Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil?

01-03-2014 17:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn die hier last van hebben:

Ik slik al jaren de pil, nou ben ik heel vaak moe en lusteloos! Een week voordat ik ongesteld moet worden voel ik me altijd grieperig en tijdens mij ongesteldheid ook en vreselijk lamlendig, alles doet zeer en ben niet te genieten! Nou heb ik het idee dat het door de pil komt en twijfel ik of ik ermee zou stoppen! Het heeft namelijk ook zijn voordelen, als het een keer niet uitkomt slik je hem gewoon door!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Als je de pil slikt krijg je een ontrekkingsbloeding, geen menstruatie met alle verschijnselen (PMS) die daarbij horen. De verschijnselen die je noemt lijken mij niet samen te hangen met een cyclus want die heb je niet als je de pil slikt. Denk je aan een alternatief voorbehoedsmiddel?
Daar denk ik wel aan en heb ik ook wel informatie over opgezocht! Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar voorlopig helemaal even niks
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Als je liever van de pil af wilt, moet je dat gewoon doen. Dat ten eerste. Maar ik denk ook dat jouw klachten niet door de pil komen. Ik been geen arts, en het is in dit soort gevallen altijd goed om eens met je HA te gaan praten.

Sinds wanneer heb je deze klachten? Is er in die periode iets gebeurd/veranderd in je leven?

Hoe is je eetpatroon? Het kan bijvoorbeeld ook heel goed zijn dat je (onbewust) te veel suiker (slechte suikers) eet; daar word je ook heel moe enz. van..
Als je geen relatie hebt kun je rustig een tijdje stoppen met de pil en kijken hoe je je voelt. Heb je wel een relatie, bespreek dan even wat je in plaats van de pil als anticonceptie gaat gebruiken. Condooms zijn niet zo veilig als de pil en zwanger worden is misschien niet de bedoeling, zeker als je je nú al niet goed voelt.
Ik ben er ook mee gestopt en omg waarom heb ik mezelf al die jaren vergiftigd met dat ding.

Ik voelde me zo moe, lamlendig, prikkelbaar en depressief.

Wat men zegt over dat je lijf geen cyclus heeft is, vind ik, onzin. Ik had ook de week voor mn bloeding een dramatisch humeur. Stelde ik het uit dan bleef dat. Pas tijdens de ontrekkingsbloeding leefde ik weer op, ook sexueel. De eerste pil en weg libido.

Ik ben gestopt. Doe mij maar condooms (periodiek) want die dingen vind ik ook niet fijn. Maar ja in mijngeval is een.zwangerschap niet ongewenst.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik werd misselijk van de pil. Meerderen geprobeerd. En aangezien ik ze niet nodig heb daarom maar gestopt. Mijn menstruaties zonder pil, dat is dan het nadeel, zijn wel vele malen pijnlijker
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
@teaspooncat ik let altijd goed op me eten, dat ik gezond eet enz dus ik denk niet dat dat het is maar bedankt voor de tip! Is ook niet iets specias gebeurd ik heb dit al sinds ik aan de pil ben!

@apatura dat heb ik dus ook heel irritant! Hoe doe jij het dan als je toevallig op vakantie ongesteld moet worden?
Ik nam lang 3 strips of meer na elkaar. Ik had de yasmin en dat ging lang goed, dacht ik.

Tot ik goed na ging denken over mn lijf en gezondheid enz.
Je kan proberen of de cerazette (alleen progesteron) wat voor je is. De mirena spiraal heeft ook alleen.progesteron. De koperspiraal is een hormoonloze optie.

Ik ben nu echt niet lang ongesteld. Hoogstens 3 dagen veel bloed. Beetje creatief zijn die dagen. Verder zijn er zat momenten dat de bloedingen even.weg zijn.
3 dgn maar? Wat een verademing!

Bedankt voor je tips , ik ga het gewoon eens tijdje zonder proberen kijken hoe dat uitpakt!
Ik voelde me ook heel moe toen ik de pil nog slikte en had veel last van hoofdpijn. Andere pil geprobeerd, maar accepteerde mijn lichaam niet. Ruim een jaar geleden gestopt vanwege zwangerschapswens en al snel voelde ik me stukken beter. Inmiddels zwangerschap achter de rug, maar aan de pil wil ik voorlopig niet meer. Wat een rotzooi is dat.
Ik heb mij ook heel vaak lamlendig gevoeld. Echt soms zo erg, dat ik niet eens een paar honderd meter kon lopen en dat ik echt moest gaan zitten.

Sinds ik met de pil gestopt ben, heb ik dat nooit meer! En ik heb ook nooit last meer van vaginale candida infecties!
Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven