Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken

11-11-2012 21:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

ik ben nu bijna een maand gestopt met roken, ik rookte een pakje per dag en eigenlijk in de 9 jaar dat ik rook misschien 3 keer geprobeerd te stoppen.

Wat zijn jullie ervaringen wie is er ook pas of al lang gestopt met roken?

Wie wil er ook graag stoppen met roken?

Groetjes DivaDevil

roken

Totaal aantal stemmen: 15

Gestopt met roken (67%)
ik rook (7%)
ik rook niet (27%)
1 januari gaan wij collectief stoppen met roken. Mijn vriend, mijn schoonzusje en ik.

De middag van 1 januari wordt de laatste sigaret gerookt. Bij het opstaan met kater.
Liever dat de dood ons scheidt, dan de scheit ons dood.
quote:Amand schreef op 11 november 2012 @ 22:17:

[...]

Je verstookt meer ¤ per week, denk ik zo.

Lees dat boek en je wilt echt niet meer roken. En van wat je overhoudt koop je voor mijn kinderen een tafelvoetbal-tafel. Dat is nog steeds heel veel goedkoper dan door-roken.Hoi Amand daar heb je gelijk in! Wel leuk dat je dat voor je kinderen doet maar opzich heb ik niet zo'n moeie met het stoppen met roken zal eens kijken of ik het boek koop
quote:Amand schreef op 11 november 2012 @ 22:21:

[...]

Hou vol hè! Ja zeker!
quote:Vilma schreef op 11 november 2012 @ 22:20:

To, hartstikke goed dat je bent gestopt, volhouden

Ik ben alweer weken geleden gestopt en ik ben er erg blij mee. Aan de poll te zien zijn de rokers in de minderheid, het valt me ook op dat ik veel minder peukjes nog op straat zie.

Hey Vilma,

dankjewel wat knap dat je ook bent gestopt als we het allemaal maar volhouden!!
quote:divadevil schreef op 12 november 2012 @ 19:51:

[...]

Hey Vilma,

dankjewel wat knap dat je ook bent gestopt als we het allemaal maar volhouden!!

Dat gaan we gewoon doen, hoor

Ik heb nog wel eens moeilijke momentjes maar ben achteraf dan weer zo blij niet te zijn gezwicht.
quote:Amand schreef op 11 november 2012 @ 22:19:

[...]

Fruitje! Goed man! Yus, jij ook ^^
Goedzo Divadevil!! Ik ben vandaag precies 5 maanden gestopt na (bijna) 30 jaar roken. Je kunt het als je wilt!
quote:Techniek schreef op 12 november 2012 @ 20:11:

Goedzo Divadevil!! Ik ben vandaag precies 5 maanden gestopt na (bijna) 30 jaar roken. Je kunt het als je wilt!wow super goed ja ik wil het ook echt!
wel apart heb zelfs nacht merries dat ik met die moeilijke momenten bijvoorbeeld tijdens opstap gaan met alcohol toch stiekem een sigaret rook. Gelukkig is dat niet zo als ik wakker word. Zijn hier ook mensen die daar over gedroomd hebben? Misschien ben ik er wel zo erg mee bezig
Meid bij een vorige stop-poging was het bij mij zelfs zo erg dat ik, terwijl ik droomde dat ik rookte, nog zuinig aan deed ook! Dacht ik, ik doe nu een half peukie dan heb ik straks ook nog een halfje

Ik heb nu, in de afgelopen 5 maanden volgens mij nog niet over roken gedroomd maar wie weet komt het nog.
Anderhalve week geleden cold turkey gestopt en het gaat uitstekend. Denk soms aan een sigaret, bedenk dan dat dat niet meer gebeurt en dan is het weer klaar. Als ik het op straat ruik vind ik het niet lekker. En het zit heerlijk rustig, hoef niet meer te bedenken wanneer het een goed moment is voor een sigaret.

Had niet verwacht dat ik me zo snel er zo rustig over zou voelen. En geniet van het schone gevoel en de hoeveelheid zuurstof extra die ik opeens weer heb .
Nee, ik heb geen dromen gehad waarin ik rookte, lijkt me wel een rare gewaarwording als je dan wakker wordt
quote:Techniek schreef op 13 november 2012 @ 19:30:

Meid bij een vorige stop-poging was het bij mij zelfs zo erg dat ik, terwijl ik droomde dat ik rookte, nog zuinig aan deed ook! Dacht ik, ik doe nu een half peukie dan heb ik straks ook nog een halfje

Ik heb nu, in de afgelopen 5 maanden volgens mij nog niet over roken gedroomd maar wie weet komt het nog. haha dat is wel heel erg die halved peuken
hallo ik ben nu 5 dagen gestopt , de griep heeft mij daarbij geholpen, maar nu ik aan de beterende hand ben, begin ik steeds meer zin te krijgen in een peukie ! help wie heeft er tips voor me? want ik wil er nu echt van af!!! afz eusje
Ik ga ook even mee lezen.

Ik moet om de 3 maanden naar de longarts, hij geeft ook niet aan dat ik moet stoppen met roken. Het zou wel beter zijn zolang ik maar geen pakje per dag rook.

Als ik moet werken rook ik 3 sigaretten 1 als

ik ga. 1 als ik pauze heb en 1 als in naar huis rijd.

Maar dan de avond rook ik er toch wel

meer.

In het weekend heb ik er ook erg veel moeite mee. Om niet te veel te roken.

Ik heb gewoon geen motivatie, ik ben niet begonnen om te stoppen. En ik weet dat het geld scheelt en het beter is voor m'n gezondheid. Maar dat geld wat je 'overhoud' gaat toch op aan iets anders. Of je moet het echt in een apart potje doen.

Na dat ik ben opgenomen in het ziekenhuis ben ik wel minder gaan roken. Geen pakje per dag meer. Maar zodra ik weer kon roken deed ik het meteen. Hoewel dat mijn kans was geweest om er van af te komen.

Toen ik niet kon roken zat ik bijna de hele dag met een peuk in m'n handen. En af en toe aansteken voor de geur en toch te proberen.

Ik vind het echt heel knap van je!

Ik hoop voor jou dat je het volhoud.
ik ben nu vanaf 1 November 2012 gestopt, maar ik heb een terugval, oohhhhh wat zou ik zo graag willen roken !!

maar ik doe het niet !!!
Wees jezelf....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven