Stoppen met roken
vrijdag 20 maart 2009 om 09:34
Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, ik heb het al honderd keer gedaan.
(Mark Twain)
Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!
Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:
Boeken:
Kristina Ivings - Rookvrij
Jan Geurtz - De Opluchting en De Verslaving Voorbij
Hulpmiddelen:
Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)
Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!
Tellertjes
Silquit
Links!
Noorderlicht
Stop hulp
Losse tips
Het motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
(Mark Twain)
Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!
Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:
Boeken:
Kristina Ivings - Rookvrij
Jan Geurtz - De Opluchting en De Verslaving Voorbij
Hulpmiddelen:
Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)
Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!
Tellertjes
Silquit
Links!
Noorderlicht
Stop hulp
Losse tips
Het motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
vrijdag 28 augustus 2009 om 15:17
quote:Lin67 schreef op 28 augustus 2009 @ 14:33:
Ik zou die sigaar inhaleren....dus geen optie voor mij.
DIe cigaar is voor incidenteel, zoals nier rokende mensen wel eens roken
Ik ken bijvoorbeeld mensen die 1x per jaar mer nieuwjaar en cigaar roken.
Maa rik inhaleer er ook wel wat van, maar toch vindt ik mij grotendeels gestopt
2 zakken shag vs 2 cigaartjes wee tik toch wel wat beter is
EN ik zie het maar zo
Als ik gestopt was zou ik per week 100 sigaretten minder gaan roken
nu rook ik er 98 minder
Ik zou die sigaar inhaleren....dus geen optie voor mij.
DIe cigaar is voor incidenteel, zoals nier rokende mensen wel eens roken
Ik ken bijvoorbeeld mensen die 1x per jaar mer nieuwjaar en cigaar roken.
Maa rik inhaleer er ook wel wat van, maar toch vindt ik mij grotendeels gestopt
2 zakken shag vs 2 cigaartjes wee tik toch wel wat beter is
EN ik zie het maar zo
Als ik gestopt was zou ik per week 100 sigaretten minder gaan roken
nu rook ik er 98 minder
vrijdag 28 augustus 2009 om 18:05
Hoi ik ben ff niet geweest hier!
Wat en boel nieuwkomers goed hoor!
Ik moet ff denken hoor hoelang ik niet meer rook?
Goed teken!!!! 2september is het 15 maand!
Ik las hier iemand die slecht nieuws had gehoord en een pakje nico had gekocht! Nog 1keeer mijn stopmoment! 2juni 2008
de dag dat ik ben gestopt hoorde wij savonds dat de kanker bij mijn zus op 3 plekken terug was! Ik stront eigenwijs man zei tegen mij het gaat je nu niet lukken en ik dacht ik zal iedereen eens een poepie laten ruiken ik rook nooit meer! En het is mij gelukt tranen nagels bijten lolies etend maar ik rook niet! Mijn zus is inmiddels overleden ik heb mij kapot geergend na de crematie van mijn zus dat men stond te roken na de uitvaart! Ik kom mischien hard over maar ik ben een lief vrouwtje wat de verschijnselen van jaren lang roken heeft gezien! Ik was zelf een kettingrookster maar ik kan nu weer normaal ademen zonder piepen mijn huis is een stuk beter en m ijn conditie ook na bijna 15 maand 4 kilo zwaarder maar mijn man zegt dat is extra om van te houden!
Wat en boel nieuwkomers goed hoor!
Ik moet ff denken hoor hoelang ik niet meer rook?
Goed teken!!!! 2september is het 15 maand!
Ik las hier iemand die slecht nieuws had gehoord en een pakje nico had gekocht! Nog 1keeer mijn stopmoment! 2juni 2008
de dag dat ik ben gestopt hoorde wij savonds dat de kanker bij mijn zus op 3 plekken terug was! Ik stront eigenwijs man zei tegen mij het gaat je nu niet lukken en ik dacht ik zal iedereen eens een poepie laten ruiken ik rook nooit meer! En het is mij gelukt tranen nagels bijten lolies etend maar ik rook niet! Mijn zus is inmiddels overleden ik heb mij kapot geergend na de crematie van mijn zus dat men stond te roken na de uitvaart! Ik kom mischien hard over maar ik ben een lief vrouwtje wat de verschijnselen van jaren lang roken heeft gezien! Ik was zelf een kettingrookster maar ik kan nu weer normaal ademen zonder piepen mijn huis is een stuk beter en m ijn conditie ook na bijna 15 maand 4 kilo zwaarder maar mijn man zegt dat is extra om van te houden!
zaterdag 29 augustus 2009 om 12:23
Sigrid, wat een akelig verhaal. Goed van je dat je iedereen een poepie heb laten ruiken! Een voorbeeld voor iedereen hier en zeker voor mij! Ik ben echt blij dat dit forum er is, telkens als de drang opkomt (bij een kopje koffie, of na het eten) lees ik hier iets en vind mezelf zo stom! Roken is ook stom. En iedereen die ermee stopt is goed bezig!

zaterdag 29 augustus 2009 om 12:43
Hallo stoppers,
Jeetje Sigridje.. naar hoor! Heftig allemaal.
En je man heeft gelijk hoor 4 kilootjes meer om van te houden toch.
Vandaag ben ik 14 dagen gestopt.
Gisteren was mijn eerste dag dat ik me helemaal "helder" voelde.. dat was erg fijn, het gevoel dat ik mezelf weer beetje was. Vandaag is het iets minder maar niet zo erg als eerst.
En ben verschrikkelijk blij dat ik zo lekker diep kan ademhalen, lucht letterlijk op.
Jeetje Sigridje.. naar hoor! Heftig allemaal.
En je man heeft gelijk hoor 4 kilootjes meer om van te houden toch.
Vandaag ben ik 14 dagen gestopt.
Gisteren was mijn eerste dag dat ik me helemaal "helder" voelde.. dat was erg fijn, het gevoel dat ik mezelf weer beetje was. Vandaag is het iets minder maar niet zo erg als eerst.
En ben verschrikkelijk blij dat ik zo lekker diep kan ademhalen, lucht letterlijk op.
maandag 31 augustus 2009 om 11:06

vrijdag 4 september 2009 om 18:09

zaterdag 5 september 2009 om 19:33
Beste allemaal,
Fuckerdefuck.... na 1 jaar, 8 maanden, 2 weken, 6 dagen en 12.591 niet gerookte sigaretten... heb ik net door ontiegelijke stress wel weer een halve sigaret gerookt. En nou voel ik me zo waardeloos................ KUT!!!!
Vriend kwam met mededeling (niet echt onverwacht) dat hij niet meer wil samenwonen. Ik moet dus weg. Heel verhaal. En vooral heel veel verdriet.
En er lagen sigaretten. En ik kon het niet weerstaan. Voel me nu zo klote. Dubbel.
Iemand hier?
Fuckerdefuck.... na 1 jaar, 8 maanden, 2 weken, 6 dagen en 12.591 niet gerookte sigaretten... heb ik net door ontiegelijke stress wel weer een halve sigaret gerookt. En nou voel ik me zo waardeloos................ KUT!!!!
Vriend kwam met mededeling (niet echt onverwacht) dat hij niet meer wil samenwonen. Ik moet dus weg. Heel verhaal. En vooral heel veel verdriet.
En er lagen sigaretten. En ik kon het niet weerstaan. Voel me nu zo klote. Dubbel.
Iemand hier?
zaterdag 5 september 2009 om 20:31
Hey Koekedoos! Wat Kl*te!! Supergoed van je dat je gelijk hier komt schrijven, én dat je het bij een halve hebt gelaten. Trap niet in de val: 'nu kan ik net zo goed weer gaan roken, ik ben nu toch al de mist in gegaan'. Want dat is niet zo. Je hebt een foutje gemaakt, da's menselijk. Zeker in vervelende omstandigheden als deze. Maar jij weet ook dat weer gaan roken het niet beter maakt. Sterker nog: je voelt je er alleen maar kutter door. Niet meer doen dus!
Heb je iemand waar je nu terecht kunt, waar je even stoom kunt afblazen (geen rook dus ).
voor jou!
Heb je iemand waar je nu terecht kunt, waar je even stoom kunt afblazen (geen rook dus ).
voor jou!
-
zaterdag 5 september 2009 om 20:40
Hey Anemoon,
Thnx, ik wist nog inderdaad dat er hier altijd wel mensen zijn die je even toespreken. Ben er zelf helemaal beduusd van, gewoon TOCH die peuk pakken en gewoon ook nog aansteken. Lekker? Nee! Maar vooral heel vreemd. Na een halve dacht ik - helder moment! - wat sta ik hier in godsnaam te doen?! Treurig. Voel me echt waardeloos nu. Vriend rookt nog steeds, dus er slingeren hier over pakjes en aanstekers. Ik ga ook gewoon door met niet-roken, maar godsodeju is die Nico hardnekkig zeg... en ik dacht echt dat ik m kwijt was.....
Kan ook nergens heen, das zo klote. Zo maar even wandelen of zo. Wat een ellende.
Thnx, ik wist nog inderdaad dat er hier altijd wel mensen zijn die je even toespreken. Ben er zelf helemaal beduusd van, gewoon TOCH die peuk pakken en gewoon ook nog aansteken. Lekker? Nee! Maar vooral heel vreemd. Na een halve dacht ik - helder moment! - wat sta ik hier in godsnaam te doen?! Treurig. Voel me echt waardeloos nu. Vriend rookt nog steeds, dus er slingeren hier over pakjes en aanstekers. Ik ga ook gewoon door met niet-roken, maar godsodeju is die Nico hardnekkig zeg... en ik dacht echt dat ik m kwijt was.....
Kan ook nergens heen, das zo klote. Zo maar even wandelen of zo. Wat een ellende.
zaterdag 5 september 2009 om 20:48
Hallo Allemaal!
Zojuist terug van een heerlijke bijna drie weken Italie.
Een keer de mist in gegaan toen ik liederlijk dronken was, maar verder nog steeds een niet roker!
Alleen was mijn vriend niet thuis toen ze de nieuwe voorraad Champix kwamen leveren en zit ik dus vandaag, morgen en waarschijnlijk ook overmorgen zonder.
En morgenavond heb ik een feestje waar veel gerookt gaat worden...
Heb echt weinig zelfvertrouwen zonder die champix.
Alles goed met sartan, boefus en summer etc??
Zojuist terug van een heerlijke bijna drie weken Italie.
Een keer de mist in gegaan toen ik liederlijk dronken was, maar verder nog steeds een niet roker!
Alleen was mijn vriend niet thuis toen ze de nieuwe voorraad Champix kwamen leveren en zit ik dus vandaag, morgen en waarschijnlijk ook overmorgen zonder.
En morgenavond heb ik een feestje waar veel gerookt gaat worden...
Heb echt weinig zelfvertrouwen zonder die champix.
Alles goed met sartan, boefus en summer etc??

zondag 6 september 2009 om 08:31

zondag 6 september 2009 om 08:37
Februari, kom es hier. Draai je eens om....
<neemt een aanloop en schopt februari onder de billen> <kick>
Zeg, ben je nou verdikkeme helemaal belatafeld, zonder die Champix red je het ook wel drie dagen hoor! Voordat het helemaal uit je systeem is ben je even verder en daarbij wíl je toch zeker stoppen met roken? Het kan écht niet zo zijn dat alleen het pilletje je van die sigaret af houdt, dan zou je de rest van je leven moeten blijven innemen....
<neemt een aanloop en schopt februari onder de billen> <kick>
Zeg, ben je nou verdikkeme helemaal belatafeld, zonder die Champix red je het ook wel drie dagen hoor! Voordat het helemaal uit je systeem is ben je even verder en daarbij wíl je toch zeker stoppen met roken? Het kan écht niet zo zijn dat alleen het pilletje je van die sigaret af houdt, dan zou je de rest van je leven moeten blijven innemen....