Stoppen Trazodon
zaterdag 16 maart 2013 om 16:53
Even in het kort:
Mijn schoonvader is sinds een week (onder begeleiding van een arts) gestopt met trazodon.
(eerst kreeg hij 0,5 mg per avond, daarna 0.25 mg per avond)
Wie oh wie kan mij vertellen wat voor invloed dat kan hebben op zijn gedrag en of gevoel?
En hoe lang je daar last van kunt hebben?
Schoonvader heeft NAH, en hij is moeiijk te bevragen over hoe hij zich voelt.
(ik ga even boodschappen doen, ik kom hier later op terug om eventuele vragen te beantwoorden)
Mijn schoonvader is sinds een week (onder begeleiding van een arts) gestopt met trazodon.
(eerst kreeg hij 0,5 mg per avond, daarna 0.25 mg per avond)
Wie oh wie kan mij vertellen wat voor invloed dat kan hebben op zijn gedrag en of gevoel?
En hoe lang je daar last van kunt hebben?
Schoonvader heeft NAH, en hij is moeiijk te bevragen over hoe hij zich voelt.
(ik ga even boodschappen doen, ik kom hier later op terug om eventuele vragen te beantwoorden)
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
zaterdag 16 maart 2013 om 17:03
Dit kan heel veel effecten hebben of heel weinig, daar is niet zoveel over te zeggen. Ook de duur van die klachten wisselt. Als je je zorgen maakt moet je contact opnemen met de HAP voor acute problemen en met de behandelend arts als het kan wachten.
Dat zeg ik niet om vervelend te zijn, maar over dit soort middelen moet je niet speculeren.
Dat zeg ik niet om vervelend te zijn, maar over dit soort middelen moet je niet speculeren.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:10
ik moest eerst even opzoeken wat NAH is, maar nu weet ik het.
tja volgens mij kunnen we niet zeggen wat er kan gebeuren, of waar je schoonvader last van kan krijgen, het is bij iedereen weer anders.
maar hij staat toch onder begeleiding ? komt de dokter aan huis ?
en wat voor soort hersenletsel heeft hij ?
tja volgens mij kunnen we niet zeggen wat er kan gebeuren, of waar je schoonvader last van kan krijgen, het is bij iedereen weer anders.
maar hij staat toch onder begeleiding ? komt de dokter aan huis ?
en wat voor soort hersenletsel heeft hij ?
Wees jezelf....
zaterdag 16 maart 2013 om 17:27
Wordt in dit geval de Trazodon gebruikt als antidepressiva?
Mijn vader, ook met nah, gebruikte antidepressiva en is daar op eigen houtje mee gestopt.
Hij heeft 2 weken last gehad van algehele malaise.
Maar ook met afbouwen kan men terugvallen in een depressie als die persoon er nog niet klaar voor is.
Mijn vader, ook met nah, gebruikte antidepressiva en is daar op eigen houtje mee gestopt.
Hij heeft 2 weken last gehad van algehele malaise.
Maar ook met afbouwen kan men terugvallen in een depressie als die persoon er nog niet klaar voor is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 16 maart 2013 om 17:44
Even een algemene reactie:
Bootje op de golven, ik wil hier ook niet over speculeren. Ik wilde graag weten wat "men" ervaren had als "men" met trazodon stopt.
Ik ben me er heel goed van bewust dat dat van persoon tot persoon anders is.
karinr: Mijn schoonvader heeft een zware hersenkneuzing. De Trazodon heeft hij in het verpleeghuis voorgeschreven gekregen. (Hij woont nu bij ons thuis, en we zijn medicatie aan het afbouwen)
Tickel: Zoals ik net al schreef, deze medicatie heeft hij voorgeschreven gekregen in het verpleeghuis, tezamen met nog een stoot aan slaapmiddelen en antidepressia, bedoeld om hem rustig te houden.
Algehele malaise is idd datgene wat ik nu zie bij hem, zowel in houding als in gedrag.
Dank jullie wel dames voor deze bijdragen!.
Bootje op de golven, ik wil hier ook niet over speculeren. Ik wilde graag weten wat "men" ervaren had als "men" met trazodon stopt.
karinr: Mijn schoonvader heeft een zware hersenkneuzing. De Trazodon heeft hij in het verpleeghuis voorgeschreven gekregen. (Hij woont nu bij ons thuis, en we zijn medicatie aan het afbouwen)
Tickel: Zoals ik net al schreef, deze medicatie heeft hij voorgeschreven gekregen in het verpleeghuis, tezamen met nog een stoot aan slaapmiddelen en antidepressia, bedoeld om hem rustig te houden.
Algehele malaise is idd datgene wat ik nu zie bij hem, zowel in houding als in gedrag.
Dank jullie wel dames voor deze bijdragen!.
zaterdag 16 maart 2013 om 19:12
Zelf heb ik geen ervaring met dit middel, wel een middel uit dezelfde groep medicijnen. Na zeer langzaam afbouwen kreeg ik toch afkickverschijnselen. Het ergste vond ik de 'brainzaps' een soort schokjes/kortsluiting in je hoofd. Verder was ik snel misselijk wat overging door rust.
Als je googlet op trazolan en afkickverschijnselen vind je waarschijnlijk wel ervaringen van anderen.
Als je googlet op trazolan en afkickverschijnselen vind je waarschijnlijk wel ervaringen van anderen.
zaterdag 16 maart 2013 om 19:17
quote:jojanneke66 schreef op 16 maart 2013 @ 17:44:
Dank jullie wel dames voor deze bijdragen!.Let ook op als hij een tijdje van het spul af is. Nah kan gewoon veranderingen in persoonlijkheid veroorzaken.
Dank jullie wel dames voor deze bijdragen!.Let ook op als hij een tijdje van het spul af is. Nah kan gewoon veranderingen in persoonlijkheid veroorzaken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 16 maart 2013 om 19:40
quote:Tickel schreef op 16 maart 2013 @ 19:17:
[...]
Let ook op als hij een tijdje van het spul af is. Nah kan gewoon veranderingen in persoonlijkheid veroorzaken.
Zover wij ht nu kunnen bekijken zijn er geen veranderingen in zijn persoonlijkheid,
Wel zijn er meer dan voldoende andere restverschijnselen.....
Dank je wel!
[...]
Let ook op als hij een tijdje van het spul af is. Nah kan gewoon veranderingen in persoonlijkheid veroorzaken.
Zover wij ht nu kunnen bekijken zijn er geen veranderingen in zijn persoonlijkheid,
Wel zijn er meer dan voldoende andere restverschijnselen.....
Dank je wel!
zaterdag 16 maart 2013 om 19:44
Sassie 67: Ik weet niet hoe het met de opbouw ging. Hij zat toen nog in het verpleeghuis, en daar hebben wij toen niet veel overgehoord.
Wat e.e.a ook lastiger maakt, is dat hij meerdere soorten anti depresssiva/ prikkelremmer kreeg, en dat spul werkt ook op elkaar in.
Het is net alsof naarmate hij minder medicatie krijgt, de resterende middelen sterker werken.
Wat e.e.a ook lastiger maakt, is dat hij meerdere soorten anti depresssiva/ prikkelremmer kreeg, en dat spul werkt ook op elkaar in.
Het is net alsof naarmate hij minder medicatie krijgt, de resterende middelen sterker werken.