Stuitje gebroken
zondag 7 februari 2016 om 17:01
Mijn moeder had al een tijd last van haar rug. In eerste instantie werd er een corset aangemeten omdat ze naar een kant zakt en daardoor de pijn veroorzaakt werd (ze is deels halfzijdig beperkt door een beroerte). Uiteindelijk is er toch een foto gemaakt waaruit bleek dat haar stuitje gebroken is. Volgens de arts is daar niet zoveel aan te doen behalve wachten. In de tussentijd pijnstillers en op een kussentje zitten. Nu na drie maanden is het nog niet veel verbeterd.
Heeft hier iemand ervaring met een gebroken stuitje? Hoe lang duurde het voor je weer pijnvrij was?
Heeft hier iemand ervaring met een gebroken stuitje? Hoe lang duurde het voor je weer pijnvrij was?
zondag 7 februari 2016 om 17:25
zondag 7 februari 2016 om 17:32
Ik had in 1992 na mijn bevalling mijn stuitje gebroken , was 14 januari bevallen en in november 1992 had ik mijn stuitje laten verwijderen.
De dokters wilde het eerst laten zitten, maar ik had zo'n pijn dat ik het toch had laten doen.Achteraf, het beste wat ik had kunnen doen, want mijn stuitje was gaan zweven en prikte steeds in mijn organen.Ik kan nu alleen niet meer bowlen, want dan heb ik zo spit, maar voor de rest heb ik nergens meer last van en het is alweer 23 jaar geleden.
De dokters wilde het eerst laten zitten, maar ik had zo'n pijn dat ik het toch had laten doen.Achteraf, het beste wat ik had kunnen doen, want mijn stuitje was gaan zweven en prikte steeds in mijn organen.Ik kan nu alleen niet meer bowlen, want dan heb ik zo spit, maar voor de rest heb ik nergens meer last van en het is alweer 23 jaar geleden.
zondag 7 februari 2016 om 17:38
zondag 7 februari 2016 om 18:20
quote:Beter.Laat schreef op 07 februari 2016 @ 17:22:
Geen eigen ervaring, maar weet wel dat het een langdurige 'kwaal' is.
Je schrijft dat ze op een kussentje moet zitten, maar ik heb altijd gehoord dat een zwemband beter is.... daarmee ontlast je het stuitje!
Eventueel in een kussensloop, zodat het niet zo opvalt....
[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Uhq6wRqw8C[/img]
Ze heeft ook een kussentje met een gat erin hoor, maar ik vond zwemband zo sneu klinken
Al met al weinig opbeurende verhalen dus. Als het bij gezonde jonge mensen al zo lang duurt, hoop ik dat zij er überhaupt een beetje vanaf komt.
Geen eigen ervaring, maar weet wel dat het een langdurige 'kwaal' is.
Je schrijft dat ze op een kussentje moet zitten, maar ik heb altijd gehoord dat een zwemband beter is.... daarmee ontlast je het stuitje!
Eventueel in een kussensloop, zodat het niet zo opvalt....
[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Uhq6wRqw8C[/img]
Ze heeft ook een kussentje met een gat erin hoor, maar ik vond zwemband zo sneu klinken
Al met al weinig opbeurende verhalen dus. Als het bij gezonde jonge mensen al zo lang duurt, hoop ik dat zij er überhaupt een beetje vanaf komt.