Gezondheid alle pijlers

Tanderosie?

21-09-2010 21:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs mijn tanden gebleek met de crest shitestrips. Ik heb er zo een spijt van als ik had geweten wat de gevolgen zouden zijn was ik er nooit aan begonnen.

Gister heb ik de laatste strip erop gedaan en toen ik hem verwijderde zag ik dat de onderkant van mijn voortanden transparant is geworden. Als ik mijn tong erachter zet schijnt het gewoon door! Ze zijn ook een heel klein beetje gevoeliger geworden.

Zou dit tanderosie kunnen zijn ik vrees van wel he? Ik heb direct mijn tandarts gebeld maar ik kan volgende week pas terecht.

Heeft iemand ervaring met tanderosie? Brokkelen je tanden af?
Zo'n transparant laagje aan het uiteinde van je snijtanden is normaal hoor. Misschien valt het nu opeens meer op, omdat je gebleekt hebt.
ik heb tanderosie en je ziet het heel duidelijk bij mij dat mn glazuur is weg gesleten...doorzichtigheid heeft er niets mee te maken dat hebben heel veel mensen in hun tanden!
Klopt floreat. De snijranden van je tanden bestaan alleen uit glazuur, en dat is transparant.
Dat het bij de snijtanden normaal is weet ik wel maar ik zie het nu bij mijn 2 voortanden die waren helemaal niet doorschijnend. Ik zie echt helemaal aan de onderkant een doorschijnend laagje.

Dat de tanden transparant zijn hoeft dus niet te altijd te betekenen dat het tanderosie is? Ben doodsbang dat ik dat namelijk heb ben pas 20 jaar!
Voortanden zijn snijtanden.

En nee, het hoeft geen tanderosie te zijn. Waarschijnlijk had je tandarts er dan allang iets over gezegd.
Ben al een half jaar niet bij de tandarts geweest heb een afspraak gemaakt voor volgende week. De tandarts is natuurlijk de enige die de diagnose kan stellen. Het is wel een opluchting om te lezen dat het niet altijd tanderosie hoeft te zijn.

P.s. Dacht dat snijtanden de hoektanden waren!
Oh, ik kan me voorstellen dat je dat dacht, van die snijtanden. Het zijn de vier middelste tanden boven en beneden.
Tandenbleken moet je iig nooit meer doen. Het staat echt belachelijk onnatuurlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou bij mij heeft het niet echt gepakt, ze zijn maar 2 tintjes lichter geworden..

Ga het zeker nooit meer doen niet omdat het onnatuurlijk staat maar omdat het hartstikke schadelijk is. Dit was echt de laatste keer nu maar hopen dat het niets ernstigs is.
Tanderosie krijg je niet door je tanden te bleken. Het heeft te maken met je eet- en drinkgewoonten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven