Gezondheid alle pijlers

Teken op schoolkamp

19-01-2020 10:17 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochter gaat op schoolkamp en dan nog eens in de Veluwe. Ik ben zelf als de dood voor teken. Juist in Hoge Veluwe is de concentratie teken met Lyme zeer hoog.

Hoe kan ik van mijn dochter verwachten dat zij zichzelf netjes controleert? Dat doen leraren toch ook niet? Daarnaast moet je ook je intieme delen controleren maar ik zie niet hoe ik mijn 9 jarige die verantwoordelijkheid kan geven? Ik kan haar ook geen flesje Deet meegeven. Dat moet je toch minstens 2 tot 3 x per dag gebruiken en dat 5 dagen lang m?

Als wij in t groen zijn geweest controleer ik haar altijd en elke dag heel goed. Op schoolkamp kan dit natuurlijk niet.

Iemand ervaring? Of kan er meer over vertellen?

Xxx
Laat je kind lekker genieten van het schoolkamp zonder controlegedrag van moeders.
Alle reacties Link kopieren
Heb je deze vraag/je zorgen al bij school neer gelegd?
Stressed is just desserts spelled backwards
Over welke intieme delen heb je het met controleren?
Ik woon speel, wandel, leef al 51 jaar in het bos en heb nog maar 2 keer een tekenbeet gehad. Controleer je kind bij thuiskomst en als ie prijs heeft dan ga je naar de huisarts die indien nodig een antibioticakuurtje voorschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in tekengebied en ga regelmatig naar het bos. Wat ik dan doe is vooral mijn benen goed bedekken. Hoge schoenen, hoge sokken, strakke jeans. Tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd wel goed.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou meegaan.
BosscheBol1984 schreef:
19-01-2020 10:22
Ik zou meegaan.
Dan kan to meteen alle kinderen controleren?
Het lijkt meer op een obsessie van haar.
Eucalyptusolie hebben teken een hekel aan. Werkt overigens ook goed bij huisdieren en teken. Drupje bij hond/kat in de nek en je hebt geen last van teken/vlooien :idee: beter dan die gifmeuk uit de winkel, en ruikt lekker (vind ik) :)
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 19-01-2020 10:56
70.63% gewijzigd
*2020* schreef:
19-01-2020 10:21
Over welke intieme delen heb je het met controleren?
Hoeveel intieme delen heb jij :nut:
Zorg dat je kind niet zo overbezorgd wordt als jijzelf.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
19-01-2020 10:22
Dan kan to meteen alle kinderen controleren?
Het lijkt meer op een obsessie van haar.
Obsessie vind ik onaardig klinken.
Er wordt niet voor niks aangeraden er alert op te zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-01-2020 10:21
Ik woon speel, wandel, leef al 51 jaar in het bos en heb nog maar 2 keer een tekenbeet gehad. Controleer je kind bij thuiskomst en als ie prijs heeft dan ga je naar de huisarts die indien nodig een antibioticakuurtje voorschrijft.
Mijn 11 jarige dochter ook al twee keer. Teek verwijderen en noteren in de agenda. Niets meer van gemerkt. Een teek is niet levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben regelmatig als juf meegeweest op schoolkamp naar bosachtige plekken. Daar deden wij ‘s avonds altijd de oproep aan de kinderen om zichzelf en elkaar te controleren op teken, inclusief de instructie om naar ons toe te komen als ze er hadden. Dat gebeurde af en toe. We hadden allemaal ons EHBO-diploma, dus de teek werd vakkundig verwijderd. Zwarte kring met watervaste stift eromheen en uiteraard melden aan ouders als ze het kind kwamen ophalen.
Je psycholoog boekt blijkbaar nog weinig resultaat in het je leren beheersen van je hypochondrische aard?
Ga je je kinderen nu ook al belasten met dit soort onnodige angsten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen de kinderen elkaar controleren? Mijn dochter is wel eens na een bramen-zoektocht samen met een vakantievriendinnetje gaan douchen om elkaars achterkant even te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al jaren in een gebied met veel teken. Tja als kind hadden we ze wel eens als we bosbessen hadden geplukt. Beste advies is volgens mij om een lange broek aan te doen en sokken, ze zitten vaak in hoog gras en struikjes. Maar ja je kan een kind moeilijk verbieden door struikgewas te lopen. Juist met kamp is dat het leukste, lekker rondstruinen en hutten bouwen.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
19-01-2020 10:26
Ik ben regelmatig als juf meegeweest op schoolkamp naar bosachtige plekken. Daar deden wij ‘s avonds altijd de oproep aan de kinderen om zichzelf en elkaar te controleren op teken, inclusief de instructie om naar ons toe te komen als ze er hadden. Dat gebeurde af en toe. We hadden allemaal ons EHBO-diploma, dus de teek werd vakkundig verwijderd. Zwarte kring met watervaste stift eromheen en uiteraard melden aan ouders als ze het kind kwamen ophalen.
Kijk, als TO dit met school bespreekt, dan zal dat veel meer helpen dan onze reacties, lijkt me.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Voor alle idiote reacties.. get a life! Het is geen kleinigheid Een tekenbeten en als je niks beters te vermelden hebt.. scroll dan door.
Alle reacties Link kopieren
Happymomoftwo schreef:
19-01-2020 10:30
Voor alle idiote reacties.. get a life! Het is geen kleinigheid Een tekenbeten en als je niks beters te vermelden hebt.. scroll dan door.

@(

Je maakt het nu wel erg groot.
Je moet wel beseffen dat de meeste teken GEEN lyme hebben.
Alertheid is nodig ja, maar geen hysterie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gatinmijnsok schreef:
19-01-2020 10:25
Mijn 11 jarige dochter ook al twee keer. Teek verwijderen en noteren in de agenda. Niets meer van gemerkt. Een teek is niet levensgevaarlijk.
Maar kan dat zeker wel zijn. 2 familieleden met ziekte van Lyme, waarvan 1 nog steeds na jaren fysieke klachten heeft omdat het erg laat ontdekt was dat het om de ziekte van Lyme ging. Ook een hond met ziekte van Lyme gehad. Beter voorkomen dan genezen.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
19-01-2020 10:33
Maar kan dat zeker wel zijn. 2 familieleden met ziekte van Lyme, waarvan 1 nog steeds na jaren fysieke klachten heeft omdat het erg laat ontdekt was dat het om de ziekte van Lyme ging. Ook een hond met ziekte van Lyme gehad. Beter voorkomen dan genezen.
Ja, maar als er na 6 maanden tot jaren later totaal geen klachten zijn, durf ik dat zo te zeggen. Alert zijn op klachten is goed, vandaar dat ik het noteer en de plek in de gaten hou, al zegt dat niet alles. Maar een tekenbeet zorgt niet altijd voor Lyme. TO is echt te hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Happymomoftwo schreef:
19-01-2020 10:30
Voor alle idiote reacties.. get a life! Het is geen kleinigheid Een tekenbeten en als je niks beters te vermelden hebt.. scroll dan door.
Dit is verreweg de meest idiote reactie in het hele topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon als ze thuis komt haar controleren, en je niet zo aanstellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een terechte bezorgdheid. Ik denk niet dat je kinderen op die leeftijd zichzelf kunnen checken... dan gaat het van oh nou ik zie niks , nee ik ook niet nou en hup ze gaan weer verder. Logisch ook. En het zal je maar net wel treffen dat je een Lyme besmetting over houd. Ik zou hier met school over in gesprek gaan en kijken hoe ze hier mee omgaan . En dan voor jezelf beslissen of dit voldoende is of niet. Maar ik vind het zeker een terechte zorg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven