Gezondheid alle pijlers

Terugkerende blaasontsteking

15-11-2014 17:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden had ik en blaasontsteking opgelopen. Ik nam voor vijf daagjes Furbabid 100mg en het was weer over en ik had verder geen probleem.

Ongeveer minder dan een maand geleden heb ik er weer een gekregen, rond eind oktober. Ik was weer Furabid 100mg voorgeschreven voor vijf dagen en het ging goed. De dag daarna werd ik wakker met hevige pijn in mijn blaas. Ik ging naar de WC en merkte dat er bloed bij zat. Meteen naar de huisarts geweest en ik kreeg toen Amoxicilline Sandoz 750mg om zeven dag te slikken. Dit heeft ook niet geholpen.

Momenteel slik ik nu Amoxicilline/Clavulaanzuur en it heeft erg veel geholpen. Ik heb geen last meer tijdens het urineren en mij urine ziet er weer helder uit en niet zo slijmerig meer.

Uit advies, ben ik ook begonnen om een tijdje vitamine c bruistabletten in te nemen wat schijnt te merken.

Nou is mijn grote vraag, hoe vermijd ik een terugkeer van een blaasontsteking? Ik merk dat ik er een krijg wanneer ik weer eens bij mijn vriend ben geweest en we gevreeën hebben. Ben ik mogelijk te gevoelig, of drink ik gewoon niet genoeg water? Ik ben gewoon heel bang dat het terug komt en dat ik weer een paar nachten wakker lig door de hevige pijn.
Plassen na de seks en zorgen dat je genoeg drinkt.

Eerste tip is van de huisarts.

Ik heb het ook een periode gehad. Ik denk dat het bij mij een combinatie van verminderde weerstand en weinig drinken was.
Ik heb 5x in 1 jaar tijd blaasontsteking gehad nadat ik seksueel actief werd.

De tips die bij mij hebben geholpen:

- goed drinken (1,5 - 2 liter per dag)

- niet seksen met een volle blaas

- binnen 10 minuten na de seks schoonmaken met een nat doekje en plassen

Heb daarna nog maar 1 keer blaasontsteking gehad, nu ruim een jaar niet meer.
Na de seks plassen en schoonmaken, en veel cranberrytabletten slikken. Veel drinken en het liefst dingen waar je urine wat zuur van wordt, grapefruit dus en vit. C bruis.
Ja, wat de dames hiervoor zeggen heeft voor mij ook gewerkt.

En je urine laten checken na de AB kuur. Om te zien of het ook echt weg is.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven