Gezondheid alle pijlers

Terugtrekkend tandvlees en pijn

23-01-2008 09:15 29 berichten
Mijn tandarts constateerde vorige week een leuk overblijfseltje van mijn laatste zwangerschap: terugtrekkend tandvlees en daardoor bijzonder gevoelige tandhalzen. Bij het minste of geringste ga ik door de grond...

Over twee weken gaat hij de boel onderhanden nemen (een laklaag erop doen? Iemand ervaring?) en voor de tussentijd heb ik een fluoridegel meegekregen, speciaal om gevoelige tandhalzen te beschermen. Helaas werkt dat goedje pas na een maand...

Heeft iemand tips wat ik kan doen om pijn te voorkomen? Om gaatjes erin te voorkomen? (Moet ik nu echt na elke hap eten aan de xylitol-kauwgom?) Om verder verval tegen te gaan? Ik heb het idee - maar dat zal heus voor een deel psychisch zijn - dat al mijn tandvlees zich in een noodtempo terugtrekt. Kan dit grapje komen door een koemelkvrij dieet? (ik eet nu al ruim 7 maanden geen zuivel meer, omdat mijn zoon behoorlijk allergisch is en ik bv geef)

Ik weet dat eenmaal teruggetrokken tandvlees niet meer aangroeit, maar ik zou het wel heel fijn vinden als het niet nog erger zou worden...

Iemand tips? Ervaring?
Alle reacties Link kopieren
.
.
ALCEA + tandpasta van steviamarkt de beste tandpasta om tandvlees te genezen,alleen er zit geen fluoride in,dus mondspoelmiddel met fluoride graag erbij gebruiken.

Mijn ervaring,na ziekenhuisopname was tandvlees ontstoken en ik was allergie's voor fluoride,toen ondekte ik Alcea tandpasta op internet,stevia is een plant en word vooral gebruikt als suikervervangend middel. Alcea zou tandsteen tegen gaan,tanden witter maken en mijn tandvlees genezen en evt aften genezen. Na gebruik van 2 weken zag ik duidelijk een herstel,mijn tanden voelden iedere dag lekker glad en schoon,'t word gemaakt van een soort klei,dus er zit totaal geen schuurmiddel in.....En ik had bijna geen last meer van tandsteen,zelfs de tandarts was zeer te vreden,maar ik ging mijn tanden te hard poetsen en aangezien ik geen fluoride gebruikte,slijten je tanden sneller,maar dat heeft totaal niks te maken met de tandpasta...Alleen raad ik mensen aan fluoride erbij te gebruiken,vooral als je een harde poetser bent,fluoride maakt toch je tandglazuur harder.... Maar ik gebruik Alcea nog steeds iedere dag en ik ben zeer te vreden...Wil geen andere meer.....

vriendelijke groet Kimba444
Heb hetzelfde "probleem" als jij en zowel mijn tandarts, als mijn mondhygieniste en een vriendin (die ook mondhygieniste is) zeiden alledrie (onafhankelijk van elkaar) Sensodyne. Je hebt verschillende varianten, maar zelf gebruik ik Proglasur, daarnaast gebruik ik ook wel eens Oral B Pro expert en mondwater, zowel van Oral B als van Sensodyne (ligt er aan welke in de aanbieding is, dan sla ik gelijk een hele voorraad in).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven