Terugval eetstoornis
woensdag 10 februari 2016 om 19:59
Ik weet dat er op dit Forum (helaas) genoeg ervaringsdeskundigen zitten op het gebied van eetstoornissen. Aan jullie heb ik een paar vragen.
Als je in een terugval zit, hoe ben je er weer uitgekomen?
Heb je hulp gezocht, en in welke vorm dan?
Blijft het altijd op de loer liggen voor je gevoel? En in welke situaties komt het dan weer naar de oppervlakte?
Wist je omgeving van je terugval en hoe reageerde die?
Als je in een terugval zit, hoe ben je er weer uitgekomen?
Heb je hulp gezocht, en in welke vorm dan?
Blijft het altijd op de loer liggen voor je gevoel? En in welke situaties komt het dan weer naar de oppervlakte?
Wist je omgeving van je terugval en hoe reageerde die?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
woensdag 24 februari 2016 om 19:37
Vanmorgen had ik nog even snel mijn laatste berichtje van hier op de mail gedaan naar mijn psycholoog, zodat ik ook niet meer terug kon. Dat was ook het eerste waarover mijn psycholoog begon. Zelf had ze even geen nummers bij de hand maar noemde wel een naam.
Bij thuiskomst heb ik haar direct gemailt en er staat nu een afspraak voor vrijdag.
Ook hadden we 2 vrij heftige EMDR sessies gedaan. De 1e die begon in.het verleden en kwam toch ook weer terug naar het heden. Waar ik gewoon grote angst voor afwijzing heb.
De 2e ging over die zogenaamde eetbui die ik weer gecompenseerd had. Wat daar eigenlijk naar voren kwam is de enrome onrust die ik voel en die eigenlijk wilde kwijt raken. Maar daar dus geen oplossing voor zie.
Ik vond het zwaar maar ook erg verhelderend. Het beeld wat ik aan het begin van de sessies moest vasthouden, het beginpunt zeg maar, die kon ik aan het eind niet meer oproepen. Heel bizar.
Troelalaaa, je bent geanonimiseerd??
Bij thuiskomst heb ik haar direct gemailt en er staat nu een afspraak voor vrijdag.
Ook hadden we 2 vrij heftige EMDR sessies gedaan. De 1e die begon in.het verleden en kwam toch ook weer terug naar het heden. Waar ik gewoon grote angst voor afwijzing heb.
De 2e ging over die zogenaamde eetbui die ik weer gecompenseerd had. Wat daar eigenlijk naar voren kwam is de enrome onrust die ik voel en die eigenlijk wilde kwijt raken. Maar daar dus geen oplossing voor zie.
Ik vond het zwaar maar ook erg verhelderend. Het beeld wat ik aan het begin van de sessies moest vasthouden, het beginpunt zeg maar, die kon ik aan het eind niet meer oproepen. Heel bizar.
Troelalaaa, je bent geanonimiseerd??
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!