Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Djoels, hoe ging het op dag 4, 5, 6 en 7? Is er nog wel hoop voor me?

Ik sta hier trouwens toch al flink voor lul voor Lapinlief (die trouwens ook gestopt is met roken gisteren). Ik ben gaan breien *jezus wat erg * en ik zit hier met een nep sigaret (gemaakt door man van opgerold papier met plakband) in mijn mond. Gelukkig hebben we alle aanstekers weggegooid, want voordat je het weet steek je dat ding opeens in de fik.
Alle reacties Link kopieren
*Djoels visualiseert altijd alles*

Jezus te paard ik ben nu echt van slag, want ik krijg hele rare beelden in gedachten.... Jullie sporen allebei gewoon niet!

Lieve Lapin, dag 4,5,6,7 waren fantastisch, 3 was een hel maar vanaf 4 kwam ik in de hemel.... dus echt geen zorgen. En breien is dat niet enig, die nep sigaret..... oh je moet echt een foto plaatsen hier.

Succes!
DTEEZ!
Oh ja, vergeet ik nog te zeggen dat ik vanmorgen de deur van het gemeentehuis heb ingetrapt. Hoezo geiiriteerd?

Ze waren weer eens dicht terwijl ze open hadden moeten zijn. En ik moet daar mijn vuilniszakken kopen (dat kan alleen maar daar, 2 ochtenden per week, echt idioot). Vanmorgen heb ik dus tegen de deur aan staan trappen en kwam de burgemeester van het dorp naar buiten. Die man is de vuilniszakken voor me gaan halen. Hij zag waarschijnlijk in mijn ogen dat het menens was

Het moet dus niet gekker worden. Ik kwam hier nog mee weg. Maar gaat de irritatiegrens weer normaal worden na een paar dagen?
Ik heb het helemaal uitgerekend.

22 november is mijn stopdag.

Eerst op vakantie en daar nog lekker paffen.
quote:lapin schreef op 13 oktober 2009 @ 23:54:

Djoels, hoe ging het op dag 4, 5, 6 en 7? Is er nog wel hoop voor me?

Ik sta hier trouwens toch al flink voor lul voor Lapinlief (die trouwens ook gestopt is met roken gisteren). Ik ben gaan breien *jezus wat erg * en ik zit hier met een nep sigaret (gemaakt door man van opgerold papier met plakband) in mijn mond. Gelukkig hebben we alle aanstekers weggegooid, want voordat je het weet steek je dat ding opeens in de fik.

Oh Lapin. Ik wil een foto van jou met opgerolde sigaret zonder aansteker.

quote:Djoels schreef op 13 oktober 2009 @ 23:58:

*Djoels visualiseert altijd alles*

Jezus te paard ik ben nu echt van slag, want ik krijg hele rare beelden in gedachten.... Jullie sporen allebei gewoon niet!

Lieve Lapin, dag 4,5,6,7 waren fantastisch, 3 was een hel maar vanaf 4 kwam ik in de hemel.... dus echt geen zorgen. En breien is dat niet enig, die nep sigaret..... oh je moet echt een foto plaatsen hier.

Succes!

Maar inderdaad, gisteren was voor mij de derde dag en ik had er echt zin in. Wilde in de pauze naar collega's rennen om een heis. Nee ik hoefde geen peuk, alleen een heis was al voldoende. En na het werk....... Collega stond buiten te roken. Ik kom ook buiten, had bijna een peuk gevraagd. Heb heel diep staan snuiven en..........ben op een holletje naar mijn auto gerend.

Ik hoop dat de vierde dag gemakkelijker is. Want ik lig nu al de hele nacht wakker.

En manlief heeft nog niet eens gemerkt dat ik niet meer heb gerookt vanaf zaterdagnacht. Hij zegt er niks van. Ik dus ook niet. Kijken wanneer hij het merkt. Ik snap het niet wat ik ben super chagrijnig.

Maar ik rook niet.
Heeel knap Zoebie, ik ben gisteravond voor gaas gegaan... en ik baal er verschrikkelijk van. Echt petje af voor je!! Hou vol nou he, anders is het zonde van de moeite die je de afgelopen dagen hebt gedaan ervoor!
quote:JaneDoe1 schreef op 14 oktober 2009 @ 01:07:

Ik heb het helemaal uitgerekend.

22 november is mijn stopdag.

Eerst op vakantie en daar nog lekker paffen.Heee JD, goeie beslissing!! Jouw stoppen valt dan ongeveer samen met dat van Iry.
Wat knap van jullie stopperds allemaal!

Vooral van degene die écht veel rookten per dag...echt, petje af!

Eigenlijk wil ik het een beetje zoals Djoels gaan doen (weer) want daar herken ik mezelf wel in. Ik heb ook jarenlang 'sociaal' gerookt, d.w.z. alleen met een feestje en een wijntje. Nooit gewoon zomaar, overdag of 's avonds thuis, en had daar ook geen behoefte aan.

Nu wil ik dat weer terug. Ik weet zeker dat me dat gaat lukken ook. Ik rook nu namelijk zoals ik al eerder zei helemaal niet veel. Maar ik weet ook dat ik zeker nog wel eens een sigaretje ga roken in dat soort gezellige situaties die Djoels beschrijft.

Maar gewoon niet meer thuis, niet meer elke dag, geen sigaretten meer kopen. Ik ben er echt klaar mee.

Gisteren bijvoorbeeld maar 3 sigaretten gerookt. (van de 4 die ik nog over had) Ik heb er dus nog eentje over.

Maar ik ga vanaf nu dus stoppen, ben benieuwd hoe het gaat.

Bianca, hoe is het met jou, is het nog vol te houden?

Wacht es, wat lees ik nu..voor gaas gegaan? Dat betekent..??

Wat zónde!! Hoe kan dat nou?

En Zoebie, HOE kan je man dat nou niet zijn opgemerkt? Hahahaa.. dat is toch wel raar?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Lapin, foto!!! Hahaha!

Ook van de ingetrapte deur!

Goed van je!!! En ook fijn dat je djoels kunt vragen wat je elke nieuwe stopdag kunt verwachten!

Bianca.. jammer dat je gerookt hebt.

Ga je vandaag weer als niet-roker verder? Ik hoop dat het je vandaag wel lukt. En anders zit je vandaag op dag 3 toch? Tips om niet gillend onder de douche te hoeven staan kun je vragen bij djoels!
Zoebie, sterkte!

Niet naar collega's rennen!!! Je kunt het!

Wat raar dat je man het niet heft opgemerkt. Ben benieuwd wanneer hij het ziet.

La vie, dus jij stopt vandaag?

Wat doe je met die ene sigaret? Ik zou stoppen na die sigaret.. anders maak je het jezelf wel heel moeilijk denk ik....
anoniem_67683 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 08:25
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Vie, ik rookte ook niet zoveel, net als jij. En ik was ook van plan om zo nu en dan nog wel te roken (en dat deed ik ook), maar ook dat beviel niet meer. De laatste keer was met de Uitmarkt. Daar was ik met vriendinnen (die dus roken). Ik rookte vrolijk mee, maar eigenlijk vond ik het niet eens echt lekker. Het was meer de gewoonte. Dus toen heb ik besloten om dat ook niet meer te doen.

Succes vandaag! Gaat je echt wel lukken hoor!

Bianca: aaaah, wat zonde! Nou ja, vandaag weer een poging?
quote:appeltjesgroen25 schreef op 14 oktober 2009 @ 08:23:

Zoebie, sterkte!

Niet naar collega's rennen!!! Je kunt het!

Wat raar dat je man het niet heft opgemerkt. Ben benieuwd wanneer hij het ziet.

La vie, dus jij stopt vandaag?

Wat doe je met die ene sigaret? Ik zou stoppen na die sigaret.. anders maak je het jezelf wel heel moeilijk denk ik....

Nee, overdag rook ik sowieso vrijwel nooit, misschien soms eentje met de koffie 's middags ofzo, dus ik ga die ene sigaret niet voor 's avonds bewaren. Ik stop gewoon en heb dat ding weggegooid.

De momenten waarbij ík het moeilijk ga krijgen is met een wijntje drinken. Dan vind ik de sigaret het aller lekkerst.
Thanks Liv, ja , ik maak me niet al te veel zorgen qua trillen, shaken, chagrijnig worden en/ of deuren intrappen

We'll see!
quote:La Vie en Rose schreef op 14 oktober 2009 @ 08:30:

[...]

Nee, overdag rook ik sowieso vrijwel nooit, misschien soms eentje met de koffie 's middags ofzo, dus ik ga die ene sigaret niet voor 's avonds bewaren. Ik stop gewoon en heb dat ding weggegooid.

De momenten waarbij ík het moeilijk ga krijgen is met een wijntje drinken. Dan vind ik de sigaret het aller lekkerst.

Sigaret weggegooid?? Zonde!!!!

Vanavond dus geen wijntjes voor jou?!
Ach, het was er maar eentje Vies ding! Bah!

Hahaa..

Nee, vanavond geen wijntjes voor mij hoor, sowieso niet doordeweeks. Ik denk dat ik dit weekend ook maar over sla, in het kader van het niet roken.
Dit vond ik in mijn boeken..

Dag drie

Hoe vaak heb ik me de afgelopen 72 uur gerealiseerd dat ik dacht ‘even een sigaret…. O nee’. Vaak, heel vaak. Ongelofelijk vaak. Mezelf ‘even een sigaret gunnen’ was iets onbewusts bewusts.

Vandaag stond ik verrassend vrolijk op. Geen rooklucht in huis. Geen volle asbak. Wat een genot, wat een voordeel, dat voelde ik direct. Ontbijtje maken. Naar de mondhygiëniste. Vandaag beloonde ik mezelf al. Vanmorgen vroeg werd er in mijn mond gehakt en gespoten en geveegd. Weg rookaanslag. Weg zooi. Schone frisse nieuwe tanden. Dat ik twee dagen geleden nog rookte is niet meer aan mijn tanden te zien. Ik vertel trots tegen de behandelende dame dat ik ‘gestopt’ ben. Ze lacht naar me en is blij voor me. Met een mooie witte glimlach sta ik na een klein uurtje weer buiten. Wel een beetje pijn. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik heb het er voor over. Ik pak mijn tas, graai erin op zoek naar een pakje…. Inderdaad, niet aanwezig.

Aan het einde van de dag krijg ik een telefoontje wat een bepaalde opheffing veroorzaakt. Sterker nog, ik word furieus. Ik lig al weken in de clinch met een bancaire instelling. Keer op keer overdonderen ze mij met hun behoorlijk hooghartige, domme acties. Keer op keer incasseren ze behoorlijk wat geld van me, waar ze niet het recht toe hebben. Vandaag dus weer. Ik ontplof. Ik vloek zo hard dat ik ervan overtuigd ben dat mijn zus in Brazilië zou zeggen ‘oh, dat is Djoels, die is gestopt met roken'.

Ik gil. Ik wil een sigaret. Ik wil verdómme een sigaret. Ik ben zo kwaad op die f*cking bank. Ik pak de telefoon.‘Onze medewerkers zullen u morgenochtend vanaf 09.00 uur weer te woord staan.’ Wel **#@%$($&U#$%@)*$# nog eens aan toe, neem die telefoon op, hoor je me? Neem die telefoon op.’ Niemand neemt de telefoon op. Mijn hoofd is zo rood als een tomaat. Ik wil roken. Ik moet rust hebben in mijn hoofd. Roken geeft rust. Ik ruk een la open. Daar ligt een pakje sigaretten wat ik vanmorgen vroeg vond in mijn tas. Ik zie het pakje liggen en ik gooi de la weer dicht. Die bank is de allerlaatste op deze wereld die mij weer aan het roken krijgt!

Om 19.00 uur heb ik gegeten, aanrecht schoongemaakt, vaatwasser ingeruimd en uitgeruimd, tafel opgeruimd, gras gemaaid, toilet schoongemaakt. Was in de machine, was in de droger. Gestreken. En dat alles in één uurtje. Ik krijg jeuk. Enorme jeuk. Weg met die jeuk. Ik doe de douche aan en ga eronder staan. Een half uur, een uur, twee uur? Ik ram met mijn vuisten tegen de muur. Ik gooi de inhoud van mijn lievelingsshampoo door de hele douchecabine. Ik gil, ik gil, ik kruip in elkaar op de grond van mijn douche en krijs alles bij elkaar.

Vanaf afstand kijk ik naar mezelf.

Zielig.

Wat ben ik zielig.

Zie me daar zitten. Noemt zich onafhankelijke vrouw.

Om 20.30 uur lig ik in bed. Ik wil het redden. Ik heb dag drie overleefd. Pas drie dagen, maar er zijn zoveel mensen die het op dag twee al opgeven en die heb ik allemaal al verslagen. Maar ik moet me niet druk maken om andere mensen. Er is er maar eentje van wie ik de strijd moet winnen en dat is van mezelf.

3 juli 2008
DTEEZ!
Als het je lukt geen wijn te drinken van het weekend, maak je het jezelf wel wat makkelijker ja.

Ik hoop dat het je lukt.. en dat je niet vanavond als een gek de vuilnisbak induikt op zoek naar die ene (dan ondertussen wel) vieze peuk!!
Vandaag zou dan dag 2 zijn, maar eigenlijk gewoon weer dag 1 dus.... en het ging mis in de avond. Eindelijk klaar met alles, even zitten aan onze 'heilige' grote grenen eettafel (daar zitten we altijd!), de fles port ging open en na 2 portjes ging het mis. Kutzooi... M'n man zegt dan heel lief: ach... je hebt toch een hele dag niet gerookt, en morgenochtend ga je gewoon weer verder waar je gebleven was (hij rookt overigens wel nog gewoon). Maarja, als dat elke dag zo gaat dan word ik dus geen 'niet-roker' maar een avondroker, en ik wil gewoon perse een niet-roker worden. Vandaag weer met frisse moed ertegenaan.. en vanavond moeten we zowiezo naar een vergadering waar niet gerookt wordt (en waar geen port is!) dus vanavond zal me beter afgaan dan gisteravond.

La Vie, goed van je! Hou vol he, ik denk dat het je redelijk makkelijk af zal gaan omdat je niet echt de gewenning hebt om heel de dag met een peuk in je handen te lopen. Maar toch zul je wel twijfelmomenten krijgen (meestal in combinatie met een wijntje ja).

Maar... vandaag weer nieuwe dag, nieuwe kansen!!
Djoels!

Leuk stukje, maar wel heftig hoor...zulke afkickverschijnselen ken ik niet..

Ja Bianca, ik weet zeker dat ik die momenten ga krijgen, daarom laat ik de wijn voorlopig maar even staan. Dit weekend in ieder geval, maar dat weekend daarop heb ik een date op de vrijdag en een verjaardag op de zaterdag. Ik denk dat ik dan wel even smokkel hoor..

Mijn eerste doel is dus om geen sigaret aan te raken tot vrijdag 23 oktober in de avond!

Nou, begin jij vandaag dan weer opnieuw en probeer voorlopig misschien geen port te drinken maar saaie thee 's avonds?

En nee appeltje, ik ga niet als een gek in mijn gore vuilnisbak raggen Ik ga zo die zak dicht knopen en in de bruine bak in mijn tuin gooien
Weet je La Vie, die afkickverschijnselen zijn er echt een paar dagen geweest... en toen was het weg en is het niet meer teruggekomen... een paar dagen... echt wat zijn toch een paar dagen!

Succes allemaal hoor voor de stoppers en voor de niet stoppers, geen succes met stoppen.
DTEEZ!
Vroeger "gewoon" gerookt, toen 3 jaar gestopt en daarna weer begonnen. Een hele tijd gelegenheidsroker geweest, maar op een gegeven moment ga je de gelegenheden gewoon creeëren en vond ik het al gezellig als de postbode kwam. Het ging dus weer van kwaad tot erger. Dus 5 weken geleden heb ik die sigaret ook weer aan de wilgen gehangen en het gaat gelukkig prima, behalve bij een drankje. Dan zou ik er wel 1 van een meter lusten. Van de week hadden we visite en toen heb ik 1 trekje genomen, maar het was eigenlijk heel vies.
Bianca, ik dacht dat jou partner ook gestopt was. Want jij wil toch graag stoppen omdat het zo'n herrie is in zijn borstkas??
quote:Djoels schreef op 14 oktober 2009 @ 08:56:

Weet je La Vie, die afkickverschijnselen zijn er echt een paar dagen geweest... en toen was het weg en is het niet meer teruggekomen... een paar dagen... echt wat zijn toch een paar dagen!

Succes allemaal hoor voor de stoppers en voor de niet stoppers, geen succes met stoppen.

Dank je!

Echt bemoedigend is jouw verslag van dag drie niet!!

Maar goed, je bent nog steeds gestopt, dus er is hoop!
He Djoels, mijn dag 3 is net begonnen.

Wat een heftige dag was dat bij jou zeg Ik herken het overigens wel, dat gedoe met zo'n bank. Het eerste wat ik dan ook doe is een peuk opsteken en vervolgens verder handelen. Maarja, dat is geen optie meer. *ik heb al 10 cm sjaal gebreid*

La Vie, dat zou ik eigenlijk ook willen, gewoon af en toe een peuk opsteken op een feestje ofzo. Of gewoon 1 per dag na het eten s'avonds. Wie weet over een half jaartje.

Zoebie, ik wist niet dat jij ook gestopt was. Je ligt 1 dag voor op mij geloof ik. Heeft je man het al gemerkt ondertussen?

Ik voel me eigenlijk heel erg rustig nu op dag 3. Heb al een kop koffie op (waar die sigaret heel erg bijhoort). Ik moet zeggen dat ik me minder brak voel dan normaal gesproken smorgens. Zou dat kunnen na 2 dagen niet roken?
ik rookte 1 tot anderhalf pakje per dag.

Nu rook ik niets meer. Heb er ook geen behoefte meer aan. And i love it. Voel me zo veel beter, fitter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven