Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Ik zit ook bijna aan de 2 pakjes per dag.

En dan te bedenken dat ik 7 jaar gestopt ben geweest.. dom dom dom...
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Elke sigaret is er één teveel. Gatver! Waarom wil je eigenlijk niet nu meteen stoppen? Het is niet alleen slecht voor jou en je omgeving. Het stinkt, het maakt je huid grauw, je ruikt er niet lekker door, je wordt minder aantrekkelijk door... Ik kan het echt niet begrijpen dat er in deze tijd nog mensen zijn die stug door blijven roken... Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
ongelofelijk wat een zelf-destructie
Sinds een half jaar niet meer. Daarvoor: 2 pakjes per dag, elke dag.

Redenen om te stoppen:

- Het stinkt. Jij stinkt. Je adem, je haar, je kleren, je huid en dan ook nog je auto en je hele huis. ALLES stinkt. En elke keer als je dichtbij iemand staat (collega's, vrienden) die niet rookt, dan denkt diegene "Jij stinkt" en moet de neiging weerstaan om achteruit te deinzen. En jij maar denken dat je de hele wereld om de tuin kan leiden met een Smintje. As if.

- Je krijgt er een ouwe kop van. Je kan het ook zien aan mensen. Als je bij de Appie in de rij staat, kun je aan de hoofden zien wie er rookt. Een onfris hoofd met altijd een ouwe, vermoeide indruk. Een roker kijkt eigenlijk nooit fris en wakker. Oh en laten we dat plooirokje van rimpels op de bovenlip niet vergeten waar je lippenstift zo leuk inloopt (ieiehhh!)

- Dat gedoe altijd om buiten te staan. En dat opgejaagde gevoel als het te lang duurt voordat je kan roken. Bij vergaderingen bijna onbeschoft worden omdat je af wil ronden want je wil roken. 's Winters buiten blauwbekken want je moet roken. En daarna weer stinkend de collega's tegemoet.

- En tot slot (maar in mijn geval bleek dit nauwelijks doorslaggevend) kost het je 3000 euro per jaar en ga je er dood van.
yep ik rook ook teveel.

En alles klopt over het slechte imago van de sigaret.

Ik baal dat ik rook,ik baal dat ik stink, ik baal dat ik mijn gezondheid zit te verzieken.

*staat plechtig op*

Ik ben Iry en ik stink rook.

Dat je niet per direct stopt.

Tsja..het is wat het is, een verslaving.

Als dat het niet zou zijn zouden er veel minder rokers zijn.

Misschien ben ik (nu nog) gewoon een slappeling.
Roken is slecht voor je gezondheid. Klopt.

Maar er zijn ook onderzoeken gedaan naar de positieve effecten van roken op je gezondheid.

Zo heeft het een positief effect op de ziekte van Alzheimer, en de ziekte van Parkinson.

Rokers hebben meestal minder overgewicht.

Het heeft een positieve werking op de informatieverwerking.

Betere motoriek na roken.

Heb ik van deze site geplukt.

Maar ik gaf al aan dat ik weet dat het slecht is.

En dat de uitslagen van die onderzoeken, waarschijnlijk in het niet vallen bij de gevaren.

Maar daar vroeg ik niet om.

Ik ben gewoon benieuwd naar het rookgedrag van mede forummers.
Ik rook over het algemeen niet, maar ik kan wel eens trek hebben en dan rook ik er een paar op een avond. Maar je wilt niet weten hoe slecht ik me dan de volgende dag voel.

Je zou het voor de gein eens moeten proberen, gewoon een paar weken niet roken.

De energie die je dan ineens weer hebt is onvoorstelbaar. En dan inderdaad eens een gezellig praatje maken met iemand die net heeft gerookt. Yikes!
quote:appeltjesgroen25 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:16:

Maar er zijn ook onderzoeken gedaan naar de positieve effecten van roken op je gezondheid.

Zo heeft het een positief effect op de ziekte van Alzheimer, en de ziekte van Parkinson.

Ja er zijn ook voordelen aan het knetterdronken autorijden, je hebt iets minder kans op ernstig letsel omdat je zo "ontspannen" bent. Dat je daarnaast 600 keer meer kans hebt op een aanrijding of het letsel toebrengen aan een ander laten we maar even buiten beschouwing

En dat de uitslagen van die onderzoeken, waarschijnlijk in het niet vallen bij de gevaren.

breng het dan ook niet in

Hahaha!!Appel!

nou postitieve werking op de infoverwerking is bij mij niet het geval hoor!!

God oh god,wat gaat dat dan worden als ik niet meer rook .

Denk je?

Maar ik heb je vraag beantwoord, 2 pakjes per dag destijds. Moeiteloos. Overigens ging het stoppen ook vrij moeiteloos en dát had ik dan weer niet verwacht. Laat je dus niet tegenhouden omdat je denkt dat het stoppen een lijdensweg is. Dat viel me echt enorm mee.
quote:_lente_ schreef op 12 oktober 2009 @ 23:18:

Ik rook over het algemeen niet, maar ik kan wel eens trek hebben en dan rook ik er een paar op een avond. Maar je wilt niet weten hoe slecht ik me dan de volgende dag voel.

Je zou het voor de gein eens moeten proberen, gewoon een paar weken niet roken.

De energie die je dan ineens weer hebt is onvoorstelbaar. En dan inderdaad eens een gezellig praatje maken met iemand die net heeft gerookt. Yikes!Als ik het volhoud om een paar weken niet te roken, probeer ik het langer vol te houden en er echt mee te stoppen!
quote:Haley schreef op 12 oktober 2009 @ 23:20:

[...]

Denk je?

Maar ik heb je vraag beantwoord, 2 pakjes per dag destijds. Moeiteloos. Overigens ging het stoppen ook vrij moeiteloos en dát had ik dan weer niet verwacht. Laat je dus niet tegenhouden omdat je denkt dat het stoppen een lijdensweg is. Dat viel me echt enorm mee.

Goed te horen dat het meeviel!

Ik ben er ook zeker van dat ik ga stoppen. Stel het alleen steeds uit..
Roken is vies maar wel cool.

Ik ben gewoon benieuwd naar het rookgedrag van mede forummers.Huh? Volgens mij heeft het roken jouw hersenen aangetast... Dit meen je toch niet serieus?!
quote:iry schreef op 12 oktober 2009 @ 23:19:

Hahaha!!Appel!

nou postitieve werking op de infoverwerking is bij mij niet het geval hoor!!

God oh god,wat gaat dat dan worden als ik niet meer rook .Haha! Ja.. inderdaad. Word nog een tegenvaller denk ik zo!
quote:Haley schreef op 12 oktober 2009 @ 23:11:

Sinds een half jaar niet meer. Daarvoor: 2 pakjes per dag, elke dag.

Redenen om te stoppen:

- Het stinkt. Jij stinkt. Je adem, je haar, je kleren, je huid en dan ook nog je auto en je hele huis. ALLES stinkt. En elke keer als je dichtbij iemand staat (collega's, vrienden) die niet rookt, dan denkt diegene "Jij stinkt" en moet de neiging weerstaan om achteruit te deinzen. En jij maar denken dat je de hele wereld om de tuin kan leiden met een Smintje. As if. Ja.. handen wassen en een kauwgompje.. Nou, dat helpt dus inderdaad niet!

- Je krijgt er een ouwe kop van. Je kan het ook zien aan mensen. Als je bij de Appie in de rij staat, kun je aan de hoofden zien wie er rookt. Een onfris hoofd met altijd een ouwe, vermoeide indruk. Een roker kijkt eigenlijk nooit fris en wakker. Oh en laten we dat plooirokje van rimpels op de bovenlip niet vergeten waar je lippenstift zo leuk inloopt (ieiehhh!)

- Dat gedoe altijd om buiten te staan. En dat opgejaagde gevoel als het te lang duurt voordat je kan roken. Bij vergaderingen bijna onbeschoft worden omdat je af wil ronden want je wil roken. 's Winters buiten blauwbekken want je moet roken. En daarna weer stinkend de collega's tegemoet.

Daar irriteer ik me ook aan.

- En tot slot (maar in mijn geval bleek dit nauwelijks doorslaggevend) kost het je 3000 euro per jaar en ga je er dood van.

Een dure 'hobby'ja...Dit zijn dus ook onder andere de redenen dat ik wil stoppen.
quote:Zatla schreef op 12 oktober 2009 @ 23:23:

Roken is vies maar wel cool. Nee hoor, roken is vooral een beetje zielig.
Hoe lang wil je het stoppen nog uitstellen? Wat moet er gebeuren voordat jij denkt... NU is het tijd om te stoppen?

Wat die vriend doet moet hij weten. Dat is zijn lichaam, jij hebt zelf een lichaam om voor te zorgen.

(Het enige wat je evt kunt doen is het goede voorbeeld geven)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Roken is vooral een verslaving, net zoals (voor sommige mensen) eten, drinken, drugs...

als het zo makkelijk was om te stoppen, dan was deze discussie er niet eens!

Erg makkelijk om alle nadelen en eventueel te verkrijgen ziektes op te gaan noemen, maar weten jullie?? Dat was allemaal al lang en breed bekend, jullie vertellen dus niets nieuws. Net zoals een junk weet dat een spuit in je arm ook niet echt gezond is. En net zoals een alcoholist weet dat het je hersencellen aantast.
quote:Moonlight82 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:36:

Hoe lang wil je het stoppen nog uitstellen? Wat moet er gebeuren voordat jij denkt... NU is het tijd om te stoppen?

Wat die vriend doet moet hij weten. Dat is zijn lichaam, jij hebt zelf een lichaam om voor te zorgen.

(Het enige wat je evt kunt doen is het goede voorbeeld geven)

Daar heb je gelijk in.

Ik wil binnen nu en een half jaar gestopt zijn. Net als ik dat ik binnen nu en een half jaar weer volledig wil werken.
quote:Zatla schreef op 12 oktober 2009 @ 23:23:

Roken is vies maar wel cool. Cool vind ik het dan weer niet..
Ik heb 16 jaar lang een pakje per dag gerookt. Sinds 3 maanden ben ik gestopt en ik vind het heerlijk. Kan het je echt aanraden!
quote:appeltjesgroen25 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:28:

[...]

Dit zijn dus ook onder andere de redenen dat ik wil stoppen.Bij mij ook, en niet vergeten de rust die het geeft als je niet altijd hoeft na te denken of je je sigaretten wel bij je hebt, of je nog wel genoeg in huis hebt voor de hele avond en ook voor morgenochtend. Dat geeft me een rust, als je daar niet aan hoeft te denken.
het gaat in dit topic toch niet over de gevaren van roken?

allemaal commentaar, dat weten de rokers wel

en ja ik ben ook een roker,

ik rook ook veel, worden er ook steeds meer

vooral als ik onrustig ben ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven