teveel roken

maandag 12 oktober 2009 om 22:52
Hoi!
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
donderdag 15 oktober 2009 om 07:23
Sinds ik mijn huis helemaal opgeknapt hebt de afgelopen weken heb ik ook liever dat er niet meer gerookt wordt binnen.
Er komt ook een babytje en dan wil ik gewoon dat er niet gerookt wordt binnen in huis. Ja, dat maakt me nu een zeikerige ex rookster, maar het feit is echt dat het genot van iedere dag beneden komen in een huis wat niet meer naar rook ruikt, één van de triggers is om niet meer te gaan roken. Raar maar waar.
Succes vandaag weer allemaal!
Er komt ook een babytje en dan wil ik gewoon dat er niet gerookt wordt binnen in huis. Ja, dat maakt me nu een zeikerige ex rookster, maar het feit is echt dat het genot van iedere dag beneden komen in een huis wat niet meer naar rook ruikt, één van de triggers is om niet meer te gaan roken. Raar maar waar.
Succes vandaag weer allemaal!
DTEEZ!
donderdag 15 oktober 2009 om 09:48
Nou, ik ben niet al te lang na mijn laatste bericht van gisteren naar bed gegaan, het was iets van 21.00 uur. Ik ben maar gaan lezen.
Heel vroeg dus, maar ik kon het beneden zitten 'niet meer aan' zonder te roken. Wat ongelooflijk overdreven hè?
Dag 1 zit erop. Ik denk dat ik toch verslaafder ben dan ik dacht want nu heb ik het weer opnieuw heel erg moeilijk!
Ik heb nu zin in koffie en een sigaret, heel veel zin... zoveel dat ik eigenlijk naar de sigarenboer wil rennen.
Maar dat kan niet, ik wil niet zwak zijn!!
Zoebie, super joh..al 4 dagen!
En Lapin, wat fijn dat je samen met je man bent gestopt, dan kun je elkaar steunen, en tja, eigenlijk is het anders ook geen doen. Als de een wel blijft door roken.
Djoels, logisch hoor, dat je niet wil dat er bij jou gerookt wordt!!
Ik zit nu trouwens ook al smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Namelijk dat ik niet veel rook (ongeveer 5 á 6 sigaretten p.d.) dus dat dat eigenlijk dan best kan.
Waarom gaat de tijd zo langzaam ineens trouwens?
Heel vroeg dus, maar ik kon het beneden zitten 'niet meer aan' zonder te roken. Wat ongelooflijk overdreven hè?
Dag 1 zit erop. Ik denk dat ik toch verslaafder ben dan ik dacht want nu heb ik het weer opnieuw heel erg moeilijk!
Ik heb nu zin in koffie en een sigaret, heel veel zin... zoveel dat ik eigenlijk naar de sigarenboer wil rennen.
Maar dat kan niet, ik wil niet zwak zijn!!
Zoebie, super joh..al 4 dagen!
En Lapin, wat fijn dat je samen met je man bent gestopt, dan kun je elkaar steunen, en tja, eigenlijk is het anders ook geen doen. Als de een wel blijft door roken.
Djoels, logisch hoor, dat je niet wil dat er bij jou gerookt wordt!!
Ik zit nu trouwens ook al smoesjes te verzinnen voor mezelf.
Namelijk dat ik niet veel rook (ongeveer 5 á 6 sigaretten p.d.) dus dat dat eigenlijk dan best kan.
Waarom gaat de tijd zo langzaam ineens trouwens?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

donderdag 15 oktober 2009 om 09:55
Zoebie, mijn zus had ook sinaasappel/kaneel. Net alsof het al kerst was, zei ze.
Ik heb gisteren ook een paar keer gedacht 'wat geeft dat nou, 1 sigaretje', maar ik heb ze niet in huis. En als ik ze wil hebben moet ik een kwartier met de auto de berg af. Dat houdt ook tegen.
Djoels, dat is een heel goed excuus hoor, een baby.
Ik heb het nu eigenlijk best wel moeilijk. Het is de 4e dag nu. Als ik smorgens wakker ben dan voeder ik altijd eerst alle dieren (de honden en de kat ) en dan ga ik zitten met een kop koffie en een sigaret achter de computer. En ik mis die sigaret nu heel erg. Maar ik wil ook niet alles om gaan gooien omdat ik niet meer rook. Die koffie wil ik blijven drinken, anders krijg je helemaal zo'n gezondheidsfreak imago
Nog een half uurtje dan ga ik de honden uitlaten in het bos. Dat helpt wel.
Het valt me opeens op dat dit nu een 'stoppen-met-roken' topic is geworden. Appeltje, was dat wel je bedoeling? En vind je het niet erg?
Ik heb gisteren ook een paar keer gedacht 'wat geeft dat nou, 1 sigaretje', maar ik heb ze niet in huis. En als ik ze wil hebben moet ik een kwartier met de auto de berg af. Dat houdt ook tegen.
Djoels, dat is een heel goed excuus hoor, een baby.
Ik heb het nu eigenlijk best wel moeilijk. Het is de 4e dag nu. Als ik smorgens wakker ben dan voeder ik altijd eerst alle dieren (de honden en de kat ) en dan ga ik zitten met een kop koffie en een sigaret achter de computer. En ik mis die sigaret nu heel erg. Maar ik wil ook niet alles om gaan gooien omdat ik niet meer rook. Die koffie wil ik blijven drinken, anders krijg je helemaal zo'n gezondheidsfreak imago
Nog een half uurtje dan ga ik de honden uitlaten in het bos. Dat helpt wel.
Het valt me opeens op dat dit nu een 'stoppen-met-roken' topic is geworden. Appeltje, was dat wel je bedoeling? En vind je het niet erg?
donderdag 15 oktober 2009 om 13:31
quote:Zoebie schreef op 15 oktober 2009 @ 09:33:
Ja maar Djoels met een baby'tje op komst heb je wel een erg goede reden om niet meer in huis te roken.
Wat leuk zeg. Mama Djoels. Gefeliciteerd. Hoever ben je?Dank je wel.
Ik ben eind januari uitgerekend, dus het gaat best snel. (Te snel, ben er nog steeds niet aan gewend)
Ja maar Djoels met een baby'tje op komst heb je wel een erg goede reden om niet meer in huis te roken.
Wat leuk zeg. Mama Djoels. Gefeliciteerd. Hoever ben je?Dank je wel.

DTEEZ!

donderdag 15 oktober 2009 om 22:19
quote:Bubbles_ schreef op 15 oktober 2009 @ 14:17:
Even een voor alle stoppers, alle bijna-stoppers, alle aankomende-stoppers en ja ook voor de rokers
Dank je! Ik val onder de aankomende-stoppers oftewel rokers dus.
En ik rook en snaai. Beiden. Niet goed!!
Net 2 stukken appeltaart op... Lekker. Wat zeg ik, heerlijk zelfs. Maar niet goed voor mijn kont.
Maar ben zielig vandaag.. dus mag het.. vind ik.
Succes stoppers! Jullie zijn kei-goed bezig!
Even een voor alle stoppers, alle bijna-stoppers, alle aankomende-stoppers en ja ook voor de rokers
Dank je! Ik val onder de aankomende-stoppers oftewel rokers dus.
En ik rook en snaai. Beiden. Niet goed!!
Net 2 stukken appeltaart op... Lekker. Wat zeg ik, heerlijk zelfs. Maar niet goed voor mijn kont.
Maar ben zielig vandaag.. dus mag het.. vind ik.
Succes stoppers! Jullie zijn kei-goed bezig!

donderdag 15 oktober 2009 om 22:19

vrijdag 16 oktober 2009 om 08:35
Gisteren redelijk goed doorgekomen, wel weer vroeg naar bed gegaan.
Dag drie zonder te roken is van start gegaan! En die gaan we beginnen met een intensief uurtje spinning in de sportschool
Succes allemaal vandaag stoppers!
Zoebie, heel knap van je dat je die peuken daar laat liggen!
Dag drie zonder te roken is van start gegaan! En die gaan we beginnen met een intensief uurtje spinning in de sportschool
Succes allemaal vandaag stoppers!
Zoebie, heel knap van je dat je die peuken daar laat liggen!

vrijdag 16 oktober 2009 om 09:35
La Vie, succes vandaag. Je kan het.
Ik ga mijn 5e dag in. Ik mis het nog steeds, maar het is te doen.
Zit wel nog steeds met die nepsigaret in mijn mond.
Zoebie, van dat pakje in je auto afblijven he. Denk maar zo, als jij er een sigaret uithaalt dan gaat Lapin ook een pakje kopen voor in haar auto *voel je je al schuldig?*
Ik ga mijn 5e dag in. Ik mis het nog steeds, maar het is te doen.
Zit wel nog steeds met die nepsigaret in mijn mond.
Zoebie, van dat pakje in je auto afblijven he. Denk maar zo, als jij er een sigaret uithaalt dan gaat Lapin ook een pakje kopen voor in haar auto *voel je je al schuldig?*
vrijdag 16 oktober 2009 om 09:41
Hey allemaal!
Ben sinds bijna 2 weken gestopt met roken en ik heb er minder moeite mee dan ik van te voren had gedacht. Ik vind het heerlijk dat ik ben gestopt en niet steeds net als een junk een peuk MOET hebben...
Ik had/heb trouwens veel moeite met de gewoonte van het roken...Dus even een peuk opsteken wanneer ik naar de tram loop, of aan het wachten ben...of even die break op het werk. Dan krijg ik erg de neiging om in mn tas te graaien naar een pakje.
Maar volhouden iedereen! En succes! We kunnen het wel!
Ben sinds bijna 2 weken gestopt met roken en ik heb er minder moeite mee dan ik van te voren had gedacht. Ik vind het heerlijk dat ik ben gestopt en niet steeds net als een junk een peuk MOET hebben...
Ik had/heb trouwens veel moeite met de gewoonte van het roken...Dus even een peuk opsteken wanneer ik naar de tram loop, of aan het wachten ben...of even die break op het werk. Dan krijg ik erg de neiging om in mn tas te graaien naar een pakje.
Maar volhouden iedereen! En succes! We kunnen het wel!
Perfectionisme is niet perfect...
vrijdag 16 oktober 2009 om 09:46
Lapin echt wel dat ik er vanaf blijf. Gisteren had ik wel de neiging om er ergens op een achterafweggetje stiekem eentje op te steken. Maar dat vond ik dan weer achterbaks. En gek genoeg voel ik me sterker nu ik weet dat er in de buurt sigaretten liggen.
Bij mijn vorige rookstop had ik ook de hele tijd (2 jaar dus) een pakje in de kast liggen. Gewoon voor het grijpen.
Hoe gaat het vandaag bij jullie?
Ik heb nu dus al 25 euro uitgespaard.
Bij mijn vorige rookstop had ik ook de hele tijd (2 jaar dus) een pakje in de kast liggen. Gewoon voor het grijpen.
Hoe gaat het vandaag bij jullie?
Ik heb nu dus al 25 euro uitgespaard.
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:36
Yath
Van jou had ik het gelezen ja, op je Haaifs. Twee weken alweer, wat GOED!! Echt knap hoor, want hoeveel rookte je, redelijk veel?
Appeltje, dat verslag had ik gelezen ja. Ik denk niet dat het mij vandaag zo vergaat..tenminste, laten we hopen van niet
Lapin, wat is dat voor een nepsigaret dan?
Ik heb net wat kleine boodschapjes gedaan en bewust géén wijn gehaald, want dan maak ik het mezelf namelijk extra moeilijk. Dat extreem vroeg naar bed gaan vind ik ook wat overdreven van mezelf, maar oh well, als ik zo die eerste dagen door kom, so be it. Vanavond moet ik laat naar bed want dochterlief wil natuurlijk al die programma's zien zoals Popstars enzo. Ik ga lekker aan de sap en van die zoute stokjes
Morgen daarentegen wordt het problematischer. Want ik krijg eters. En die eters houden van een glas bier en wijn. En die eters roken. Dus ohhhh... als dat maar goed gaat!
Van jou had ik het gelezen ja, op je Haaifs. Twee weken alweer, wat GOED!! Echt knap hoor, want hoeveel rookte je, redelijk veel?
Appeltje, dat verslag had ik gelezen ja. Ik denk niet dat het mij vandaag zo vergaat..tenminste, laten we hopen van niet
Lapin, wat is dat voor een nepsigaret dan?
Ik heb net wat kleine boodschapjes gedaan en bewust géén wijn gehaald, want dan maak ik het mezelf namelijk extra moeilijk. Dat extreem vroeg naar bed gaan vind ik ook wat overdreven van mezelf, maar oh well, als ik zo die eerste dagen door kom, so be it. Vanavond moet ik laat naar bed want dochterlief wil natuurlijk al die programma's zien zoals Popstars enzo. Ik ga lekker aan de sap en van die zoute stokjes
Morgen daarentegen wordt het problematischer. Want ik krijg eters. En die eters houden van een glas bier en wijn. En die eters roken. Dus ohhhh... als dat maar goed gaat!
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:50
Hier dag 10 rookvrij! En 60 euro bespaard!
Het gaat eigenlijk heel erg lekker. Natuurlijk zijn er de moeilijke momenten, maar we kunnen ze weerstaan. Snaaien valt heel erg mee, wel drink ik veel.
Lapin, ik lees net dat jij straks, tzt, ooit misschien best wel 1 sigaretje kunt gaan roken na het eten ofzo. Niet doen! Zelfs die ene is er dan 1 teveel!
La Vie, als je tegen de eters zegt dat ze nu even liever buiten roken, zou dat helpen? En als ze dan weer binnen stappen weet jij waarom jij niet meer rookt
Het gaat eigenlijk heel erg lekker. Natuurlijk zijn er de moeilijke momenten, maar we kunnen ze weerstaan. Snaaien valt heel erg mee, wel drink ik veel.
Lapin, ik lees net dat jij straks, tzt, ooit misschien best wel 1 sigaretje kunt gaan roken na het eten ofzo. Niet doen! Zelfs die ene is er dan 1 teveel!
La Vie, als je tegen de eters zegt dat ze nu even liever buiten roken, zou dat helpen? En als ze dan weer binnen stappen weet jij waarom jij niet meer rookt
vrijdag 16 oktober 2009 om 16:43
Jonna, dat ga ik ze denk ik ook vragen hoor. Maar dan ben ik natuurlijk wel die 'ex-roker from hell'. En ik voel me nog niet eens een ex-roker, want ik vind niet dat ik die titel al heb verdiend na 2.5 dagen.
Er is in ieder geval alweer een rookvrije halve dag voorbij.
Het ging me vandaag gemakkelijk af!
Nu de avond nog..
Sterkte alvast iedereen, voor na het eten... hmmpf.
Er is in ieder geval alweer een rookvrije halve dag voorbij.
Het ging me vandaag gemakkelijk af!
Nu de avond nog..
Sterkte alvast iedereen, voor na het eten... hmmpf.