teveel roken

maandag 12 oktober 2009 om 22:52
Hoi!
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
dinsdag 13 oktober 2009 om 00:52
dinsdag 13 oktober 2009 om 00:55
quote:iry schreef op 13 oktober 2009 @ 00:52:
Oh dat zie ik zeker zitten zo'n topic Floor.
Alleen zal ik dan over een paar weken instromen want plan is na mijn vakantie.
Ghè, ik trek het ook graag de kerst en oud en nieuw nog even over.
Junkengedrag dus!
Volgens mij wordt het een hilarisch topic.
Met een overigens voor mij een hele serieuze ondertoon. Ik wil het echt... ooit!
Oh dat zie ik zeker zitten zo'n topic Floor.
Alleen zal ik dan over een paar weken instromen want plan is na mijn vakantie.
Ghè, ik trek het ook graag de kerst en oud en nieuw nog even over.
Junkengedrag dus!
Volgens mij wordt het een hilarisch topic.
Met een overigens voor mij een hele serieuze ondertoon. Ik wil het echt... ooit!
dinsdag 13 oktober 2009 om 00:56
Ik weet niet of ik echt hulp nodig zal hebben Hela.
Hoewel...ik denk dat ik wel met nicotinepleisters zal starten om de begin periode wat makkelijker te maken.
Zie alleen als een berg er tegenop wat het met mijn eetbuien gaat doen.
Want daar ben ik nu ook hard tegen aan het het strijden.
En eten moet geen vervanging van roken gaan worden van mij.
Hoewel...ik denk dat ik wel met nicotinepleisters zal starten om de begin periode wat makkelijker te maken.
Zie alleen als een berg er tegenop wat het met mijn eetbuien gaat doen.
Want daar ben ik nu ook hard tegen aan het het strijden.
En eten moet geen vervanging van roken gaan worden van mij.
dinsdag 13 oktober 2009 om 00:58
dinsdag 13 oktober 2009 om 00:59
quote:Moonlight82 schreef op 13 oktober 2009 @ 00:37:
Misschien kun je de rook-momenten omzetten naar een kopje-thee-moment.
Dan heb je wel even een rustige handeling (thee zetten) en een moment voor jezelf.
Pfffff dan zou ik overlopen.
Hier dus nog een roker. Ik rook al lang en ben ook niet van plan te stoppen. Ik heb geen zin mezelf (nog meer) de stress in te helpen. Ik heb geaccepteerd dat ik een roker ben (en dus zwak voor veel anderen). Misschien dat ik er in de toekomst anders over ga denken en dan genoeg gemotiveerd ben het te laten.
Ik heb geen zin zo'n af en aan roker te worden. Dus het jezelf steeds moeilijk maken om dan na een tijdje weer te gaan roken.
Misschien kun je de rook-momenten omzetten naar een kopje-thee-moment.
Dan heb je wel even een rustige handeling (thee zetten) en een moment voor jezelf.
Pfffff dan zou ik overlopen.
Hier dus nog een roker. Ik rook al lang en ben ook niet van plan te stoppen. Ik heb geen zin mezelf (nog meer) de stress in te helpen. Ik heb geaccepteerd dat ik een roker ben (en dus zwak voor veel anderen). Misschien dat ik er in de toekomst anders over ga denken en dan genoeg gemotiveerd ben het te laten.
Ik heb geen zin zo'n af en aan roker te worden. Dus het jezelf steeds moeilijk maken om dan na een tijdje weer te gaan roken.

dinsdag 13 oktober 2009 om 01:01
Als, als, als.... as, as, as.... As is verbrande turf
Nâh zonder dollen, ik wil er wel wat over zeggen.
Ben een roker ... alleen nu even niet. Rookte meer dan 40 sigaretten per dag en rookte al ruim 25 jaar. Ben cold turkey gestopt op Oudejaarsavond 24.00 uur 2004/2005.
Misschien kan ik jullie van enige hulp zijn... that's all.
Ben een roker ... alleen nu even niet. Rookte meer dan 40 sigaretten per dag en rookte al ruim 25 jaar. Ben cold turkey gestopt op Oudejaarsavond 24.00 uur 2004/2005.

dinsdag 13 oktober 2009 om 01:04
Há.. we maken gewoon ons eigen stappenplan en wie weet ontwikkelen we een nieuwe stoppen met roken methode:
week 1: Stappenplan ontwikkelen en aanvullen.
week 2: Alle voordelen van roken in kaart brengen.
week 3: Alle nadelen van roken in kaart brengen.
week 4: inhakers en afhakers inventariseren.
week 5: we stellen het nog één weekje uit!
week 6: Stoppen!
De 6 weken daarna krijgen de stoppers een vrijstelling van het risico op een ban bij Viva, immer ontoerekeningsvatbaar!
week 12: feestje in een niet-rokers kroeg!
De 6 weken daarna krijgen de stoppers een vrijstelling van het risico op een ban bij Viva, immer ontoerekeningsvatbaar!
dinsdag 13 oktober 2009 om 01:06
quote:Helaholalalala schreef op 13 oktober 2009 @ 01:01:
Respect Hela....
Als je niet moraliserend gaat doen, mag jij wat mij betreft de enige niet-rokende adviserende factor zijn in ons topic-op-stapel!
Respect Hela....
Als je niet moraliserend gaat doen, mag jij wat mij betreft de enige niet-rokende adviserende factor zijn in ons topic-op-stapel!

dinsdag 13 oktober 2009 om 01:09
dinsdag 13 oktober 2009 om 01:13
dinsdag 13 oktober 2009 om 07:02
quote:jamadi52 schreef op 13 oktober 2009 @ 00:39:
[...]
champix als ondersteuning dat zeg je goed.
ik geloof er niet in want je moet t ZELF doen en als je zo slap bent als mij dan red je t niet.
m,n huisarts bood ze me aan ik heb bedankt.
Dan heb je je denk ik niet goed verdiept in de werking van Champix. Ik heb meerder stoppogingen ondernomen maar met behulp van Champix ben ik nu 2 jaar gestopt.
Lees er eens over op de website van pfizer. Nicotine heeft invloed op je receptoren. Door het slikken van Champix heeft nicotine geen invloed meer en dus heb je geen sigaret meer nodig (dit is uiteraard d uitleg in een notendop). Natuurlijk moet je zelf wel achter het stoppen met roken staan, dat lijkt me logisch. Maar als je wilt stoppen, dan in Champix een hele goede ondersteuning. Het heeft mij iig al 2 jaar niet doen roken, na 17 jaar lang 1 tot 2 pakjes per dag gerookt te hebben.
[...]
champix als ondersteuning dat zeg je goed.
ik geloof er niet in want je moet t ZELF doen en als je zo slap bent als mij dan red je t niet.
m,n huisarts bood ze me aan ik heb bedankt.
Dan heb je je denk ik niet goed verdiept in de werking van Champix. Ik heb meerder stoppogingen ondernomen maar met behulp van Champix ben ik nu 2 jaar gestopt.
Lees er eens over op de website van pfizer. Nicotine heeft invloed op je receptoren. Door het slikken van Champix heeft nicotine geen invloed meer en dus heb je geen sigaret meer nodig (dit is uiteraard d uitleg in een notendop). Natuurlijk moet je zelf wel achter het stoppen met roken staan, dat lijkt me logisch. Maar als je wilt stoppen, dan in Champix een hele goede ondersteuning. Het heeft mij iig al 2 jaar niet doen roken, na 17 jaar lang 1 tot 2 pakjes per dag gerookt te hebben.
dinsdag 13 oktober 2009 om 07:10
Ik ben afgelopen zaterdag gestopt. Zomaar, opeens, ik had geen sigaretten meer en ik vond het genoeg. Ik heb geen pakje meer gehaald en ik rookte een pakje per dag.
En het gekke is.... De knop is om. Ik hoef niet eens meer te roken. Oh ik heb er wel zin in, maar het kost me geen moeite om het niet te doen. En ik denk nog wel steeds, dat ik sigaretten moet gaan halen. En dan denk ik weer: Oh nee ik rook niet meer.
En het gekke is.... De knop is om. Ik hoef niet eens meer te roken. Oh ik heb er wel zin in, maar het kost me geen moeite om het niet te doen. En ik denk nog wel steeds, dat ik sigaretten moet gaan halen. En dan denk ik weer: Oh nee ik rook niet meer.

dinsdag 13 oktober 2009 om 08:57
quote:floor72 schreef op 13 oktober 2009 @ 01:04:
Há.. we maken gewoon ons eigen stappenplan en wie weet ontwikkelen we een nieuwe stoppen met roken methode:
Goed plan Floor!
Ik doe ook mee!!
Goed plan Floor!
Ik doe ook mee!!