therapeuten issue
vrijdag 21 juli 2017 om 16:05
UPDATE
ik heb zojuist telefoon gehad. zijn arbeidsovereenkomst is verbroken en ze gaan naar de tuchtcommissie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik zit met een dilemma.. Ik vind het lastig dit stuk online te gooien omdat ik weet dat ik zelf ook fout ben en ik mij erg schaam.
ik zal bij het begin beginnen.
Ik heb een tijdje in een kliniek gezeten, waar ik helemaal idolaat was een oudere man , mijn therapeut en persoonlijk begeleider daar op de groep. Ik had dus veel afspraken met hem en heb hem ook aangegeven dat ik er last van had zo idolaat van hem te zijn. hij wist dus dat ik een zwak voor hem had. en dat het een probleem van mij is om snel persoonlijk te worden met een therapeut ( dit heb ik hem ook aangegeven omdat dat vaker was gebeurd in het verleden)
ik ben daar een jaar in behandeling geweest en mijn band werd steeds beter met die man. we gingen ook wel is wandelen en we kregen ook steeds meer een soort van vriendschappelijke band. we konden over alles kletsen zoals muziek en films bijv. maar ook over mijn problemen. ik zat tenslotte niet voor niets daar in de kliniek.
Tenslotte ging ik daar uit de behandeling en kwam ik weer thuis bij mijn vriend te wonen. Ondertussen had ik wel het nummer avn die therapeut want hij heeft ooit met zijn prive telefoon een foto naar mij gestuurd die die van mij had gemaakt.
zo bleven we dus in contact. dit eindigde uiteindelijk in sekschatten.
en nu komt mijn dilemma.
ik ben hierover eerlijk geweest naar mijn vriend en in mijn nabehandeling van therapie. dat ik wel is deed sekschatten. ik deed dat wel is vaker ook buiten die man om. en in (nabehandeling)therapie heb ik dit toen kunnen stoppen. alleen nu begint het langzaam weer die kant op te gaan met die man terwijl hij weet dat dit mijn issue is..
Ik heb bij mijn nieuwe therapie dit ook aangegeven dat dit speelde. en zij zei dat het een kwalijke zaak was dat die man dit deed. ze snapte dat mijn behoefte naar aandacht en bevestiging dit deed (waarmee ik het niet goed wil praten, maar ik snap ergens ook wel dat het mijn "ziekte"is.. ) maar dat hij zich als professional had moeten gedragen.
ik voel me er bijzonder door. dat hij met mij die uitzondering wil maken. ik voel me geliefd en bijzonder. maar is het dat wel zei mijn vriendin me.. ze zei je moet je afvragen of je wel de enigste bent als hij zo makkelijk over die grens gaat.
en nu komt mijn dilemma dus. moet ik er iets mee? moet ik er een melding van maken? wat zouden jullie doen? ik ga zo hem soweiso blokkeren. hoe moeilijk ik dit ook vind want het heeft me al die tijd ook aandacht en bevestiging opgeleverd. ik ben erg bang voor de reacties maar ook beniuewd hoe jullie er tegen aan kijken. ik hoor graag van jullie.
ik heb zojuist telefoon gehad. zijn arbeidsovereenkomst is verbroken en ze gaan naar de tuchtcommissie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik zit met een dilemma.. Ik vind het lastig dit stuk online te gooien omdat ik weet dat ik zelf ook fout ben en ik mij erg schaam.
ik zal bij het begin beginnen.
Ik heb een tijdje in een kliniek gezeten, waar ik helemaal idolaat was een oudere man , mijn therapeut en persoonlijk begeleider daar op de groep. Ik had dus veel afspraken met hem en heb hem ook aangegeven dat ik er last van had zo idolaat van hem te zijn. hij wist dus dat ik een zwak voor hem had. en dat het een probleem van mij is om snel persoonlijk te worden met een therapeut ( dit heb ik hem ook aangegeven omdat dat vaker was gebeurd in het verleden)
ik ben daar een jaar in behandeling geweest en mijn band werd steeds beter met die man. we gingen ook wel is wandelen en we kregen ook steeds meer een soort van vriendschappelijke band. we konden over alles kletsen zoals muziek en films bijv. maar ook over mijn problemen. ik zat tenslotte niet voor niets daar in de kliniek.
Tenslotte ging ik daar uit de behandeling en kwam ik weer thuis bij mijn vriend te wonen. Ondertussen had ik wel het nummer avn die therapeut want hij heeft ooit met zijn prive telefoon een foto naar mij gestuurd die die van mij had gemaakt.
zo bleven we dus in contact. dit eindigde uiteindelijk in sekschatten.
en nu komt mijn dilemma.
ik ben hierover eerlijk geweest naar mijn vriend en in mijn nabehandeling van therapie. dat ik wel is deed sekschatten. ik deed dat wel is vaker ook buiten die man om. en in (nabehandeling)therapie heb ik dit toen kunnen stoppen. alleen nu begint het langzaam weer die kant op te gaan met die man terwijl hij weet dat dit mijn issue is..
Ik heb bij mijn nieuwe therapie dit ook aangegeven dat dit speelde. en zij zei dat het een kwalijke zaak was dat die man dit deed. ze snapte dat mijn behoefte naar aandacht en bevestiging dit deed (waarmee ik het niet goed wil praten, maar ik snap ergens ook wel dat het mijn "ziekte"is.. ) maar dat hij zich als professional had moeten gedragen.
ik voel me er bijzonder door. dat hij met mij die uitzondering wil maken. ik voel me geliefd en bijzonder. maar is het dat wel zei mijn vriendin me.. ze zei je moet je afvragen of je wel de enigste bent als hij zo makkelijk over die grens gaat.
en nu komt mijn dilemma dus. moet ik er iets mee? moet ik er een melding van maken? wat zouden jullie doen? ik ga zo hem soweiso blokkeren. hoe moeilijk ik dit ook vind want het heeft me al die tijd ook aandacht en bevestiging opgeleverd. ik ben erg bang voor de reacties maar ook beniuewd hoe jullie er tegen aan kijken. ik hoor graag van jullie.
anoniem_351103 wijzigde dit bericht op 25-10-2017 13:08
Reden: update
Reden: update
4.89% gewijzigd
dinsdag 25 juli 2017 om 14:16
Bedankt allemaal voor jullie reactie
Ik lees het nog vaak door omdat ik mezelf vaak schuldig voel.... en even denk het is toch een goeie man waar ik misbruik van heb gemaakt voor mijn aandacht en behoefte.
Maar dan lees ik het hier of bel een wijze vriendin dan weet ik het weer.
Morgen komt er iemand bij mij thuis om over de procedures en mogelijkheden te praten.. ze nemen het heel serieus..
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun en feedback
Ik lees het nog vaak door omdat ik mezelf vaak schuldig voel.... en even denk het is toch een goeie man waar ik misbruik van heb gemaakt voor mijn aandacht en behoefte.
Morgen komt er iemand bij mij thuis om over de procedures en mogelijkheden te praten.. ze nemen het heel serieus..

dinsdag 25 juli 2017 om 14:29
Goed gedaan TO. Sterkte. Voel je niet schuldig, jij was de patiënt en hij de hulpverlener. Hij had jou in bescherming moeten nemen.Fieke123 schreef: ↑25-07-2017 14:16Bedankt allemaal voor jullie reactie

dinsdag 25 juli 2017 om 16:05
Lieverd hoor. Nee je hoeft en moet je echt niet schuldig voelen. Therapeuten kennen dit verschijnsel echt hoor. Er zijn zo vaak patiënten die verliefd worden. Het mag niet, het mag nooit. Jij bent goed bezig.Fieke123 schreef: ↑25-07-2017 14:16Bedankt allemaal voor jullie reactie
dinsdag 25 juli 2017 om 16:25
Heel goed gedaan!! Jij hebt echt niks fout gedaan. Koop maar een mooie kaart voor jezelf en schrijf het daarop. Woorden die jou helpen. En stop hem in je portemonnee of hang hem ergens in het zicht.
Wees trots op jezelf.
Veel succes morgen! Is er iemand bij die je kan steunen? Zoals die vriendin of je vriend?
Wees trots op jezelf.
Veel succes morgen! Is er iemand bij die je kan steunen? Zoals die vriendin of je vriend?

dinsdag 25 juli 2017 om 16:54
Jij bent een lieve meid, en hij heeft misbruik van jou gemaakt.Fieke123 schreef: ↑25-07-2017 14:16Bedankt allemaal voor jullie reactie
Jij hebt het goed gedaan. Je bent eerlijk geweest, hebt je gevoel besproken en hij had daarop anders moeten handelen. Heel erg anders. Hij is belemmerend en ondermijnend geweest voor jouw herstel, in plaats van ondersteunend en bevorderend.
Jij hebt niets fout gedaan. Hij heeft heel veel fout gedaan.
Ik ben blij te horen/lezen dat de instelling het serieus oppakt. Heb je de berichtjes/gesprekken nog? Zorg dat je die morgen kunt laten zien.
O, enne... persoonlijk zou ik die vent graag een knietje geven!

dinsdag 25 juli 2017 om 18:33
Voel jezelf alsjeblieft niet zo schuldig! Deze man doet dingen die echt niet oké zijn. Als hulpverlener al helemaal niet, hij weet dat jij min of meer in een afhankelijke positie van hem bent. Hij had van tevoren en tijdens de gebeurtenissen donders goed kunnen weten dat hij verkeerd bezig was en had de kans gehad om het te stoppen.
Maak er melding van om jezelf beschermen, maar ook voor alle andere meiden die met hem in contact zijn/komen en misschien minder goed voor zichzelf op komen.
Ik hoop dat ze je morgen verder kunnen helpen.
Maak er melding van om jezelf beschermen, maar ook voor alle andere meiden die met hem in contact zijn/komen en misschien minder goed voor zichzelf op komen.
Ik hoop dat ze je morgen verder kunnen helpen.

woensdag 26 juli 2017 om 00:01
Ha lieve dame! Hier ook een therapeut. Dat iemand gevoelens voor je heeft is zo gek nog niet. Dat heeft een cliënt van mij ook gehad. Het is zelfs begrijpelijk, want je deelt je intiemste gedachten en gevoelens en (met een beetje geluk) krijg je een voor jou fijne respons.
Echter, elke therapeut moet hierin heel bewust de therapeutische relatie bewaken. Dat betekent het bespreken van de gevoelens, en eventueel een client overdragen. Je mag nooit als therapeut in zo'n situatie de afstand verkleinen of ingaan op avances. Hij zit echt fout meid.
En nogmaals, het is echt niet gek dat je die gevoelens hebt gekregen, dat gebeurt echt heel vaak. Ik vind het heel erg voor je dat een professional hier niet mee om kon gaan en er zelfs gebruik van heeft gemaakt.
Echter, elke therapeut moet hierin heel bewust de therapeutische relatie bewaken. Dat betekent het bespreken van de gevoelens, en eventueel een client overdragen. Je mag nooit als therapeut in zo'n situatie de afstand verkleinen of ingaan op avances. Hij zit echt fout meid.
En nogmaals, het is echt niet gek dat je die gevoelens hebt gekregen, dat gebeurt echt heel vaak. Ik vind het heel erg voor je dat een professional hier niet mee om kon gaan en er zelfs gebruik van heeft gemaakt.

woensdag 26 juli 2017 om 17:06
Dat is heel dapper van je!
(En ik wil die man nog steeds een knietje geven)

woensdag 26 juli 2017 om 17:20
Wauw wat goed van je! Ik was ergens een beetje bang dat je niet zou doorzetten, heel goed dat je dit allemaal doet.
Van mij mogen de updates blijven komen

donderdag 27 juli 2017 om 10:10
daar was ik zelf ook bang voor dat ik het niet door zou zetten.. ik maak best wel een worsteling mee tussen emotioneel en rationeel. emotioneel ben ik ergens van hem gaan houden, rationeel weet ik als hij echt om mij gaf het beste voor mij had gedaan en dat is niet dit.
ik heb het gisteren mijn ouders voor het eerst verteld. die kennen hem ook en hebben ook gesprekken met hem gehad. ze schrokken enorm en steunen mij gelukkig volledig, want ik was zo bang dat ze mij veroordeelde.

donderdag 27 juli 2017 om 19:05
Ik snap dat heel goed, daarom vind ik het ook zo knap. Ben echt zo blij voor je dat je ouders je ook steunen, zo hoort het ook.Fieke123 schreef: ↑27-07-2017 10:10daar was ik zelf ook bang voor dat ik het niet door zou zetten.. ik maak best wel een worsteling mee tussen emotioneel en rationeel. emotioneel ben ik ergens van hem gaan houden, rationeel weet ik als hij echt om mij gaf het beste voor mij had gedaan en dat is niet dit.
ik heb het gisteren mijn ouders voor het eerst verteld. die kennen hem ook en hebben ook gesprekken met hem gehad. ze schrokken enorm en steunen mij gelukkig volledig, want ik was zo bang dat ze mij veroordeelde.

vrijdag 28 juli 2017 om 10:10

vrijdag 28 juli 2017 om 11:05
Ik zou er van uit gaan dat het na het weekeind is. Die brief moet namelijk van PostNL naar de instelling, dan binnen de instelling nog naar de juiste afdeling, dan naar de juiste persoon... dus dat zou heel snel maandag kunnen worden.
Raar moment he, dat het nu zo definitief is? Maar hoe raar het ook voelt, ik (en ik denk iedereen hier) ben supertrots op je!
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:32
Reken erop dat het nog wel even kan duren. De post is pas vandaag bezorgd, dan moet het nog naar de juiste afdeling en daar neemt iemand hem in behandeling. Die persoon hoeft niet vijf dagen in de week te werken. Die kan best de dinsdag vrij zijn en morgen pas jouw envelop aantreffen. Ik snap dat het heel lastig is en je nu door wil, maar dit kan best een slopend proces worden met veel wachten. Wacht het rustig af en bespreek het tijdens je therapie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.