Gezondheid alle pijlers

tips bij keelontsteking

02-12-2011 14:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt nogal rond te wanen hier in de omgeving. Ziek zijn. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik heb er geen zin in en geen tijd voor. Gisteren heb ik me er aan over gegeven. De koorts maakte dat ik niets meer kon maar vandaag geen koorts meer dus hup met die geit.

Maar die verrotte keelontsteking is nogal heftig en doet pijn!!!! De huisarts zegt: helaas, uitzitten en wachten tot het beter gaat. Het is viraal en dus helpt antibiotica niet. Ok, prima maar ik kan zo niet eens normaal eten dus hellup!!

Hier iemand met tips om het iets dragelijker te maken? Paracetamol werkt niet, ik heb al trachitol maar ook dat werkt niet echt( er staat ook op de verpakking bij beginnende keelpijn dus dat is niet zo gek)

Wie heeft de ultieme tip??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Gorgelen met zout water (eerst water koken; zout in een glas; dan het water erop doen en laten afkoelen en lauw gorgelen).

Gemberthee drinken (wel van verse gemberwortel).
Honing in de thee. Heel heet drinken.

Trachitol helpt bij mij wel, als ik de toegestane dosis overschrijd. (lees: stuk of vier achter elkaar opzuigen).

Het is vast niet de ultieme tip die je zoekt.

Sterkte met je keelontsteking.
Cola drinken.

Helpt bij mij altijd.

En het liefst Coca Cola uit een blikje (nee, ik heb geen aandelen )

Dat spul is gewoon zo slecht, het dood gelijk alle bacterieen.
Gorgelen met antiseptisch mondwater.... niet lekker maar wel effectief.

En om de pijn bij het slikken weg te halen ijskoud drinken

Beterschap!
Ben er bij mijn laatste keelontsteking achtergekomen, na alle mogelijke pijnstillers thee enz. geprobeerd te hebben, dat cola de pijn verminderd. Ik weet het, klinkt ongeloofwaardig, maar mijn zelfbedachte theorie is dat het het slijm wegbruist en dat slikken daardoor makkelijker gaat :-)
He, ik ben niet de enige! haha
Niet te veel kletsen op het Vivaforum.

Doodgewone dropjes? Een waterijsje?
verba volant, scripta manent.
Kamillethee en heeeel veel waterijsjes! Succes!
rooibosthee met honing

Ik heb sinds 2002 regelmatig keelontstekingen en dat is het enige wat helpt.

Trachitol werkt bij mij nooit. Raakt niet de goeie plek en waar het wel werkt verdoofd het een soort en dat voelt naar, vind ik.
Gorgelen met zoutwater, echt het beste.

Beterschap!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Rooibosthee met honing drink ik nu. Cola heb ik niet in huis maar dat ga ik zeker proberen..

Zout water gorgelen lijkt me vreselijk goor, maar hey, baad het niet dan schaat het niet toch??

En van op t viva forum krijg je tochn geen keelpijn??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Linn82, je bent inderdaad niet de enige.

Ik heb regelmatig keelontsteking en dikke amandelen.

Allerlei dure drankjes bij de drogist gehaald, maar niks hielp.

Maar cola dus wel. Zo simpel en goedkoop!

En overal te krijgen.
Verse salieblaadjes kauwen helpt ook. Salie ontsmet. Je kan de prut na het kauwen gewoon doorslikken maar uitspugen mag ook.

Verder regelmatig een slokje drinken om de boel vochtig te houden. Een flesje water bij de hand is bijvoorbeeld handig, ook 's nachts.

Veel slapen en rusten is altijd goed als je ziek bent.
Dat doe ik zeker Kaetje... Als ik nog meer rust dan word ik 1 met de bank :-)
Bij mij helpt het om op ijsblokjes zuigen.
waterijsjes, thee met honing, bouillon, soepje, cola

als ej last hebt van het hoesten, kan de huisarts ook iets voorschrijven dat het hoesten onderdrukt (ontsteking gaat er niet weg van, maar ik kan dan in ieder geval slapen en wordt niet steeds wakker van hoestbuien). (ben even de naam vergeten).
Codeïne.
verba volant, scripta manent.
Niet praten, geef je spieren bij je stembanden ook rust.

Veel sterkte & beterschap!
Juist geen warme dranken drinken maar ijskoude!

IJskoude appelsap bijvoorbeeld en ook geen melk want dat bevorderd de aanmaak van slijm...heb het ook meerdere malen gehad jaren geleden, erg pijnlijk maar koude dranken zijn beter dan warme.

Sterkte!
Roosvicee (de klassieke of een B-merk) aanmaken met warm water verzacht wel degelijk keelpijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vond Superol altijd het beste tegen een keelontsteking !

Maar dat is nu niet meer te koop, dus daar heb je niets aan.

Dan zou ik inderdaad rooibosthee met honing drinken, en hopen dat het snel overgaat.
Een toastje, dat schuurt de keel schoon.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb hier nog geen chloorhexidine of hibitane gezien. Probeer dat eens, ongeveer 8 keer per dag een tablet opzuigen. Of helpt dit idee niet, omdat je zei dat het viraal was?
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven