Gezondheid alle pijlers

Tips (door)slapen

17-07-2016 06:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit slaap problemen gehad, maar moet er nu toch echt aan geloven helaas. Mijn baby heeft een paar weken geleden dr eerst tandjes gekregen dus dat betekende een aantal hele slecht nachten voor ons beiden. Maar inmiddels zijn de tandjes door en slaapt zij ook weer heerlijk door s nachts. Ik alleen niet meer..... Inslapen is geen probleem, ik ga naar bed en slaapt binnen 5-10 minuten. Maar ik wordt al weken rond 3 uur, half 4 wakker en kom dan met geen mogelijk meer in slaap. Dit begint me nu echt op te breken. Iemand tips hoe ik dit patroon kan doorbreken?
Wat mij hielp waren luisterboeken luisteren. Soms luisterde ik een heel hoofdstuk, soms was ik al weer vertrokken na een paar minuten.
Misschien heb je toch onrustige gedachten? Cirkelen je gedachten zich telkens om zorgen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als het echt echt nodig is en ik weer niet kan slapen, dan helpt melatonine heel goed.

Heb een klein potje met 100 tabletten bij het Kruidvat gekocht.

Het werkt super, word nooit moe wakker of met het gevoel alsof het door werkt.
Wat gebeurt er als je wakker wordt? Ben je dan aan het nadenken of piekeren? Dan kan een notitieblok naast je bed helpen. Gedachten kun je op die manier van je af schrijven.

Als je ineens gewoon niet meer moe lijkt te zijn en blijft draaien in bed zou ik aanraden even uit bed te gaan. Zelf ga ik dan het liefst even beneden zitten en wat drinken. Toen ik nog thuis woonde en een tuin had ging ik vaak even naar buiten met een kop warme melk.
Mijn man heeft dit al jaren. Als het druk is op zijn werk of bij spannende dingen ligt hij langer wakker. Eens per week gaat hij vroeg naar bed om bij te slapen. Tot nu toe nog niets gevonden om hem door te laten slapen. Behalve op vakantie gaan...
Hm, ik lig eigenlijk niet te piekeren of te malen heb ik het idee. Ben gewoon wakker ofzo, eerste half uur echt heel moe maar wordt steeds wakkerder. Spoken niet echt gedachten door mn hoofd, wel de hele tijd muziek, liedjes. Ik blijf wel altijd gewoon liggen, heb het idee dat ik van opstaan echt wakker ga worden. Maar misschien dat toch eens proberen. Verder ook goede tips van het luisterboek en de melatonine, ga ik eens naar kijken!
Suffe dingen. Bij alle letters van het alfabet een plaatsnaam bedenken, in nl of internationaal. Nijntje-boekjes opzeggen en met je vingers de juiste blz bijhouden (ik kende er wel 10 uit m'n hoofd). Bij fout opnieuw beginnen.

Hele goeie: tot 10 tellen, bij elke tel de rechterhand en -voet bewegen. Daarna van 10 naar 1 en dan met links bewegen. Dan tot 9 tellen, rechts bewegen. Van 9 tot 1 met links. Dan tot 8, tot 7.... als je de tel kwijt raakt opnieuw. Voor mij werkt dit (denk ik) omdat je de linker- en rechter hersenhelft laat samenwerken waardoor er geen plek meer over is voor malen of piekeren.

(Warme) melk drinken in hele kleine slokjes.

Of soms ook gewoon melatonine.

Sterkte!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven