Gezondheid alle pijlers

Tips tegen kies pijn

12-10-2013 11:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben naar de tandarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg, alleen dat duurt nog 4 weken die afspraak.

Nu zit ik dus 4 weken met die pijn natuurlijk.

Heb dan perio-aid ( mond spoel) meegekregen en al mee begonnen.

Maar nam asperine tegen de pijn alleen dat hielp niet echt ( ZAL ook niet de goede keus zijn gok ik )

Nu neem ik de max dosis Panadol plus ( 2 tabletten om de 4 uur en dan max 6 tabletten per dag)

Nu vraag ik me ook af of er niet betere dingen zijn voor de pijn?

Ik heb nog wel een beetje pijn maar wel te doen gelukkig kan het niet kwaad om 1 maand lang zoveel te nemen ( OF LANGER geen idee hoelang ik na die behandeling het nog nodg heb) voel het nu al aan mn maag en misselijk... ? Maar mss is er iets sterkers / beters waarvan ik niet zoveel hoef te nemen wat beter werkt?
Tandpasta voor gevoelige tanden op de pijnlijke plek smeren? Dat heeft mij wel eens (dankzij een tip hier) goed geholpen. Loop je wel de hele dag met een tandpastamond, maar ach.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hey,

beste remedie is om ibuprofen te nemen (zit oa in nurofen... ik weet niet hoe dit in Nederland heet, ik ben nl van België)

Ibuprofen helpt véél beter tegen tandpijn dan bv paracetamol heb ik al zelf aan den lijve mogen ondervinden, want ik heb ook veel last van gaatjes, kiespijn ed. Volgende week donderdag moet ik trouwens naar de kaakchirurg voor een apexresectie, na 2x wkb.

Veel succes en hopelijk valt de pijn al bij al nog mee deze vier weken.
ps. je mag max 1200 mg nemen van ibuprofen per dag, als het echt pijn blijft doen, max. 1800 mg, maar minstens 4 uur tussen laten x
Thanks

ik heb kwa tandpasta Parodantix actief bij geirriteerd tandvlees is dat een goede?

Ga zo maar ibro halen
Kruidnagelolie (op de zere plek smeren) heeft mij nog wel door een periode van kiespijn heen gesleept, verkrijgbaar bij reformzaken, De Tuinen, G&W Gezondheidswinkel, etc..Sterkte
Only you can change your life. No one can do it for you.
quote:Varkentje1905 schreef op 12 oktober 2013 @ 11:17:

ps. je mag max 1200 mg nemen van ibuprofen per dag, als het echt pijn blijft doen, max. 1800 mg, maar minstens 4 uur tussen laten x

Wat ik nu heb is 3000mg :P

keej ja zal sowiso niet meer dan de max nemen lees wel eerst haha
Vinden jullie trouwens ook niet dat dat lang is 4 weken?

om te wachten om een kies te laten trekken? of heb ik dat (A)
quote:dame1987 schreef op 12 oktober 2013 @ 11:22:

Vinden jullie trouwens ook niet dat dat lang is 4 weken?

om te wachten om een kies te laten trekken? of heb ik dat (A)Ja, dat vind ik ook lang, gebeurt wel vaker maar kun je niet proberen een afspraak te krijgen in een anders ziekenhuis bij een kaakchirurg die sneller tijd voor je heeft?
Vraag de tandarts/huisarts om Brufen 600 voor te schrijven, de oplosvariant. Werkt snel en lang!

En klinkt raar, maar wat ook helpt is even met je voeten op een koude ondergrond gaan staan. (Nu dus even op blote voeten op het balkon of in de tuin gaan staan). Dat helpt niet heel erg lang, maar geeft wel even wat verlichting en kun je zo vaak herhalen als je wilt.
Een tandarts kan een spoedafspraak voor je regelen
Ik vind ibuprofen helemaal geen goede oplossing om 4 weken te slikken. Tenzij je heel heel graag maagklachten wil.

Het kan alleen zo lang als je huisarts een maagbeschermer voorschrijft en de paracetamol (maximale dagdosering) niet genoeg effect heeft.

En ja, ik vind vier weken best wel lang!
@bootje

Daarom raad ik ook Brufen aan, dat wordt door de arts icm maagbeschermers voorgeschreven.
Maandag je tandarts bellen en vragen of zij de kaakchirurg voor je willen bellen

Meestal kan je dan wel eerder terecht.

Je hebt alleen geen enkele inspraak over de dag en tijd.

Want spoed is spoed

Tenminste hier in de regio
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:NummerZoveel schreef op 12 oktober 2013 @ 11:33:

@bootje

Daarom raad ik ook Brufen aan, dat wordt door de arts icm maagbeschermers voorgeschreven.Helaas is mijn ervaring (man heeft nogal eens wat met zijn gebit) dat je meestal zelf om maagbeschermers moet vragen. Dat is in ieder geval onze ervaring bij diverse tandartsen.
Als je bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet terecht kunt, kun je ziekenhuizen in de regio bellen of je ergens anders eerder terecht kunt. Of je ziektekostenverzekering daarvoor inschakelen. Ik vind 4 weken ook te lang als je zoveel pijn hebt dat je niet zonder pijnstillers kunt. 4 weken iboprofen slikken is niet goed en zeker niet aan te raden zonder maagbeschermers. Mijn ervaring is ook dat de tandarts daar niet standaard maagbeschermers bij geeft, maar die gaat er vaak ook vanuit dat je die 600mg maar heel kort nodig hebt. Geen 4 weken in ieder geval.
Maar ik ben denk ik niet echt een spoed geval ben?

Ik heb zelf de afspraak moeten maken dus de tandarts weet wss ook niet dat ik nog 4 week moet wachten ;)

Dit was ook niet mn eigen tandarts want die geeft wel altijd pijnstillers mee als er iets is. Maar deze had nogal haast ( ik had ook een spoed afspraak dus was wss niet veel tijd voor me )

Ik denk dat ik beter eerst het zkh kan bellen om te vragen of het eerder kan? of maandag de tandarts ?

Ik heb nu al maagpijn en zit pas op dag 3 ofzo.
Ibuprofen is zeer schadelijk in tegenstelling tot Paracetamol. Zeker als je van plan bent 4 weken aan 1 stuk door te slikken.

Ik zit momenteel met hetzelfde euvel. 4 verstandskiezen die eruit moeten (was eerder geen aanleiding toe) en 2 kiezen die al langer getrokken hadden moeten worden (maar waar teveel mee is gerotzooid). Op dit moment (na 2 weken hard doorbijten) is de pijn gelukkig weer iets gezakt. (meestal neemt de pijn na 2 weken af en bereikt ze haar hoogtepunt op 5 á 6 dagen na de eerste hardnekkige klachten).

Voor mij werkte (inmiddels al 5 keer keer 2 á 3 weken pijn):

- Paracetamol (let erop welke variant je slikt). In mijn geval een combinatie van Paracetamol Mylan + codeinefosfaat (2 losse pillen). Hou rekening met de wachttijd van 4 uur en dat je er niet meer dan 4 per dag (per pil) van zou moeten (willen) slikken. Zo dacht ik slim aan Paracetamol + Coffeïne van de Albert Heijn te gaan, maar dat werkte voor geen meter.

- Hou een flesje met water bij de hand en zorg dat deze continu gevuld is. Neem een flinke slok en 'bewaar' deze in de wang aan de zijde waar je kiespijn hebt. De pijn ging in mijn geval meestal deels liggen.

- In je handpalm zitten schijnbaar zenuwen die in verbinding staan met je tanden/kiezen. Zorg ervoor dat je handpalmen (extreem) gekoeld worden (kraanstraal of ijsblokjes) en de pijn neemt af.

- Probeer daarbij een aantal bewegingen met je hoofd uit om te zien in welke houding de pijn het minst is. In mijn geval hielp rechtop staan ten opzichte van zitten. Slapen was zo nu en dan een hel, maar indien ik m'n kussen rechtop zette (moet je maar net kunnen met je bed) en ik er een soort 'zittend' tegenaan 'lag', ging het redelijk.

- Hou de lijn van je kaak naar je oor (en slaap) toe koud. Zorgt voor een betere doorbloeding. Met je hoofd onder de koude kraan een paar minuten laten stromen.

Wanneer op sommige momenten de pijn enorm zakt (in mijn geval meestal na 1,5 week na de eerste hardnekkige klachten), je kaken zo min mogelijk forceren, aanspannen en bewegen om de pijn niet direct terug te laten komen.

Oh ja, en pillen slikken op een lege maag werkt het meest effectief en snelst.
Zou eerst het ziekenhuis bellen, als het volgens hun niet eerder kan de tandarts inschakelen. En duidelijk zijn over je pijnklachten. Ik heb het laatst zelf gehad en zei in eerste instantie dat het wel meeviel (want de pijnstillers hielpen wel dus viel het m.i. mee). Toen de tandarts doorvroeg en ik zei dat ik niet zonder pijnstillers kon, kon ik meteen 's middags bij hem terecht. Hij vond dat dus niet meevallen.
Mijn god M_1985, dat is toch niet te doen?! Wanneer kun je terecht? Heb je pogingen gedaan om eerder terecht te kunnen? Lijkt mij echt onhoudbaar, zoveel pijn.
quote:dame1987 schreef op 12 oktober 2013 @ 11:55:

Maar ik ben denk ik niet echt een spoed geval ben?

Je hebt veel pijn en als je slaaprust daardoor ook verstoord raakt, wel.

Vind ik
Zolang pijnstillers nemen is natuurlijk niet ideaal. Maar er zijn mensen met chronische pijnen die langer dagelijks pijnstillers slikken.

Ik zou als ik jou was de kaakchirurg bellen (de afdeling) en gewoon zeggen dat je het behang van de muur krabt en gek word van de pijn. Of je alsjeblieft eerder mag langskomen. Kiespijn is verschrikkelijk, zeker als pijnstillers niet goed werken.

Sterkte ermee...
Panadol = paracetamol

4x daags 2 tabletten, oftewel 4 gram per dag kun je nemen. Dit is ook gelijk de max overigens.

Je kunt evt 3x daags 400 mg ibuprofen erbij nemen op slechte dagen. Liefst na wat eten.
quote:neve81 schreef op 12 oktober 2013 @ 12:08:

Zolang pijnstillers nemen is natuurlijk niet ideaal. Maar er zijn mensen met chronische pijnen die langer dagelijks pijnstillers slikken.

Ik zou als ik jou was de kaakchirurg bellen (de afdeling) en gewoon zeggen dat je het behang van de muur krabt en gek word van de pijn. Of je alsjeblieft eerder mag langskomen. Kiespijn is verschrikkelijk, zeker als pijnstillers niet goed werken.

Sterkte ermee...Tuurlijk kan het altijd erger, maar bij mensen met chronische pijn is er vaak geen andere oplossing en dat is er in dit geval wel.
Je moet goed naar je medicijnen kijken die je misschien al slikt voor je aan de pijnstillers gaat.

Bloedverdunners en brufen gaan bijvoorbeeld absoluut niet samen!

Stoppen met de aspirine dat maakt straks de ingreep bloederig.

Je bent verwezen naar de kaakchirurg, dus er zijn er meer dan 1. Gewoon maandag even rondje ziekenhuizen bellen. Laat je op een lijstje zetten dat als iemand kort te voren afbeld dat ze jou kunnen bellen.

Voor nu: bel je tandarts/huisarts, vraag om pijnstilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven