Gezondheid alle pijlers

Tips tegen migraine

21-10-2023 22:17 227 berichten
Hallo allemaal,

Sinds mijn pubertijd ben ik migrainepatiënt.

Ik loop af en toe een periode bij de neuroloog (momenteel ook weer) en heb medicatie. Maar wat we ook proberen: ik heb heel veel migraine en we krijgen de frequentie niet omlaag.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die niet-medische tips hebben om aanvallen te voorkomen. Dit mag echt van alles zijn: voetenbadjes/goede zonnebril dragen/nekmassages/vitamines/voedingsmiddelen wel of niet laten staan/piercings, alles. Ik ben na al die jaren nog wat wanhopig dus ik hoor graag alles wat kan helpen. Wellicht heeft iemand een link kunnen leggen tussen migraine en iets wat minder voor de hand ligt, en kunnen we van elkaar leren.

Disclaimer: ik vraag specifiek niet naar medische adviezen en medicijngebruik, gezien dat volgens de regels niet is toegestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren voor het eerst sumatriptan gebruikt en het hielp.
Na een paar uur was de hoofdpijn (vrijwel) helemaal weg. Wat een ervaring!
Ben vandaag wel heel moe, maar dat ben ik ook na een doorgemaakt aanval.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Migraine blijft een lastig iets heb ik inmiddels begrepen. Mijn zoon heeft het sinds zijn 6e en we hebben van alles geprobeerd. Medicatie van neuroloog, maakt de aanvallen iets korter en het braken minder, maar het liefst verminderen we de aanvallen.
Hij drinkt al een tijdje geen dranken met cafeïne. Ik zag de tip van pijnstillers met cafeïne en het lijkt het bij hem juist te triggeren. Coca Cola heeft bijvoorbeeld ook een cafeïne vrije variant. Verder rooibos thee ed. En geen ui lijkt ook te helpen. Het lost het niet op, maar het lijkt er iets minder door, wat weer gunstig is voor hem zelf en het verzuim op school.

Succes met je zoektocht!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven