Tips tegen misselijkheid
woensdag 14 juni 2017 om 07:26
Sinds vorige week donderdag voel ik mij al niet fit. Werd wakker met knallende hoofdpijn. Maar toch doorgaan met de dagelijkse dingen. Vrijdag hetzelfde verhaal. Zaterdag was ik extreem moe en met vlagen misselijk. Niet extreem. Vanaf zaterdag voel ik mij gewoon slechter. Maar deed toen nog wel de normale dingen. Was soms misselijk, merkte wel dat ik daar last van had, als ik mij druk maakte. Ik voel me gewoon heel anders en vermoeid. Gisteren bloed laten prikken omdat ik steeds afval en moe ben en soms misselijk. Daarbij heb ik ook last van psychische klachten.
Gisteravond opeens last van mijn rug en ontzettend misselijk en niet kunnen slapen. Daarbij heb ik last van verstopping en kon gewoon niet grote behoefte doen, terwijl ik wel moest. Zag het gewoon niet meer zitten en kreeg rare gedachten in mijn hoofd. Beetje sucidiaal. Werd er bang van.
Vanochtend eindelijk weer grote behoefte kunnen doen. Maar ik voel me zo moe en ontzettend misselijk. Ik moet wel stééds kokhalzen maar er komt niks uit.
Ik weet dat ik achteraf mij druk maak omdat ik bang dat ik wat ernstigs heb en benieuwd wat er uit mijn bloedonderzoek komt.
Maar die misselijkheid.... ik probeer te eten en te drinken.. heeft iemand tips voor misselijkheid? Mijn maag/darmen rommelen wel steeds... Maar ik wil van die misselijkheid af.
Gisteravond opeens last van mijn rug en ontzettend misselijk en niet kunnen slapen. Daarbij heb ik last van verstopping en kon gewoon niet grote behoefte doen, terwijl ik wel moest. Zag het gewoon niet meer zitten en kreeg rare gedachten in mijn hoofd. Beetje sucidiaal. Werd er bang van.
Vanochtend eindelijk weer grote behoefte kunnen doen. Maar ik voel me zo moe en ontzettend misselijk. Ik moet wel stééds kokhalzen maar er komt niks uit.
Ik weet dat ik achteraf mij druk maak omdat ik bang dat ik wat ernstigs heb en benieuwd wat er uit mijn bloedonderzoek komt.
Maar die misselijkheid.... ik probeer te eten en te drinken.. heeft iemand tips voor misselijkheid? Mijn maag/darmen rommelen wel steeds... Maar ik wil van die misselijkheid af.
woensdag 14 juni 2017 om 07:35
De huisarts kan wat voorschrijven tegen de misselijkheid. Mocht je liever een huis tuin en keuken id del gebruiken: gember staat erom bekend te helpen tegen misselijkheid. Stukje verse gember in heet water, of gembersnoepjes (bij de toko te koop).
Munt en kamille werken ook rustgevend.
Probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan), dan kan nl ook een uitwerking hebben op je maag/darmen (ik ken het..).
Veel beterschap!
Probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan), dan kan nl ook een uitwerking hebben op je maag/darmen (ik ken het..).
Veel beterschap!
woensdag 14 juni 2017 om 07:41
Ik weet dat ik mij er druk om maak. Want als ik soms even wat rustiger ben gaat het wel weer. Maar ik denk de hele tijd aan die misselijkheid. En daardoor wordt het soms erger.Limon schreef: ↑14-06-2017 07:35De huisarts kan wat voorschrijven tegen de misselijkheid. Mocht je liever een huis tuin en keuken id del gebruiken: gember staat erom bekend te helpen tegen misselijkheid. Stukje verse gember in heet water, of gembersnoepjes (bij de toko te koop).
Veel beterschap!
Ik merk wel dat mijn maag de hele tijd maar borrelt en draait.
woensdag 14 juni 2017 om 08:18
Ik denk eerlijk gezegd eerder door hoge spierpanning. Afgelopen dagen had ik het met vlagen. Maar dar verdween als ik rustig bleef. Maar nu de hele tijd, borrelt mijn maag steeds en hoor je het rommelen.yourlocalhero schreef: ↑14-06-2017 08:02Als ik verstopt zit heb ik dat ook.
.
Heb je het gevoel dat de misselijkheid vanuit maagzuut komt of door bv hoge spierspanning vd stress?
woensdag 14 juni 2017 om 08:43
Ik word ook gespannen bij onstipatie en ben nog dagen onrustig. Probeer eens ademhalingsoefeningen voor je eigen rust.
Daarnaast is gember en kamille of simpel lauwwarm water ook een fijne. En bij mij helpt cola of sevenup ook heel erg.
woensdag 14 juni 2017 om 08:49
woensdag 14 juni 2017 om 09:21
woensdag 14 juni 2017 om 09:32
Ik ben aan het herstellen van een depressie en herken dit ook wel. Deze week is het op werk (horeca) extreem druk en iedereen werkt 6 dagen. Heel veel stress en alles moet goed gaan. Van de spanning kan ik heel misselijk worden. Nu heb ik een aantal dingen die ik eet en drink die veilig voelen. Meestal helpt gemberthee mij enorm.
woensdag 14 juni 2017 om 13:33
Van primatour wórd ik juist misselijk.
Zelfde geldt voor gemberthee en muntthee.
.