Gezondheid alle pijlers

tweede paar proeflenzen

03-02-2016 16:42 40 berichten
Ik ben nu op de tweede dag van mijn proeflenzen. Eerste setje ging echt niet, die lens zoog aan mijn oog vast en was ellende. Nu lijken deze wel lekker over mijn oog heen te bewegen, in en uithalen gaat ook een stuk beter. Alleen ik zie alleen maar wazig met mijn linkeroog. Ik heb in beiden ogen een cylinder, maar met rechts gaat gewoon goed. Zal dit dan toch nog wennen zijn?
Weet je zeker dat die lens wel de juiste sterkte heeft?

En is er ook een waas te zien op de lens als je die uit je oog haalt? Want in dit geval kan het zijn dat je teveel eiwit aanmaakt en dan kun je beter een andere vloeistof gebruiken.

Edit: Ik zie net dat je pas op je tweede dag zit. Eiwitaanmaak lijkt me in dat geval niet het probleem..
Ik heb ook daglenzen dus dat zou niet uit moeten maken denk ik. Nee geen idee haha, neem aan dat ze dat bij de opticien wel hebben opgemeten. Maar doordat bij de eerste proefsetje de lens om mijn linkeroog vast zoog kon die het ook niet goed zien.
Ik zou even terug gaan naar de opticien, kan best zijn dat ze opnieuw moeten meten of je gewoon per ongeluk de verkeerde sterkte hebben meegegeven ofzo.
Ja heb vrijdag weer een afspraak, maar ze zeiden de eerste keer dat mijn ogen dan misschien te droog waren en als deze ook zo zijn zouden ze al niks meer voor me kunnen doen. Maar aangezien de lens wel lekker over mijn oog beweegt, lijkt me dat dat wel goed zit
Als ik wazig beeld heb dan zit mijn lens binnenstebuiten, zeker weten je hem niet per ongeluk gedraaid hebt ?

Valt niet mee de eerste paar weken om ze erin of eruit te halen
quote:paper-clip schreef op 03 februari 2016 @ 16:53:

Als ik wazig beeld heb dan zit mijn lens binnenstebuiten, zeker weten je hem niet per ongeluk gedraaid hebt ?

Valt niet mee de eerste paar weken om ze erin of eruit te halen Meestal voel je dat toch wel? Als mijn lens binnenstebuiten zit, heb ik meteen helse pijn in ieder geval
Haha nee ze zitten echt goed. en heb ook de juiste lens in de juiste oog
quote:dyllyd schreef op 03 februari 2016 @ 16:56:

Haha nee ze zitten echt goed. en heb ook de juiste lens in de juiste oogJa dat had ook nog gekund
Heb je lens misschien beschadigd? Ik zou de lens van morgen in doen, dan weet je of het aan de lens ligt of aan de sterkte.
Nee heb daglenzen dus elke dag nieuwe en dit is precies zoals de eerste dag
Dan de opticien vellen.
Helse pijn, mwah ik heb weleens 2 weken rondgelopen met wazig beeld en al geprobeerd of het beter werd met een omgedraaide lens maar dat was niet zo dus toen toch maar naar de opticien en die kwam tot de conclusie dat ik al 2 weken met een omgedraaide lens rondliep

Ik heb maandlenzen en aan het einde van de maand dan merk ik dat het tijd wordt voor een nieuw paar.
quote:Annelaure schreef op 03 februari 2016 @ 16:59:

Dan de opticien vellen.Zitten ze bij jou wel goed
Ik ben gewoon bang dat ze vrijdag zeggen dat ik dan geen lenzen kan hebben, terwijl die nu prima beweegt, dus het lijkt me dat het dan geen probleem moet zijn
Het lijkt mij dat als je geen pijn hebt en ze er niet vanzelf uitvallen oid dat je gewoon lenzen kan krijgen. Ik heb er ook wel eens een dag tussen zitten dat ze niet lekker zitten en dan zet ik gewoon een dag mijn bril op.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze dan niets meer voor je kunnen doen lijkt me niet. Dan zou ik een andere opticien gaan zoeken.

Naast daglenzen zijn er nog veel andere lenzen en daar zit er vast wel een tussen die geschikt is voor jou.

Ik heb -13/-14 qua sterkte en een cilinder, ik heb gewoon lenzen.
Ik heb maandlenzen en ik zag door het eerste proefsetje ook wazig. De sterkte zou goed moeten zijn, want door mijn bril, waar ik nieuwe glazen op dezelfde sterkte in had laten zetten, zag ik perfect. Toen hebben ze een ander merk voor me besteld, dat was beter. Die heb ik nu voor een half jaar (half jaar is bijna om), maar eigenlijk zie ik er nog steeds waziger door dan door mijn bril. Weet niet waar het aan ligt. De ene keer is het ook erger dan de andere keer.

Ze zitten overigens wel goed voor mijn oog, niet dat ze dan verkeerd zitten ofzo.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
In mijn bril zit toch echt een andere sterkte dan die van mijn lenzen. Lenzen zitten dichter op je oog dan een brillenglas. Dat scheelt altijd wat in sterkte.
Dat is wat specsavers zei, dat dit het laatste is wat ze voor me konden doen, aangezien anders mijn oog echt te droog zou zijn voor lenzen. Het lijkt mij alleen dat als je je lens kan bewegen dit alleen maar goed is. Ik denk inderdaad anders maar naar eyewish te gaan als ze vrijdag zeggen dat het klaar is
quote:CleopatraVII schreef op 03 februari 2016 @ 17:24:

Ik heb maandlenzen en ik zag door het eerste proefsetje ook wazig. De sterkte zou goed moeten zijn, want door mijn bril, waar ik nieuwe glazen op dezelfde sterkte in had laten zetten, zag ik perfect. Toen hebben ze een ander merk voor me besteld, dat was beter. Die heb ik nu voor een half jaar (half jaar is bijna om), maar eigenlijk zie ik er nog steeds waziger door dan door mijn bril. Weet niet waar het aan ligt. De ene keer is het ook erger dan de andere keer.

Ze zitten overigens wel goed voor mijn oog, niet dat ze dan verkeerd zitten ofzo.

Als het goed is ben je voor je lenzen en andere sterkte nodig dan voor je bril omdat je lenzen op je oog zitten en je bril niet.

Met lenzen heb ik ongeveer -4 en mijn bril heeft -5 en een beetje
quote:dyllyd schreef op 03 februari 2016 @ 17:27:

Dat is wat specsavers zei, dat dit het laatste is wat ze voor me konden doen, aangezien anders mijn oog echt te droog zou zijn voor lenzen. Het lijkt mij alleen dat als je je lens kan bewegen dit alleen maar goed is. Ik denk inderdaad anders maar naar eyewish te gaan als ze vrijdag zeggen dat het klaar is

Specsavers is leuk voor een brilletje voor +2 of -2 zonder dat je nog andere dingen met je ogen hebt. Ik heb geen hoge pet van ze op de keren dat ik er ben geweest omdat ik dacht een lekkere goedkope bril te kunnen aanschaffen. Lenzen hadden ze niet eens voor me.

Eyewish ken ik verder niet maar Hans Anders of Pearle heb ik ook geen geweldige verhalen over qua lenzen en Hans ook niet qua bril.

Een vrijgevestigde optiek is tot nog toe het meest geslaagd voor mij, alleen hangt daar helaas wel een prijskaartje aan. Maar wellicht is dat in jou geval niet zo als je geen probleem-ogen hebt en kun je prima bij de andere ketens terecht.
Ik heb zachte lenzen met een cilinder en het heeft echt een tijd gekost voor het precies goed zat. De lens heeft een zwaartepunt, waardoor de cilinder altijd op dezelfde plek zou moeten zitten, maar in het begin draaiden mijn lenzen steeds waardoor ik wazig zag. Na een aantal proeflenzen met steeds een iets andere graad (ofzo) en zelfs een ander merk lenzen, zitten ze nu prima. Maar het was dus wel even experimenteren.
Ik zou ook een onafhankelijke opticien aanraden, dit klinkt nergens naar eerlijk gezegd.

Zeker met ogen die iets anders zijn dan anders, weten de ketens niet altijd raad is mijn ervaring.

Misschien zijn harde lenzen voor jouw cilinder bijvoorbeeld wel veel beter, maar veel van de ketens bieden die niet eens meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven