Gezondheid alle pijlers

Twijfel diagnose arts

09-10-2012 21:55 31 berichten
Ik zou graag jullie advies willen.

Al enkele dagen voel ik me niet lekker, ( hoesten, zere keel, hoofdpijn, druk op mijn voorhoofd als ik naar beneden kijk of hang met mijn hoofd, steken in mijn hoofd als ik hoest of nies, en mijn huid is gevoelig)

Enkele dagen aangekeken maar vandaag dan toch naar de huisarts gegaan! Hij zegt dat het een viruele infectie is, oftewel een gewone verkoudheid. Heb een neusspray meegekregen voor neusverkoudheid. Terwijl die gewoon open is.

Toch zit dit me niet lekker, heb deze symptomen nog nooit gehad bij een verkoudheid. ( met name die steken en druk niet) iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een ordinaire verkoudheid

Sorry, ik kan er, als niet arts, ook niets meer van maken

Gaat wel weer over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Klinkt eerder als een voorhoofdholte ontsteking, maar ik ben geen arts

Het zou kunnen hoor. Neusspray doet echt wonderen.
Als ik verkouden ben zitten mijn holtes vol, en doet het zeer/geeft het druk als ik met mijn hoofd naar beneden moet (schoenen aantrekken oid) en ja,dan kan het ook wel eens gebeuren dat ik een steek voel.

Waarom twijfel je aan de diagnose van de arts? Wat denk jij dat het is dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Viruele infectie? Ik denk dat er een virale infectie bedoeld wordt

Die steken en druk herken ik wel, heb ik ook als ik echt goed verkouden ben. M'n neusholtes/bijholtes/voorhoofdsholtes gaan dan ook meedoen en zo'n spray helpt dan meestal erg goed. Dat je neus niet verstopt zit wil niet zeggen dat die spray nergens goed voor is, die spray werkt via je neus op die holtes in en laat de druk daar afnemen.

Beterschap!
Ik dacht miss aan voorhoofdholte ontsteking, maar als het bij andere ook voorkomt die druk en steken, geeft me dat wel wat rust. Dank je wel allemaal!
Die steken en druk komen waarschijnlijk gewoon omdat je holtes vol met snot zitten.

Zou ook kunnen dat je een bijholteontsteking of een voorhoofdsholte ontsteking bij je verkoudheid cadeau hebt gekregen. Heb je koorts? Zo ja, dan kun je terug naar de huisarts en dan krijg je antibiotica en dan is het over 14 dagen over, als je dat niet krijgt, dan is het waarschijnlijk ook over 14 dagen over.

Maar hey, ik ben geen arts. Ik herken je symptomen alleen wel, van toen ik zelf eens een zware verkoudheid had. Maar als je je ongerust maakt dan ga je toch gewoon nog een keer naar de husarts. Misschien wel handig om van te voren je verwachtingen aan hem/haar kenbaar te maken.
voorhoofdsholteontsteking ontstaat vanuit een verkoudheid (=virusinfectie). Omdat je nog geen koorts hebt en echt beroerder bent heb je dat waarschijnlijk nog niet. Maar bij verkoudheden raakt je slijmvlies in je neus én ook bij/voorhoofdsholtes en soms zelfs in je oren geirriteerd en opgezwollen. Al dat slijmvlies slinkt met neusspray. Dus neusspray helpt vast prima en je hebt een wat uitgebreidere vorm van verkoudheid.

Spoelen met zout water, bv met een neti-pot helpt ook goed om alles van binnen schoon te houden. Is een beetje gek, maar werkt super. Gewone zoutwater neusspray helpt ook wel wat.

Beterschap!
Wel eens van bijholtes, neusholte en voorhoofdsholte gehoord? Als je verkouden bent, zit er niet alleen snot in je neus. Als je holtes vol zitten, dan geeft dat precies de klachten die jij beschrijft. En die klachten los je op met.... juist, neusspray.

Wat je extra nog kunt doen, is spoelen met zoutoplossing. Dat gaat het makkelijkst met van die capsules (Daro bijvoorbeeld, gewoon verkrijgbaar bij apotheek of drogist). Capsule openen, hoofd naar achter en de capsule met enige kracht leegspuiten in je neusgaten. Eventueel je hoofd wat naar links en rechts buigen om het goed in je holtes te laten lopen. Zakdoek bij de hand houden, want het loopt er ook weer uit.

Je kunt ook zelf zoutoplossing maken (even googlen voor de verhoudingen, uit mijn hoofd: één theelepel keukenzout op een longdrinkglas lauw water). Dit snuif je via je neus op (het handigst in de badkamer). Zo spoel je je holtes schoon.

Neusspray altijd gebruiken ná het spoelen/snuiven met zoutoplossing, anders spoel je de neusspray weg. En meer vertrouwen krijgen in je huisarts, die heeft je precies het goede advies gegeven bij deze klachten.
Klinkt als heel erg normaal. Jouw arts heeft zijn bul duidelijk niet op de rommelmarkt gekocht!
Verkoudheids-symptomen kun je krijgen door verschillende soorten virussen. De ene verkoudheid is kortom de andere niet.

Zo was ik een poos terug verkouden: begon met keelpijn, daarna paar dagen enorme loopneus, verstopte neus en hoesten.

Was er nog geen twee weken vanaf of ik werd WEEER verkouden. Ander virus dus, waardoor ik toch binnen korte tijd weer verkouden kon worden. Dit keer met andere symptomen, minder verstopte neus enzo.

Ik denk dat de kans groot is dat je huisarts gelijk heeft en het een of andere virale infectie is.

Zou het even afwachten. Krijg je nou echt enorme hoofdpijnen/ last van je holtes of zijn de symptomen na drie weken nog niet over, dan ff teruggaan of bellen.
Die arts is niet mijn eigen arts, en heeft in het verleden al eens een grote fout gemaakt. Het is daarom dat ik niet graag bij hem kom. Maar dit stelt me gerust in elk geval!!
Ik ben ook verkouden en ben er flink ziek van. Je kan ook van een verkoudheid je helemaal niet lekker voelen. En mijn holtes zitten ook vol, staat erg veel druk op. Tja, sprayen, stomen en maar doorgaan he.

Heb ook ooit voorhoofdsholteontsteking gehad maar dat was erg duidelijk toen. Erge hoofdpijn en kon bijna niet bukken/buigen.
quote:mevrkimkim schreef op 09 oktober 2012 @ 22:01:

Ik dacht miss aan voorhoofdholte ontsteking, maar als het bij andere ook voorkomt die druk en steken, geeft me dat wel wat rust. Dank je wel allemaal!Jahoor... En neusspay werkt daar ook goed tegen. Misschien stomen?
Klinkt als voorhoofdsholte ontsteking, dus zo raar is de neusspray niet. maar als je niet genoeg vertrouwen hebt in je ha kun je wel teruggaan en nogmaals vragen: desnoods voor doorverwijzing.

Maar, imho is dat nu nog niet nodig.

Beterschap iig!
Teruggaan! Dit klinkt als een gebroken been.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Annapicobella schreef op 09 oktober 2012 @ 23:06:

Teruggaan! Dit klinkt als een gebroken been. flauw, maar ik moest wel lachen.