Gezondheid alle pijlers

Uitslag van muggenbeten

11-03-2009 21:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!!!

Ik weet dat het nu niet echt het seizoen is, maar toch leg ik het even voor. Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.

Vorig jaar ben ik voor twee weken op vakantie naar Curacao geweest. Prachtige vakantie, maar ik heb daar ontzettend veel last gehad van muggenbeten, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Met name aan het einde van de vakantie werd het een probleem... Niet alleen het aantal, maar elke muggenbult transformeerde zich in een grote dikke jeukende uitslagplek van soms wel 15 cm doorsnede die echt een dag of 4 aanhield voordat het minder werd. Ik heb daar toen een lotionnetje met menthol tegen gebruikt, dat nam de jeuk een beetje weg, maar de plekken zelf werden er niet minder op. Aan het einde van de vakantie dacht ik echt dat ik gek werd!!! Echt zonde, want daardoor kon ik de laatste twee dagen gewoon niet meer overal van genieten.

Nu staat er eind april een vakantie van 10 dagen naar Singapore op het programma en met het vochtige warme weer daar ben ik bang voor dezelfde problemen. Hebben jullie goede tips tegen deze uitslagplekken?? Ik weet niet meer wat ik het beste kan gebruiken of hoe ik dit kan voorkomen... Overigens heb ik een behoorlijk gevoelige huid, dus het mag ook niet te agressief zijn (anders krijg ik weer een hele andere uitslag ).
Misschien anti-histamine slikken; want waarschijnlijk is het gewoon een allergische reactie.
Dank Isolde voor de tip. Dat vermoed ik ook, de plek was ook helemaal warm. Maar omdat ik tegen het einde van de vakantie al zoveel muggenbeten had, zat ik te denken dat mijn lijf misschien ook wel een beetje een overload had gehad en dat dat misschien ook wel kon meespelen... Maar of dat betekent dat ik het nu meteen weer krijg?? (Ik hoop het niet natuurlijk!!!)
Mijn zoontje heeft dat ook, een allergische reactie op een muggenbeet.

Hij krijgt via de huisarts: erythromycine 2% cutivate Z.

Is een zalfje, wat je op de beten smeert, en dan verdwijnen ze erg snel. (Bij hem dan...)
Ik heb er ook iedere zomer last van hier in Zwitserland. Het klopt en brand als een gek. Als je bij de apotheek een zalf vraagt tegen wespensteken dan zit je goed. Ik weet niet meer hoe het heet.

In Singapore heb je trouwens bijna geen last van muggen. Ze spuiten daar alles plat om te voorkomen dat de malariamug zich uitbreidt.
quote:lapin schreef op 11 maart 2009 @ 21:44:

Ik heb er ook iedere zomer last van hier in Zwitserland. Het klopt en brand als een gek. Als je bij de apotheek een zalf vraagt tegen wespensteken dan zit je goed. Ik weet niet meer hoe het heet.

In Singapore heb je trouwens bijna geen last van muggen. Ze spuiten daar alles plat om te voorkomen dat de malariamug zich uitbreidt.Ok!!! Dat is nieuw voor mij, ik dacht met warm en vochtig weer kan het muggenfeest weer losbarsten. Ik hoop echt dat je gelijk hebt!! Al zal dit probleem zich vast bij de volgende zonvakantie dan weer voordoen.
neem voor de zekerheid wat hooikoortspilletjes (of reisziektetabletten)mee, dat is namelijk antihistamine en voorkomen de extreme reactie. Gewoon bij de drogist/apotheek te koop zonder recept.
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem bij muggenbeten in het zuiden. Om te kunnen slapen bij zoveel jeuk neem ik dan inderdaad ook antihistamine, bij ons in België vrij te verkrijgen als "Fenistil", in combinatie met lotion op basis van ammoniak ("after bite" -ook voor wespensteken) is het dan net uit te houden, andere zalfjes tegen beten en jeuk helpen bij mij absoluut niet.

Veel plezier in Singapore !
oei,helaas heb ik daar ook ervaring mee!!!antihistamine werkt echt!vorige vakantie had ik ineens echt hele enge bulten(hele dikke blaasjes,gevuld met vocht).zo erg dat ze niet alleen maar jeukte maar ook werkelijk zeer deden.het gloeide helemaal en dacht dat ik gek werd.ben onmiddelijk begonnen met antihistamine.waardoor de klachten langzaam afnam.toen ik thuis kwam opgezocht op internet en vond dit:Culicosis bullosa.hier stonden ook wat tips op: http://www.huidarts.com/c...tion=form&fid=1093549168#
Hey,

Ik zou even naar de huisarts gaan... heb sinds twee jaar ook met regelmaat last van extreme reacties op (muggen)beten. Meestal weet je niet zeker of het van een mug is, of van wat voor mug. Ik heb in ieder geval zalf en tabletjes gehad. De tabletjes houden de zwelling tegen. Verder heb ik ook zo'n vacuumpomp gehaald. Als je er snel bij bent, is dat ding echt een uitkomst, krijg je wel eventjes een vlek van, maar geen jeuk en zwelling als je op tijd bent.
Ik heb ook last van dergelijke plekken na muggenbeten. Alleen dus niet bij alle muggenbeten, in Nederland kan ik er meestal weer wel prima tegen. Alleen in veel andere landen krijg ik dit soort plekken.

Een anti-histamine pilletje wil dan nog wel eens helpen. Volgens de huisarts mocht ik die pillen preventief slikken of pas gaan slikken zodra ik last kreeg, net wat ik wilde. Meestal begin ik pas met slikken als ik last krijg van mijn allergie, vaak is dat nog tijd genoeg zonder er al te veel last van te hebben tot het echt gaat werken.
er zijn vacuumpompjes in de handel(je moet wel de duurdere kopen) die het gif uit je bult zuigen,waardoor je wel een bult krijgt maar veel minder reaktie als normaal..mijn oudste zoon had dit soort reakties ook en sinds de vaccuum pomp veel minder.Bijkomend voordeel is dat de bult niet meer jeukt,dus niet krabben een geen littekens.
Hoi, heb nog niet alle reacties gelezen. Maar mijn zus ik ook erg allergisch. Zij heeft medicijnen via de huisarts. Ik ben zelf ook behoorlijk allergisch (idd dikke bulten van 15 cm doorsnede die op je spieren drukken). Maar muggen vinden mij smerig! Wordt dus gelukkig bijna nooit gestoken. Maar ik zou dus even langs de HA gaan.
oh ja, en knoflook eten, vinden beestjes ook niet zo aantrekkelijk ;) (of knoflooktabletten)
Up voor Sarah Scott!
Ik heb soms ook last van zulke allergische reacties, gewoon van de 'hollandse' mug. Heel raar, soms groeit het uit tot een mega bult en soms blijft het een 'normale' muggenbult. Wat ik doe zodra ik gestoken word: een de-makeup in azijn drenken en dat met leukoplast op de bult plakken. Nachtje laten zitten en de volgende dag is er geen bult meer te zien! (en geen last van jeuk). 1 nadeel: je slaapkamer stinkt enorm naar azijn

Maar verder werkt het super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven