Gezondheid alle pijlers

vaak ziek

17-06-2015 22:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik me voor de derde keer dit jaar ziek moeten melden. Dat terwijl ik normaal hooguit eens per twee jaar ziek ben.

Ik voel me t.o.v. werk behoorlijk schuldig. En ik verwacht dat ik binnenkort een verzuimgesprek krijg.

In februari had ik een buikgriepje. Niet in staat om te werken dus. Begin vorige maand zwaar verkouden. Alles dicht, oorpijn hoofdpijn en keelpijn, amper op mn benen kunnen staan. Dus helaas weer ziekmelden. Na drie dagen weer aan het werk ook al voelde ik me nog niet optimaal. Ik was nog een paar weken niet fit: zware benen, moe en hoofdpijn. Maar sinds begin deze maand alles weer goed en paracetamol af en weer gesport etc.

Begin deze week begon het weer.... zwaar gevoel in benen, hoofdpijn etc. Weer aan de PCM dus... en gewoon doorgaan. Maar vanochtend dikke klieren in nek, nek amper kunnen bewegen hoofdpijn,verhoging moe en duizelig. Even een rondje rond mijn flat gelopen, om te kijken hoe dat ging (ik werk in de zorg dus altijd staan en lopen) maar dat ging dus niet goed: te vermoeiend. Dus weer ziek moeten melden.

en nu zit il thuis te balen en voel ik me schuldig tov werk. We hebben laatst nog een bijeenkomst gehad over het ziekteverzuim. En ik vraag me af of ik toch niet gewoon had kunnen werken. En hoe het vandaag op het werk is opgelost want we staan al met een onderbezetting.

En verder: is het wel normaal om twee keer zo kort achter elkaar griep/verkoudheid te hebben? Of is er meer aan de hand...
Wat zegt je huisarts hierover ?
Laat je eens testen op pfeiffer.
Als je werk hierover in gesprek wil met je is het misschien wel zo handig om de bedrijfsarts erbij te betrekken. Als ze dat al gaan doen.

Drie maal ziek worden kan he, het is niet totaal onmogelijk.

Als je twijfelt of je iets onder de leden hebt wat niet goed overwonnen wordt, kun je eens naar je huisarts.
Buikgriep staat los van wat ik nu heb.

Verkoudheid/griep zijn virussen. Dus dat kan pech zijn: vorige maand virus X nu virus Y. Ik bedenk me ook net dat ik de afgelopen tijd veel op een kindergroep heb gewerkt, waar vaak van alles heerst.

Ik kijk nog twee dagen aan en anders inderdaad naar huisarts.
Dan heb je al een goede verklaring. Hopelijk ben je immuun voor de rest wat rondwaart.
Misschien heeft je lichaam besloten om de de benodigde anti-stoffen te herijken, dan heb je dus wel eens zo'n jaar erbij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je ziekt blijkbaar niet goed uit en dan is je weerstand minder én word je dus sneller weer ziek.

Volgende keer dus echt goed uitzieken.
Kan het zijn dat je het vorige griepje niet goed hebt uitgeziekt, aangezien je eigenlijk nog ziek was toen je al weer aan het werk ging? Zorg is vgm een zwaar beroep dus ik zou het niet heel gek vinden dat de griep doorsluimert en je dus echt een keer heel goed moet uitzieken. Heb het er eens met iemand van de zorg over, daar zal vast wel ergens een dokter bij zitten?
Haal je wel jaarlijks de griepprik? Lijkt mij handig in de branche waar je in werkt.

Beterschap.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoor vaak dat mensen juist de griep krijgen van het halen van een griepprik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb dit ook en volgens mijn huisarts is dit een kwestie van dikke driewerf pech (je mag loepen als je wil).

Ik zou in elk geval naar de huisarts gaan voor een uitgebreid bloedonderzoek. Je weet maar nooit.
quote:Enn schreef op 17 juni 2015 @ 23:24:

Nee ik ben die dag iets minder lekker doordat je een klein beetje van het virus ingespoten krijgt maar ik heb al jaren geen griep meer gehad, ja wel eens 2 dagen buikgriep of niet lekker maar niet meer de echte griep waar ik altijd minimaal 4 weken last van had.

Ik kan mij voorstellen dat mensen er iets tegen hebben maar in de zorg denk ik dat je ook moet denken aan de mensen waar je mee te maken hebt, die een verminderde weerstand hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kijk even kritisch naar factoren die je immuunsysteem beïnvloeden. Slaap je bijvoorbeeld goed? Krijg je al je vitaminen binnen? Heb je veel stress?
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juni 2015 @ 23:40:

[...]

Nee ik ben die dag iets minder lekker doordat je een klein beetje van het virus ingespoten krijgt maar ik heb al jaren geen griep meer gehad, ja wel eens 2 dagen buikgriep of niet lekker maar niet meer de echte griep waar ik altijd minimaal 4 weken last van had.

Ik kan mij voorstellen dat mensen er iets tegen hebben maar in de zorg denk ik dat je ook moet denken aan de mensen waar je mee te maken hebt, die een verminderde weerstand hebben.

Er iets tegen hebben?

Dat bedoel ik helemaal niet en ik heb er zelf ook niets tegen. Maar ik heb van best veel mensen begrepen dat zij na het halen van hun griepprik dus wel ziek zijn geworden. En ja, de inenting en het ziek worden was zeker aan elkaar gekoppeld omdat het een om deel van een groep mensen gaat waarvan de werkgever sinds een aantal jaren hen de griepprik op hetzelfde moment aanbiedt.
quote:Enn schreef op 17 juni 2015 @ 23:24:

Ik denk eerder dat mensen die vatbaarder zijn voor virussen eerder de griepprik halen.

Als jij gewoon altijd kerngezond bent dan krijg je geen griepprik.
Echt wel.

Er zijn werkgevers die een prik jaarlijks aan al hun werknemers aanbieden.
Ja je krijgt het virus in een lichte versie ingeent dus het is niet raar als je er 1 of 2 dagen niet lekker van bent. Zeker als je het krijgt omdat je in de doelgroep valt die vatbaar /erger ziek worden van een griep.

En ja, je bent ook niet tegen alle griepvarianten beschermd. Maar over het algemeen ben ik er vrij blij mee.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat je je schuldig voelt als je echt ziek bent. Je doet het niet voor je lol en zeker niet om je collega`s te benadelen. Dus ik ken dat schuldgevoel ook niet. Meer dan een goede weerstand hebben kan je vaak niet aan doen. Maar ik ben geen arts dus TO, bel je huisarts op en vraag om advies.
Ik denk dat ze zo het ziekteverzuim willen beperken.
Mn HA vertelde me dat dit jaar veel mensen 2 of 3 keer ziek zijn geworden. Doordat de winter te mild is geweest zijn de bacteriën en virussen niet voldoende dood gegaan. Vandaar dat mensen die normaal nooit ziek zijn dit jaar opeens wel ziek worden. Het hoeft dus niet perse aan jou te liggen..
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:meldepel schreef op 18 juni 2015 @ 00:15:

[...]

Ik denk eerder dat mensen die vatbaarder zijn voor virussen eerder de griepprik halen.

Als jij gewoon altijd kerngezond bent dan krijg je geen griepprik.Absoluut wel. Toen ik bij de Postbank werkte kregen wij hem gratis en mijn vriendin werkt bij een ander groot bedrijf en die kan het ook gratis halen. Ik dacht bij mijn stiefzus die bij een vliegmaatschappij werkt ook maar weet niet of dat dit jaar weer zo is.
quote:Enn schreef op 18 juni 2015 @ 00:16:

Echt wel.

Er zijn werkgevers die een prik jaarlijks aan al hun werknemers aanbieden.Alleen in de zorg.
quote:meldepel schreef op 18 juni 2015 @ 00:20:

[...]

Alleen in de zorg.

Nee hoor.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2015 @ 00:20:

[...]

Absoluut wel. Toen ik bij de Postbank werkte kregen wij hem gratis en mijn vriendin werkt bij een ander groot bedrijf en die kan het ook gratis halen. Ik dacht bij mijn stiefzus die bij een vliegmaatschappij ook maar weet niet of dat dit jaar weer zo is.

EDIT: @ Mellepel:

Zie je?
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2015 @ 00:20:

[...]

Absoluut wel. Toen ik bij de Postbank werkte kregen wij hem gratis en mijn vriendin werkt bij een ander groot bedrijf en die kan het ook gratis halen. Ik dacht bij mijn stiefzus die bij een vliegmaatschappij ook maar weet niet of dat dit jaar weer zo is.Oh echt? Dan heb ik niets gezegd. Ik mocht de griepprik niet van de huisarts. Die vertelde dat het alleen kon als ik in de zorg werkte. Heb het dan verkeerd begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven