Gezondheid alle pijlers

veel bloed in speeksel

05-12-2009 15:24 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft al een hele week enkele malen per dag behoorlijk wat bloed in haar speeksel, ze heeft geen tandklachten en kno arts heeft ook niks gevonden. haar maag en slokdarm zijn onderzocht en daar zat ook niks,ze voelt zich moe wie herkent dit en weet wat het kan zijn?

zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
sterkte
Jeetje, hoe is het er nu mee?

Pijn tussen de schouders doet mij aan longproblemen denken. Maargoed, hopelijk zijn jullie al wat dichter bij de oplossing van dit probleem. Sterkte!
Wat is er maandag uit de uitslag gekomen? Het is geen bacteriële infectie? Pijn tussen de schouders zou inderdaad longen kunnen zijn. Hebben de artsen daar naar gekeken? Je hebt nu wel voorbeelden van wanneer ze er extra last van heeft, als je besluit terug naar de arts te gaan is het handig om dit allemaal op te schrijven.
quote:Elmira schreef op 16 december 2009 @ 14:06:

Jeetje, hoe is het er nu mee?

Pijn tussen de schouders doet mij aan longproblemen denken. Maargoed, hopelijk zijn jullie al wat dichter bij de oplossing van dit probleem. Sterkte!

'

even een update, gisteren moesten we terug naar de kinderarts, er was niks gevonden in de ontlasting,en de kinderarts zei: het is geen bloed ! er is niks gevonden wat duidt op een ernstige ziekte dus uw dochter mankeert niks. , we dachten dat we steil achterover vielen van verbazing, wat dan ? we komen toch niet met een bakje vol ranja ofzo? Hij zei ook dat hij niet wist wat het was en dat hij onze frustratie wel kon begrijpen maar hij ons geen antwoorden kon geven.

Op de klachten die mijn dochter heeft met betrekking tot pijn tussen haar schouders werd niet eens gereageerd .Hij heeft nogmaals het speeksel met bloed ( of wat het dan ook mag zijn) naar het lab gestuurd en belt me morgen op. Verder kreeg ik nog de mededeling dat hij op vakantie ging en dat ik pas over twee weken een afspraak kon maken. Eenmaal bij de balie bleek ik pas op 12 januari terecht te kunnen ! we zijn echt uit het veld geslagen en balen hier heel erg van. Niemand neemt het serieus lijkt het wel en mijn dochter was hier natuurlijk erg verdrietig om. Als de arts morgen belt en mij niks kan vertellen, zal ik maar weer vragen hoe en wat hij ons nu denkt te gaan helpen en hem vragen of er misschien toch een academisch ziekenhuis aan te pas moet gaan komen.

Ik zou zo gelukkig zijn als iemand dezelfde ervaring had gehad en ons zou kunnen zeggen wat er aan de hand is... maar goed het wordt weer vervolgd, en alweer bedankt voor alle lieve reacties.
jeetje momomo, dat is toch ook wat?! Er vreemd hoor, ik zou zelf zeker een second opinion in een adademisch ziekenhuis vragen? Ziet het speeksel er roze uit of echt rood? Ik weet wel dat maar een miniscuul druppeltje bloed water al roze kan kleuren. maar het moet toch ergens vandaan komen?

Laat het goed uitzoeken hoor, sterkte!!
Zo'n ontlastingstest op bloed is juist heel gevoelig (te gevoelig vaak, bij flossen en tandenpoetsen waarbij een beetje bloed vrijkomt, wordt de variant die ik ken al positief). Dus dat is raar.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:momomo schreef op 17 december 2009 @ 18:56:

[...]

Als de arts morgen belt en mij niks kan vertellen, zal ik maar weer vragen hoe en wat hij ons nu denkt te gaan helpen en hem vragen of er misschien toch een academisch ziekenhuis aan te pas moet gaan komen.Ik zou meteen je huisarts bellen en eisen dat je doorverwezen wordt naar een academisch ziekenhuis. Ik heb er geen verstand van maar continue en veel bloed in speeksel (plus bijbehorende klachten) klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Anders met je dochter naar de eerste hulp van een academisch ziekenhuis; dan doe je maar alsof het pas is gebeurd en dat je dochter zo'n pijn heeft en ongemakkelijk voelt. Ik weet dat dit niet eerlijk is maar ik ken iemand die ook van het kastje naar de muur werd gestuurd en toen naar de eerste hulp is gegaan. Daar konden ze haar niet wegsturen en deden wat onderzoekjes en daar kwam toch echt niet zo'n fijn nieuws uit. Dat hoeft in jouw geval natuurlijk niet maar een academisch ziekenhuis heeft echt veel meer kennis in huis.
quote:singalala schreef op 18 december 2009 @ 09:05:

Zo'n ontlastingstest op bloed is juist heel gevoelig (te gevoelig vaak, bij flossen en tandenpoetsen waarbij een beetje bloed vrijkomt, wordt de variant die ik ken al positief). Dus dat is raar.

we zijn inmiddels afgelopen vrijdag door de kinderarts terug gebeld dat er inderdaad behoorlijk veel bloedcellen in het speeksel van mijn dochter zitten ( wat wij natuurlijk allang geconstateerd hadden) het bloedbeeld blijft echter wel goed.

Hij gaat nu nogmaals aanstaande week een kno onderzoek laten doen en ook een longarts inschakelen, dinsdag mogen we dus weer naar het ziekenhuis... wordt weer vervolgd.
even een update, morgen moeten we weer naar de kinderarts, mijn dochter heeft nog steeds bloed in haar speeksel.... de frequentie dat het komt wordt wel minder maar als het komt is het nog steeds behoorlijk, inmiddels heeft de kno arts nogmaals een onderzoek gedaan en ct scan gemaakt van de holtes, daar is niks te vinden, dus zal er weer verder gezocht moeten worden, heeft er nog iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

het bloedbeeld geeft aan dat het hb goed blijft, maar in het speekselonderzoek zijn veel bloedcellen te zien.....

wie weet het ?
Geen flauw idee, maar wil je wel veel sterkte wensen!

De onzekerheid lijkt mij het vervelendste!
quote:bibi72 schreef op 11 januari 2010 @ 14:03:

Geen flauw idee, maar wil je wel veel sterkte wensen!

De onzekerheid lijkt mij het vervelendste!

hartstikke bedankt, inderdaad die onzekerheid.....

nu gaan ze weer zoeken in de ontlasting of daar misschien ook bloedresten te zien zijn, het valt ook op dat vooral na inspanning het erger lijkt. ik hoop zo dat ze snel kunnen ontdekken waar het vandaan komt.
Wat duurt het al lang hè? Heel naar voor jullie. Houden jij of je dochter misschien een dagboekje bij, waarin je opschrijft wat ze allemaal doet en wanneer ze er last van heeft? Daar hebben de artsen misschien iets aan?
quote:Zespri79 schreef op 07 december 2009 @ 12:41:

[...]

Ik zou niet wachten tot vanmiddag en nu nog met haar naar de 1e hulp gaan. Koffiemok vol met bloed = NIET goed !Dat lijkt me toch ook niet
laatste update, mijn dochter had gisterenavond ineens een hele dikke opgezette plek net onder haar kin, echo gemaakt vanochtend, en die wijst uit dat het haar lymfeklier is, er wordt nu weer onderzoek gedaan of dat er iets mee te maken kan hebben..... ik weet het niet en hoop snel op antwoorden...

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt. Sterkte!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Sjonge Momomo, wat een ongerustheid. Als je je niet serieus genomen voelt door de artsen, blijf je poot stijf houden hè? Beterschap voor je dochter!
Heb je topic al vaker voorbij zien komen. Kan je niet helpen of raadgeven, maar snap wel jouw frustratie, het duurt al zo lang. Hoop dat het allemaal goed is met je dochtertje en desnoods idd voor de deur gaan liggen van het ziekenhuis. Altijd naar je gevoel luisteren. Heel veel sterkte en een knuffel voor je dochtertje.
Is er al eens een Mantoux gezet bij haar? TBC komt niet heel veel voor, maar behalve dat ze niet hoest lijken de verschijnselen er wel aardig op. Kans is klein, maar heb het laatst toch weer een keer gehoord van iemand.
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:weatherwax schreef op 14 januari 2010 @ 10:21:

Is er al eens een Mantoux gezet bij haar? TBC komt niet heel veel voor, maar behalve dat ze niet hoest lijken de verschijnselen er wel aardig op. Kans is klein, maar heb het laatst toch weer een keer gehoord van iemand.

nee heb overigens ook geen idee wat een mantoux is ....

ben vanmorgen maar naar de huisarts gegaan omdat de lymfeklier nu nog dikker is, de huisarts gaat nu contact leggen met de kinderarts om te vragen of er een punctie gedaan kan worden van de opgezette klier ....
De Mantouxtest is toch om op TBC te testen?

Edit, dat zegt Weatherwax zelf ook al....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hoe gaat het nu, Momomo?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 17 januari 2010 @ 11:40:

Hoe gaat het nu, Momomo?Ik moet ook de hele tijd aan dit topic denken. Het is nu een aantal dagen stil.....jeetje!
Ik ook.... hoop dat alles goed is met dochterlief!
Ook ik lees mee.
ik ook....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven