Gezondheid alle pijlers

Veel stinkende witte vloed

03-12-2008 20:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit zal vast het zoveelste topic zijn over de vrouwelijke ongemakken maar ik kan niet vinden wat ik zoek...

Ik heb de laatste tijd (maanden?) heel veel last van erg veel stinkende witte vloed. Het "loopt" er als het ware uit, net zo'n gevoel alsof je ongesteld bent maar dan is het geen bloed maar vloed.

Afscheiding (tussen m'n schaamlippen) heb ik helemaal niet. Heb geen pijn, geen jeuk. De vloed wat eruit komt is hele dunne witte/doorzichtige vloed wat dus ontzettend stinkt.

M'n huisarts zegt dat ik wel inlegkruisjes kan gebruiken maar dat schijnt dus juist helemaal niet goed te zijn. Maar het probleem is, ik kan eigenlijk niet zonder. Er komt soms zo veel uit dat meteen m'n hele onderbroek nat is en zelfs doorlekt naar m'n broek. Met een inlegkruisje begint het op een gegeven moment ook te stinken maar ja wat moet ik? Hele dag met een natte onderbroek lopen waarbij het op het 1e moment al vreselijk stinkt of een inlegkruisje in doen en zeker de eerste helft van de dag niks ruiken?

Ik ben al heel vaak bij m'n huisarts geweest, kweekjes laten doen, uitstrijkje laten doen, hij denkt een candida en daar heb ik ook alle tabletjes voor geprobeerd; vaginale tabletten die je voor het slapen in moet doen, 3/4 tabletten die je in 1 keer in moet nemen, een 7-daags kuurtje. Niks helpt!

Ik hou me overal aan, behalve de inlegkruisjes dan maar heb vaak geprobeerd geen inlegkruisjes te dragen maar zelfs na een lange tijd zonder die dingen gaat het niet over. Ik was niet met zeep. Was het alleen met lauw water etc etc. En toch hou ik dit en toch helpen de pilletjes van de dokter niet. Een SOA is het ook niet, want dat heb ik ook laten testen.

Iemand een idee wat ik er nog tegen zou kunnen doen? Of herkent iemand dit? Accepteren kan ik dit echt nooit, er moet gewoon iets aan de hand zijn waardoor het zo erg stinkt.

Help?
Hoi,

Vanaf mijn puberteit heb ik er ook heel lang last van gehad, 't stonk alleen niet. Heel vervelend!

Op een gegeven moment heb ik bij een homeopatisch arts een langer durende intensieve behandeling gehad, onderdeel daarvan was dat ik geen spoortje suiker mocht eten, toen is het overgegaan. Misschien dus dat het toch door suikers komt, en suiker zet zich vaak weer om in schimmels... (candida?)

Een goede orthomoleculair arts of een centrum voor biologische geneeskunde (met daaraan een arts verbonden) zou je misschien kunnen helpen. Je wordt dan ws. getest op voedingsintoleranties en allergiën en moet dan ws. een tijdje ook een dieet volgen.

Wel goed rondvragen naar ervaringen van andere mensen met zo'n arts of centrum lijkt me voor je eraan begint. Blijf kritisch of het ook echt voor je werkt als je voor zoiets kiest.

Succes ermee! Of gaat het al beter? Ik hoop het voor je.
Had ook veel last van afscheiding en de anti-schimmelkuurtjes werkten niet.

Laatst een uitstrijkje laten maken en daar kwam uit dat ik een overgroei van de Gardnerella bacterie heb (ook wel bacteriele vaginose genoemd). AB kuurtje deed wonderen, van alle klachten die ik jaren heb gehad ben ik nu af.
Het word niet minder en word niet erger met de jaren.

Soms heb ik alleen de afscheiding maar heel soms ook enorme pijn en steken er aan...

Suikerloos eten? Dan weet dus bijna iedereen in je omgeving dat je het hebt of dan vragen ze waarom je niks eet of alles zonder suiker lijkt mij ?! Want sommige vinden nu al dat ik te weinig eet dus als ik zonder suiker zou gaan..

Maar kon je toen het over was wel weer alles eten en doen? en ben je er nu volledig vanaf ?
quote:Maraa schreef op 01 december 2009 @ 11:07:

Het word niet minder en word niet erger met de jaren.

Soms heb ik alleen de afscheiding maar heel soms ook enorme pijn en steken er aan...

Suikerloos eten? Dan weet dus bijna iedereen in je omgeving dat je het hebt of dan vragen ze waarom je niks eet of alles zonder suiker lijkt mij ?! Want sommige vinden nu al dat ik te weinig eet dus als ik zonder suiker zou gaan..

Maar kon je toen het over was wel weer alles eten en doen? en ben je er nu volledig vanaf ?

Ga gewoon naar de dokter, niks om je voor te schamen. En geloof me, de dokter heeft wel meer gezien dan jouw vagina.

Of je moet het zo fijn vinden dat je hier de rest van je leven mee rond kunt lopen. Lijkt me sterk.

Niks op eigen houtje gaan proberen, je hebt geen idee of een suikervrij dieet bij jou überhaupt zou kunnen helpen.

Dit is nou echt een kwestie van valse schaamte.
Ja, dat vind ik echt.
Dankje, denk dat ik er toch maar aan moet geloven inderdaad:P
Ik weet wel dat veel vrouwen dat hebben tijdens een bepaalde periode in de cyclus, maar jij hebt het elke dag begrijp ik?
Een overvloed aan afscheiding is voor mij (helaas) ook herkenbaar met daarbij ook vaak een zeurende buikpijn. Ongeveer vanaf mijn 15e en ik had toen ook nog nooit gemeenschap gehad. Jaren lopen kwakkelen. Er zijn verschillende uitstrijkjes gemaakt en ben er ook mee bij de gynaecoloog geweest. Zij constateerde ook veel afscheiding, maar kon er geen oorzaak voor vinden.

Het rare was dat ik er tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last meer van had.

Mijn huisarts denkt dat de buikpijn en afscheiding los staan van elkaar, maar ik vind het dan wel toevallig dat als ik buikpijn heb ook meer afscheiding heb.

Vorig jaar ben ik begonnen met vitamine C bruistabletten ter voorkoming van een blaasontsteking. Ik gebruikte dat toen een paar weken en het viel me op dat ook mijn afscheiding minder werd. Ik ben er dus maar mee doorgegaan.

Een paar maanden geleden, nadat ik sinds een jaar (!) weer eens sex had gehad, begon het echter meteen weer. Ik heb nu het idee dat de boel bij mij van binnen heeeel snel geïrriteerd raakt.

Ik ga echter wel door met de vitamine C, heb nl. het idee dat het wel íets doet.

Sterkter ermee, ik weet hoe vervelend het is.
herkenbaar in mindere mate.

ik was er helemaal vanaf na het stoppen met de pil
Hey allemaal,

Ik heb ook witte vloed. Ik ben er al 2 x voor naar de dokter geweest. De eerste keer kreeg ik zalfje + inwendige pil mee. Ik had geen last van de pil of het zalfje en na 3 dagen was het weg. Helaas werd ik weer ongesteld en kwam het terug. Ik dus weer terug en ik kreeg herhaalrecept want mischien was mn weerstand hoger dit keer. Dat was het dus niet.

Toen las ik op internet dat er ook een behandeling was met 3 van deze pillen en ik probeerde de lactacyd zeep. Aangezien het de Ph waarde verandert zou de schimmel dat niet leuk moeten vinden. Dat vond die ook niet, maar het ging niet helemaal weg. Het bleef een beetje.

Zou het helpen als ik nu een herhaalbehandeling krijg en blijf wassen met deze zeep, of moet ik gewoon elke maand nadat ik ongesteld ben gweest die pil halen?

Is het ook mogelijk om die pil te nemen direct nadat ik ongesteld ben geweest, zodat ik er geen last meer van krijg. Zegmaar voortijdig slikken?
quote:tinkywinky28 schreef op 07 december 2009 @ 14:52:

herkenbaar in mindere mate.

ik was er helemaal vanaf na het stoppen met de pil

So am I!

Een vriendin van mij had ook een bacterie waardoor ze veel afscheiding en vage buikklachten had. Was geen soa dus maar een bacterie waar niet vaak op getest wordt. Ze is er nu na AB ook vanaf! Zou eens vragen of hij echt op ALLES zou willen onderzoeken.
Minder suiker eten helpt ook bij mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven