Gezondheid alle pijlers

verbrand

09-06-2014 04:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ik ben sinds eergisteren heel erg verbrand overal gisteren kon ik amper slapen maar het lukte me wel nu zit ik met erge jeuk op mijn hele rug tot met mijn buik ik heb ook van die donkeren puntjes op mijn rus weet iemand hoelang dat het nog duurt en hoe is er af kom latten handdoek koud bad aftersun maar ik kon er maar niet van af ik rook wel veel misschien heeft dat wel een aandeel
Roken heeft voor zover ik weet geen aandeel, hoewel het om andere redenen natuurlijk wel beter is om daarmee te stoppen.

Wbt je verbranding: die aftersun gaat je niet helpen. Vet houden, met bijv. vaseline wel. Niet dat het dan met een dag weg is, maar wel sneller dan anders.
Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten letterlijk in dit geval het doet pijn maar dat is niet anders gewoon wachten tot je gaat vervellen plakjes komkommer eropleggen is trouwens wel fijn niet heel praktisch maarja
Als je verbrand bent en nog narookt dan zou ik eerst eens gaan blussen.
Volgens mij zijn je leestekens ook verbrand

Goed vet houden en geduld hebben, met een paar dagen is het klaar.
Probeer het een beetje koel te houden en blijf zeker uit de zon/warmte. Bedek jezelf.
Smeer je vooral in vòòr je de zon in gaat.
Door het roken genees je minder snel en dat geldt vooral voor de hiid. Smeer met aloe vera, schijfjes komkommer op de verbrande plekken en slapen met een natte handdoek om je lichaam. Sterkte meestal is de pijn na een dag of 2 minder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yoghurt.
wij slapen nooit.
quote:misschicken schreef op 09 juni 2014 @ 05:07:

Aloe vera. Liefst vers uit de plant en niet die neppe zooi van de drogist. Werkt super op brandwonden, geeft direct verkoeling.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:Naara schreef op 09 juni 2014 @ 04:56:

Roken heeft voor zover ik weet geen aandeel, hoewel het om andere redenen natuurlijk wel beter is om daarmee te stoppen.

Wbt je verbranding: die aftersun gaat je niet helpen. Vet houden, met bijv. vaseline wel. Niet dat het dan met een dag weg is, maar wel sneller dan anders.Altijd gedacht dat je er juist geen vaseline op mocht smeren omdat je de huid dan 'afdekt' en de warmte er niet uit kan.
Wie bedenkt dan ook om met dit soort dagen in de zon te gaan zitten! De zon is zo slecht voor je huid.

Koelen en niet meer zonnen.
Owwkay.... Je schrijft nogal warrig, je hoofd is ook verbrand? Hersenen een beetje oververhit? Als je zo warrig blijft zou ik toch even langs de huisartsenpost gaan, want dit ziet er niet best uit.

'nu zit ik met erge jeuk op mijn hele rug tot met mijn buik ik heb ook van die donkeren puntjes op mijn rus weet iemand hoelang dat het nog duurt "

Zwarte puntjes op je Rus. Bedoeld je Rus, als in persoon?, dan zou ik hem toch gewoon maar eens laten douchen, en des noods helpen met zijn /haar rug, misschien kan ie er zelf wel niet bij.

Als je je kat bedoeld, dan zou ik toch even dubbel checken of het geen vlooien zijn!

"en hoe is er af kom latten handdoek koud bad aftersun maar ik kon er maar niet van af ik rook wel veel misschien heeft dat wel een aandeel"

Uhhh, latten ? Bedoel je die houten dingen? Zou niet weten hoe die kunnen helpen. Als je je relatie bedoeld, dan heb je er ook weinig aan als hij nu niet bij je is.

En als je nog steeds rookt zou ik de brandweer maar eens bellen, straks sta je helemaal in de fik.
Als je rookt en zont totdat je verbrandt, zal je er over een paar jaar wel uitzien als een verschrompelde druif.

Let beter op jezelf.

Smeer je in met minimaal factor 30, meerdere keren.

En stop met roken, het is niet van deze tijd.
quote:Naara schreef op 09 juni 2014 @ 04:56:

Wbt je verbranding: die aftersun gaat je niet helpen. Vet houden, met bijv. vaseline wel. Niet dat het dan met een dag weg is, maar wel sneller dan anders.Vaseline sluit toch juist de poriën af? Dan kan de warmte er juist niet meer uit. Een vochtinbrengende creme moet ze hebben.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Vaseline heeft ook bodylotion met aloe vera, denk dat Naara die bedoelde. Die is overigens wel heel fijn vind ik.
wij slapen nooit.
Calendulan zalf gebruiken
Gewoon yoghurt. Dat haalt de pijn uit je huid.
Ja en?
Oei...

Ik ben als kind ooit zo erg verbrand dat ik mezelf een paar dagen niet kon aan- of uitkleden. (Iets met blond, strand en vriendinnetje).

Uitzieken is het enige. En als het jeukt is de kans groot dat je flink gaat vervellen. En ik heb de afgelopen dagen ook wel in de zon gelegen maar schijnbaar toch op een wat verstandiger manier, want je ziet nauwelijks de aftekening van ringen en bandjes en verbrand ben ik ook niet. En nouja, bruine benen krijg je daar ook al niet van, maar een fles bruin-zonder-zon lost dat probleem in een handomdraai op.
Hoe stom kan je zijn!!!!
Van een dermatoloog gehoord dat je lijf middels vervellen de schade probeert te minimaliseren. Huid die ernstig verbrand is, daar kunnen later afwijkende cellen is ontstaan door opgelopen DNA schade.

En roken is helemaal slecht voor de huid,maar dat wist je al..

Heb zelf een ernstige zon verbranding meegemaakt, kon na een aantal dagen hele vellen van mijn huid afhalen, was een goede les , mij nooit meer laten verbranden.

Ben nu 51, en amper rimpeltjes in gezicht.

Gebruik ook altijd een gezichtscrème met zonfactor, zelfs achter glas kun je uv schade oplopen, is mij verteld. Zowel zomer en winter.

Advies daarom van de gezondheidsraad om vitamine D bij te slikken.

Veel sterkte de komende dagen, en verbrand je doosjes sigaretten.
quote:iceteapeach schreef op 09 juni 2014 @ 08:45:

Vaseline heeft ook bodylotion met aloe vera, denk dat Naara die bedoelde. Die is overigens wel heel fijn vind ik.Dan had ze dat er beter even bij kunnen zetten. Bij vaseline denk ik (en ik vermoed een heleboel anderen met mij) aan vette zalf. Het is inderdaad wel een merknaam voor meerdere producten, maar ook een product op zichzelf.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:peecee schreef op 09 juni 2014 @ 09:39:

Hoe stom kan je zijn!!!!Dit is de bijdrage van de week.
Ja en?
quote:misschicken schreef op 09 juni 2014 @ 05:07:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven