Verdikking onder oksel
donderdag 4 februari 2010 om 12:29
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest omdat ik een verdikking heb ontdenkt onder mijn rechteroksel. Ik was al eerder voor deze klacht geweest en toen dacht hij dat het een ontstoken haarzakje was. Dit is dus niet zo. Het voelt ook meer alsof het een verdikking van een spier/pees is. Het doet ook alleen pijn als ik er op druk of als mijn kleding er langs schuurt. Nu moet ik een echo laten maken van mijn oksel want vanwege mijn zwangerschap kon hij me geen ontstekingsremmers oid geven. Vlak voor ik opstond om weg te gaan vroeg hij me of ik mijn borsten wel regelmatig controleerde. Door deze opmerking ben ik toch iets ongerust geworden. Het zal toch niets ernstigs zijn? Iemand ervaring?
donderdag 4 februari 2010 om 12:37
Ik snap dat je een topic opent in de hoop op geruststelling, maar ik denk niet dat je die hier kan krijgen. Zelfs als 10 andere forummers zeggen dat het bij hun gewoon kattekrabziekte was oid dan nog kan er één zijn bij wie het borstkanker was en daar wordt je dan toch bang van. Ook al is de kans veel kleiner. Probeer gewoon te ontspannen en het onderzoek af te wachten.
donderdag 4 februari 2010 om 12:43
donderdag 4 februari 2010 om 12:50
Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Volgens de gynaecoloog een opgezette klier door de hormonen. Bij latere zwangerschappen heb ik er geen last meer van gehad.
Wacht gewoon de echo af, meer kun je toch niet doen. En borsten controleren tijdens een zwangerschap schijnt totaal niet betrouwbaar te zijn vanwege de hormonale veranderingen en het klierweefsel dat steeds groter wordt.
Wacht gewoon de echo af, meer kun je toch niet doen. En borsten controleren tijdens een zwangerschap schijnt totaal niet betrouwbaar te zijn vanwege de hormonale veranderingen en het klierweefsel dat steeds groter wordt.
donderdag 4 februari 2010 om 12:52
Hoi
Ik las je bericht en besloot even tereageren.
Ik begrijp heel goed dat je geschrokken bent, en dat die opmerking van de dokter je een beetje bang heeft gemaakt.
Ik heb het zelf nooit gehad ,maar mijn vriend wel..
Je zag bij hem echt die bobbel zitten in ze oksel en je kon hem ook pakken/voelen
Hij zei toen ook dat het pijn deed, soort spierpijn en ook als hij die knobbel beetpakte ging die door grond.
Nou bij hem was het zo dat hij een ontsteking had gehad een aantal weken ervoor en dit was volgens de dokter een na reactie hierop..ze schijen die lymfe dus ook op tegaan zetten(kan dus ook aan 1 kant)als je net een ontsteking hebt gehad, of iets sluimerends hebt...en misschien ook wel zoals iemand zei door hormomen, mijn vriend bleek later ook de ziekte van Pfeiffer tehebben..uit eindelijke niks ernstigs dus..
Nu is een vrouw iets anders dan een man natuurlijk..
Heb je verder nergens last van?niet net ziek geweest?of een ontsteking ergens gehad?
Er zijn trouwens wel ontstekingsremmers/antibiotica die je met overleg van je arts mag slikken...beter natuurlijk niet...
Anyway je krijgt nu dus een echo...ben benieuwd voor jouw wat er uit komt...als daar niks uit komt laat dan je bloed eens nakijken?door je ha..misschien komt daar iets uit?
Veel succes..en probeer je niet al tedruk temaken..ik weet makkelijker gezegd dan gedaan...kan me het heeel goed voorstellen...Probeer toch niet meteen het ergste tedenken...t komt echt wel goed..geniet van je zwangerschap.
Ik las je bericht en besloot even tereageren.
Ik begrijp heel goed dat je geschrokken bent, en dat die opmerking van de dokter je een beetje bang heeft gemaakt.
Ik heb het zelf nooit gehad ,maar mijn vriend wel..
Je zag bij hem echt die bobbel zitten in ze oksel en je kon hem ook pakken/voelen
Hij zei toen ook dat het pijn deed, soort spierpijn en ook als hij die knobbel beetpakte ging die door grond.
Nou bij hem was het zo dat hij een ontsteking had gehad een aantal weken ervoor en dit was volgens de dokter een na reactie hierop..ze schijen die lymfe dus ook op tegaan zetten(kan dus ook aan 1 kant)als je net een ontsteking hebt gehad, of iets sluimerends hebt...en misschien ook wel zoals iemand zei door hormomen, mijn vriend bleek later ook de ziekte van Pfeiffer tehebben..uit eindelijke niks ernstigs dus..
Nu is een vrouw iets anders dan een man natuurlijk..
Heb je verder nergens last van?niet net ziek geweest?of een ontsteking ergens gehad?
Er zijn trouwens wel ontstekingsremmers/antibiotica die je met overleg van je arts mag slikken...beter natuurlijk niet...
Anyway je krijgt nu dus een echo...ben benieuwd voor jouw wat er uit komt...als daar niks uit komt laat dan je bloed eens nakijken?door je ha..misschien komt daar iets uit?
Veel succes..en probeer je niet al tedruk temaken..ik weet makkelijker gezegd dan gedaan...kan me het heeel goed voorstellen...Probeer toch niet meteen het ergste tedenken...t komt echt wel goed..geniet van je zwangerschap.
donderdag 4 februari 2010 om 13:26
Even een opmerking om je gerust te stellen.
Ik neem aan dat je nu aan kanker ofzo denkt (zou ik wel doen na zo'n opmerking), maar zover ik weet doen uitzaaiingen geen pijn.
Hoe weet ik dat? Uit eigen ervaring (kanker met uitzaaiing in de lymfeklieren) en door enorm veel te lezen over kanker (helaas).
Hoop dat dit je een beetje kan geruststellen.
Ik neem aan dat je nu aan kanker ofzo denkt (zou ik wel doen na zo'n opmerking), maar zover ik weet doen uitzaaiingen geen pijn.
Hoe weet ik dat? Uit eigen ervaring (kanker met uitzaaiing in de lymfeklieren) en door enorm veel te lezen over kanker (helaas).
Hoop dat dit je een beetje kan geruststellen.
donderdag 4 februari 2010 om 13:29
Zusenzo hebben ze bij jou toen ook een echo gemaakt?
Luna opgezette lymfeklieren heb ik ook wel eens gehad maar dat voelt toch anders en volgens de huisarts was het dat ook niet. Hij dacht aan cyste of een spierontsteking oid. Ik wilde mijn borsten vanavond nog wel gaan controleren maar jij zegt dus dat het niet zoveel nut heeft tijdens een zwangerschap.
Butterfly jij ook bedankt voor je uitgebreide (en lieve) reactie. ik heb wel hetzelfde denk ik als je vriend. Je kunt het ook vast pakken en zien zitten. Ik ben niet ziek geweest onlangs. Ik ga eerst de echo maar afwachten inderdaad.
Luna opgezette lymfeklieren heb ik ook wel eens gehad maar dat voelt toch anders en volgens de huisarts was het dat ook niet. Hij dacht aan cyste of een spierontsteking oid. Ik wilde mijn borsten vanavond nog wel gaan controleren maar jij zegt dus dat het niet zoveel nut heeft tijdens een zwangerschap.
Butterfly jij ook bedankt voor je uitgebreide (en lieve) reactie. ik heb wel hetzelfde denk ik als je vriend. Je kunt het ook vast pakken en zien zitten. Ik ben niet ziek geweest onlangs. Ik ga eerst de echo maar afwachten inderdaad.
donderdag 4 februari 2010 om 13:31
Nee, de HA zei dat en ik nam dat aan voor waar en de vlos bevestigde dit.
Bel anders ook nog even je vlos, wie weet kan zij je wat meer vertellen, die ziet natuurlijk veel meer zwangere vrouwen.
Anyway, maar hopen dat het gewoon iets onschuldigs als dit is.
Succes ermee en met je zwangerschap natuurlijk.
Bel anders ook nog even je vlos, wie weet kan zij je wat meer vertellen, die ziet natuurlijk veel meer zwangere vrouwen.
Anyway, maar hopen dat het gewoon iets onschuldigs als dit is.
Succes ermee en met je zwangerschap natuurlijk.
donderdag 4 februari 2010 om 13:47
Oogcreme, ik ben ook zwanger en heb ook een verdikking in mijn oksel. Van de stuwingsperiode net na mijn eerste bevalling weet ik dat daar een melkklier zit, en ik ga ervanuit dat die nu reageert op hormonen - net als mijn borsten, want die groeien erg hard.
Ik kijk het nog even aan, en gan dan eventueel ook naar de huisarts, want knobbels horen gewoon niet. Dat zal ook de reden zijn dat de huisarts je doorstuurt: knobbels horen niet, en moeten eigenlijk altijd nagekeken worden.
Ik kijk het nog even aan, en gan dan eventueel ook naar de huisarts, want knobbels horen gewoon niet. Dat zal ook de reden zijn dat de huisarts je doorstuurt: knobbels horen niet, en moeten eigenlijk altijd nagekeken worden.
donderdag 4 februari 2010 om 13:47
Zit er middenin. Ik heb melanoomkanker (huidkanker). 6 maanden geleden uitzaaiingen gevonden (9 maanden na het vinden van een kwaadaardige moedervlek. Doe nu als een proefkonijn mee aan een nieuw medicijn, aangezien chemo en bestraling bij melanoomkanker niet helpen.
Tot nu toe gaat het goed, sinds de uitzaaiingen geen nieuwe uitzaaiingen gevonden. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Ik hoop echt dat je snel gerustgesteld kan worden. Vooral tijdens je zwangerschap kan je zulke dingen er niet bij gebruiken.
Geniet van je zwangerschap!
Tot nu toe gaat het goed, sinds de uitzaaiingen geen nieuwe uitzaaiingen gevonden. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Ik hoop echt dat je snel gerustgesteld kan worden. Vooral tijdens je zwangerschap kan je zulke dingen er niet bij gebruiken.
Geniet van je zwangerschap!
donderdag 4 februari 2010 om 13:54
donderdag 11 februari 2010 om 11:47
Het bleek om irritatie van de huid te gaan (?). Op de echo was niets te zien en de verdikking zat echt vlak onder de huid. Natuurlijk ben ik opgelucht dat het niets ernstigs is, maar waarom zit het er dan al tijden en voelt het helemaal niet geïrriteerd aan denk ik dan. Het is ook niet rood ofzo. Ik hou het er maar op dat het door mijn zwangerschap komt. Dan gebeuren er nu eenmaal rare dingen in je lijf.