Gezondheid alle pijlers

verdriet wegeten?

20-06-2019 21:28 36 berichten
Waarom eten we verdriet vaak weg met eten? Iemand enig idee eigenlijk?
www.google.nl
Alle reacties Link kopieren
Volgens wetenschappers is het aangeleerd gedrag
Mensen gaan biologisch juist minder eten, bij echt verdriet

Vaak is het een smoes (net als alcohol), slechte dag gehad, dus chips/wijn verdiend
Ja, het zelfde mechanisme dat maakt dat mensen alcohol drinken, drugs gebruiken, overdreven veel gaan sporten, juist heel weinig of niks meer eten.
Jezelf troosten, en eten laat je niet in de steek, veroordeelt je niet.

Als je stampvol zit wordt je ook slaperig. Maar ik ben geen dokter, wie weet zijn er nog andere aspecten die maakt dat sommige mensen hun emoties 'wegeten'.
Ik ken ook veel mensen die dit hebben, alleen is dat bij mij andersom ik krijg geen hap door mijn keel bij verdriet of stress en dat kan ook echt dagen duren bij extreme gevallen
Alle reacties Link kopieren
Ik stop juist met eten als ik verdriet heb.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik honger mezelf ook volledig uit bij verdriet. Daar gaan de boobies dan weer.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-06-2019 21:49
Ik honger mezelf ook volledig uit bij verdriet. Daar gaan de boobies dan weer.
Dit. Eten is wel het laatste waar ik aan denk als ik verdriet heb.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ik eet normaal als ik verdrietig ben. Niet meer, niet minder.
Eten geeft direct voldoening, een ideale troost dus.

Misschien is dit een goede start voor je
https://www.leontien.nl/artikel/922/leo ... -eten.aspx
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt verdrietig ben, door een tragisch voorval in mijn leven, is eten het laatste waar ik aan denk. Meestal moet mijn man of iemand anders mij er dan toe aanzetten tenminste iéts te eten. Heb ik gewoon een keer een slechte dag of een tegenvaller of iets anders dat weliswaar even balen is, maar niet emotioneel ingrijpend, dan eet ik normaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je kauwt wordt er een anti-stress stofje aangemaakt in de hersenen. Je kalmeert jezelf dus wanneer je eet.
Endorfine
Orișa schreef:
20-06-2019 21:28
www.google.nl
Denk je dat ik dom ben of zo? Ik heb dat allang gedaan, maar dacht stel hem hier, want krijg in de hoop nog fatsoenlijke betrouwbare antwoorden.
Desalniette- schreef:
20-06-2019 22:09
Eten geeft direct voldoening, een ideale troost dus.

Misschien is dit een goede start voor je
https://www.leontien.nl/artikel/922/leo ... -eten.aspx
Artikel doet het niet.
exploreworld schreef:
21-06-2019 06:50
Denk je dat ik dom ben of zo? Ik heb dat allang gedaan, maar dacht stel hem hier, want krijg in de hoop nog fatsoenlijke betrouwbare antwoorden.
Dat kan je nou wel vergeten natuurlijk.
Bedankt voor de andere nuttige reacties. Voel me nu alleen wel een dik varken, maar ja dat ben ik toch al, dik.
We verdriet wegeten? Dat is toch iets dat van persoon tot persoon verschilt? Ik krijg dan juist geen hap door mijn keel.
Maar het zou kunnen dat voor een ander eten bijv. troost kan betekenen bij verdriet.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 07:44
26.15% gewijzigd
lilalinda schreef:
20-06-2019 21:29


Vaak is het een smoes (net als alcohol), slechte dag gehad, dus chips/wijn verdiend
Dat was ook mijn eerste gedachte. "Ik kan er niks aan doen, want ik heb verdriet."
Dat weet je dan ook na 1x, dus de 2e keer let je er op.
exploreworld schreef:
21-06-2019 06:50
Denk je dat ik dom ben of zo? Ik heb dat allang gedaan, maar dacht stel hem hier, want krijg in de hoop nog fatsoenlijke betrouwbare antwoorden.
Geen idee. Met zo’n algemene OP van slechts 1 vraag heb ik geen idee wat je wil weten en waarom hè.
exploreworld schreef:
21-06-2019 06:52
Bedankt voor de andere nuttige reacties. Voel me nu alleen wel een dik varken, maar ja dat ben ik toch al, dik.
Gezond eten en meer bewegen.
Alle reacties Link kopieren
exploreworld schreef:
21-06-2019 06:50
Denk je dat ik dom ben of zo? Ik heb dat allang gedaan, maar dacht stel hem hier, want krijg in de hoop nog fatsoenlijke betrouwbare antwoorden.
je krijgt hele fatsoenlijke antwoorden, maar ze passen blijkbaar niet in je straatje
Wat had je willen horen dan?
Ik wilde een uitgebreid serieus antwoord geven over hoe ik het heb ervaren en ermee omging (en omga), maar je passief-agressieve houding houdt me nogal tegen.
Ik denk dat sommige mensen het doen om de leegte te vullen. Niet dat het helpt.

Maar ja ik heb me er ook vaak schuldig aan gemaakt inderdaad. Nu gelukkig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Eten vult een ‘leegte’ op.
Maar tegelijkertijd is dat maar een kunstmatig tijdelijk opvullen en het vult dus niet de holte op een authentieke manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven