Gezondheid alle pijlers

verdriet wegeten?

20-06-2019 21:28 36 berichten
Waarom eten we verdriet vaak weg met eten? Iemand enig idee eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
In de natuur krijgen alleen sterke dieren genoeg te eten. Als jij erin slaagt om een grote prooi te bemachtigen en helemaal alleen op te eten, dan ben je sterk.

En zo maak je je zelfgevoel wat beter. Dat legt de verbinding vervelend zelfgevoel = eten in je hersenen vast totdat het volautomatisch gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik verdriet heb of tijdens mijn depressie, dan eet ik weinig tot niets. Mijn keel schiet dan letterlijk op slot. Maar ik moet wel eten, want, diabetes met insulinepomp.
Ik moet daarbij koolhydraten tellen, dat ik soms niet durf te eten. Maar op een lage bloedsuikerspiegel zit ik ook niet te wachten.
Bij verdriet heb ik juist geen hongergevoel en vergeet ik simpelweg om te eten omdat ik er nul behoefte aan heb. Mijn lijf spreekt dan de reserves aan en ik val juist af.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Dan snack je naar koolhydraten, die voor serotonine verhoging zorgen in je bloed
exploreworld schreef:
21-06-2019 06:51
Artikel doet het niet.
Probeer het nog eens, bij mij doet-ie het prima. Google zelf anders even op Leontien en wegeten.
Ik heb het idee dat "troost-eten" meer bij vrouwen dan bij mannen voorkomt. Of heb ik het mis? Maar als het klopt wat ik denk, waarom zoeken vrouwen dan vaker hun toevlucht tot overmatig snaaien dan mannen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-06-2019 09:58
Ik heb het idee dat "troost-eten" meer bij vrouwen dan bij mannen voorkomt. Of heb ik het mis? Maar als het klopt wat ik denk, waarom zoeken vrouwen dan vaker hun toevlucht tot overmatig snaaien dan mannen?
Nooit onderzoek gelezen dat onderstreept wat jij beweert
Vanwaar je aanname?
Verdriet is iets heel anders dan dat je een slechte dag hebt gehad op het werk, een aanvaring op de parkeerplaats, met een collega, in de supermarkt enz.. Niet te vergelijken.
lilalinda schreef:
20-06-2019 21:29
Volgens wetenschappers is het aangeleerd gedrag
Mensen gaan biologisch juist minder eten, bij echt verdriet

Vaak is het een smoes (net als alcohol), slechte dag gehad, dus chips/wijn verdiend
Ja dit! Als kind werd je ook getroost met eten.
lilalinda schreef:
22-06-2019 10:38
Nooit onderzoek gelezen dat onderstreept wat jij beweert
Vanwaar je aanname?
Vanwege het feit dat je er bij vrouwen meer over hoort. Ze hebben onverwerkt verleden, of tegenslag in het heden, en dat lossen ze dan op door snoepen en snaaien, of beter gezegd, ze eten het ermee weg. Bij mannen hoor je daar minder over. Wil niet zeggen dat het bij mannen niet voorkomt, maar het lijkt voornamelijk iets van vrouwen te zijn. Dus vandaar mijn vraag.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
tmi
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 19:26
Reden: tmi
99.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven