Gezondheid alle pijlers

Verkleurde teennagel..

10-12-2009 09:56 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb ik dus last van. Al een tijd trouwens. Echt zó lelijk, het stoort me behoorlijk. Verder geen pijn of ongemak, het is dus puur cosmetisch dat ik het weg wil hebben, het liefst zo snel mogelijk.

Nou ben ik natuurlijk al bij de huisarts geweest. Conclusie: een schimmel. Uiteraard, had dat al verwacht. Maar er is dus vrij weinig aan te doen, heb een kuur pillen mee gekregen, maar die moet ik maar liefst 3 maanden (of langer!) élke dag slikken. Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten. Ik hou niet van pillen slikken en al helemaal niet als ik ook nog last kan krijgen van bijwerkingen. Zo schijn je dan 3 maanden lang met een metaalsmaak in je mond rond te lopen en je kunt er misselijk van worden.

Enfin. Heeft iemand nog wat andere tips voor me? Iets wat ook kan werken zonder medicatie te slikken? Naar de pedicure gaan, daar heb ik ook al aan gedacht.. Verder wat gelezen op internet over Daktarin nagellak. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Merci!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Naar de pedicure gaan en idd die daktarin lak gaan gebruiken.

Maar als je andere nagels ook gaan verkleuren zou ik toch die kuur gaan doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je kan kalknagelolie (drogist of reformhuis) gaan gebruiken. Je moet dan wel een lange adem hebben, want het kan maanden duren voordat je resultaat ziet en je moet dagelijks consequent gebruiken. Maar, tis december, dus je hebt nog even voordat je weer met een open schoentje de straat op gaat.
Ik had ook de teennagel van beide grote tenen verkleurd doordat ik er een lange tijd nagellak op had. Ben naar de pedicure geweest en het is helemaal weg!

Weet niet of dat bij jou ook helpt aangezien er bij jou sprake is van een schimmel, maar je kan het natuurlijk wel proberen.
Ik had ook de teennagel van beide grote tenen verkleurd doordat ik er een lange tijd nagellak op had. Ben naar de pedicure geweest en het is helemaal weg!

Weet niet of dat bij jou ook helpt aangezien er bij jou sprake is van een schimmel, maar je kan het natuurlijk wel proberen.
Bij mij begon het met 1 een, en ben ik daktarin gaan gebruiken, maar na verloop van tijd waren zowat al mijn nagels aangedaan. Toen heb ik wel zo'n kuur gedaan.
Het is nu maar één nagel. Ik hoop dat het daarbij blijft natuurlijk... vind het zo lelijk. Bah.

Toch ook maar een afspraak met de pedicure maken dan. Ik wil inderdaad graag in de zomer weer gewoon op slippertjes kunnen lopen! De huisarts zei ook al dat het heel lang ging duren, soms wel een jaar... dus tja, ik weet niet eens of ik dat ga redden.

Maar goed, dan ga ik gewoon nagellak gebruiken natuurlijk.
Oh echt Male? Wat vervelend! En heeft die kuur geholpen, is het helemaal weg nu? Kreeg jij last van bijwerkingen trouwens?
Een paar jaar geleden heb ik een voetschimmel opgelopen. Heel vervelend. Dit is dus ook in mijn teennagels gaan zitten. Er kwamen donkeroranje vlekken op. Dat is het begin van een kalknagel. En dat wilde ik absoluut niet krijgen dus heb ook die pillen geslikt. Maandenlang. Het is weggegaan en heb geen kalknagels! En ik had helemaal geen last van bijwerkingen van de pillen.

Probeer de pedicure, kijk of dat helpt (denk het niet) en ga dan toch maar die pillen slikken. Die werken zeker!
quote:La Vie en Rose schreef op 10 december 2009 @ 10:07:

Oh echt Male? Wat vervelend! En heeft die kuur geholpen, is het helemaal weg nu? Kreeg jij last van bijwerkingen trouwens?Ja, het heeft goed geholpen en ik had geen last van bijwerkingen. Maar het duurt best een tijd voor alles is uitgegroeid.
Gewoon naar de pedicure gaan! Die kan je er wel mee helpen. Succes!
Ik zou de medicatie nemen. Een oud huisgenoot van mij zit (zat?) er jaren aan vast, al zijn teennnagels waren besmet. Wat de bijwerkingen betreft, je kunt altijd nog stoppen als die zich voordoen toch?

Zachte heelmeesters...
De pedicure kan je nagel met een aparaatje mooi dun maken zodat het middel dat je er op smeert goed zijn werk kan doen,

de pedicure kan je ook aan zo'n middeltje helpen, maar daktarin nagellak heb je ook bij de drogist.

Geen antischimmel creme er op doen, dat komt minder goed op zijn plek als een vloeibaar middel, creme is dan weer meer geschikt voor huidschimmel.

Je moet er wel van uit gaan dat je zo'n middel lang genoeg gebruikt, en dan is dat bij een nagel zeker een half jaar vaak langer, en dan consequent elke dag.

De verkleuring groeit namelijk met je nagel mee weg, maar dan moet je er niet te snel mee stoppen want als het toch niet goed weg is zal het weer gaan uitbreiden.
Ik heb van de pedicure Tea Tree Oil gekregen in een spuitflesje. Werkt erg goed, maar het is idd een zaak van lange duur en je moet heel consequent zijn in het gebruik. Ook als het uiteindelijk weg is moet je nog een tijdje doorgaan hiermee.

Ik ben er ook mee bij de huisarts geweest, maar die wilde mij geen pillen geven, ik moest er maar olijfolie opsmeren :( Dus nu maar de langdurige weg bij de pedicure.....
..
die pillen zijn best heftig voor je lever, dus zijn ook niet mijn eerste keus. Ik heb het ook gehad en heel consequent met tea tree olie gedruppeld, in de nagelriem zeg maar. Bij mij heeft dat geholpen, na maanden geduld. Je kan de nagel ook chirurgisch laten verwijderen, maar zelf vind ik dat een horror optie, maar goed, dan ben je er als het goed is, ook van af.
LaVie, ik had een ' bloed' nagel,na een festival is data zo gekomen,een aantal mensen hebben er op gestaan

De nagel is eroverheen aan het vernieuwen gegaan en vorige week heeft de pedicure het weer mooi gemaakt,alle viezigheid weg en een dunne maar mooie nagel eronder vandaan getoverd.

Misschien helpt zoiets bij jou ook??
Bij de drogist kun je Nailner halen. Helpt gegarandeerd. Dat moet je er dan ook iedere dag opstrijken. 't Is vrij duur hoor.
Hoi, ik ben bijna klaar met mijn opleiding tot pedicure. Daar hebben wij de tip meegekregen dat je het eerst moet proberen om de nagel iedere ochtend en avond met een in azijn doordrenkt watje moet afnemen. Het kan enige tijd duren voordat het weg is maar het is goedkoop en niet schadelijk voor je lichaam. Soms duurt het wel een half jaar voordat het probleem verholpen is.
Tja, misschien moet ik toch maar de medicatie nemen dan.. samen met een afspraak bij de pedicure.

Chirurgisch laten verwijderen zou voor mij ook horror zijn Arwen, dus dat valt af... brrr. Maar bij jou is het dus helemaal weggegaan met die olie druppels?

Verder nog wat meer tips lees ik nu, Nailner en azijn.. Tja, wat moet ik nou kiezen dan? Het duurt allemaal erg lang.. straks helpt het een niet na maanden, moet ik weer overnieuw beginnen met het ander.
Het hoeft niet een altijd een schimmel te zijn. Ik ben eens met zo een nagel naar een podoloog/pedicure gegaan. Ze hebben een stukje uit mijn nagel gehaald en naar een lab gestuurd. Bleek geen schimmel te zijn, maar een bacterie. Ik kon toen daar een behandeling krijgen, maar heb dat niet gedaan.

Ik heb steeds de nagel zoveel mogelijk afgeknipt en er jodium op gedaan. Dat werkte heel goed.
Ik had ook twee verkleurde nagels (kalk? schimmel? geen idee eigenlijk). Ergens op dit wonderschone web vond ik een vreemde tip over Vicks Vapo-rub en toen was het binnen een paar dagen over!

Gewoon een paar keer per dag op je nagel smeren (ik deed 's ochtends en 's avonds). Niets gegarandeerd, maar toch goedkoper dan de pedicure, fijner dan pillen slikken en dus best de moeite van het proberen waard toch?
Goh.. Vicks Vaporub? Meen je dat nou?

En binnen een paar dagen weg..?

Dat is zeker de moeite waard om te proberen.
Ja ik dacht ook dat het onzin zou zijn, maar we hadden een potje in huis vanwege de man flu vre-se-lij-ke verkoudheid van vriendlief, dus ik heb het maar gewoon geprobeerd. Echt verbluffend resultaat hier! Hoop bij jou ook!
Elke dag je nagels ontsmetten met sterilon. helpt echt , en daarna insmeren met daktarin.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik moest aan rode nagellak denken, geen idee waarom.

Even gegoogeld, en ik kwam bij een ander viva-forum-topic uit, waar ook die vicks-vapo-rub tip werd gegeven. Ik heb het even ge-upt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven