Gezondheid alle pijlers

Verzwarings deken

27-05-2020 15:16 24 berichten
Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring met een verzwarings deken? Kan je me tips en advies geven over jou ervaring?

Ik ben opzoek naar een deken voor mijn man, die al lang kampt met slaapproblemen (waardoor kunnen we niet achter komen)

op dit moment ben ik me aan het oriënteren want de deken zijn nogal prijzig in de aanschaf dus ik wil wel iets zekerder van mijn zaak zijn :)

Bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een verzwaringsdeken huren. Dat zou ik eerst doen, want er is ook best een kans dat hij het 3x niks vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerst huren.
Veel van mijn bewoners hebben verzwaringsdekens en bijna allemaal eerst op huurbasis uitproberen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ik zou eerst huren.
Ik heb zelf ook eerst paar types gehuurd om achter te komen wat ik het fijnst vind.
Als je een naaimachine kunt besturen (of iemand kent die dat kan) dan kan je er heel eenvoudig zelf eentje maken.

Twee lappen katoen (of een katoen en een fleece), zo groot als je de deken wilt.

Dan koop je granulaat (bij online knutselzaken) à 10 procent van het lichaamsgewicht.

Even berekenen hoeveel vakjes je wilt maken en hoeveel gram granulaat daar dan in moet.

Je naait de lappen aan drie kanten aan elkaar. Omkeren. Dan quilt je er lange banen in (verticaal).

Een weegschaal en een schepje en dan in elk vakje van elke verticale baan het berekende hoeveelheid granulaat. Goed naar beneden duwen en dan de baan dichtnaaien horizontaal.

Net zo lang tot je een vet zware deken hebt. Materiaalkosten waren zo'n 40 euro (vooral het granulaat is duur).

Vriendin van mij heeft erg veel baat gehad bij de deken die we samen gemaakt hebben (hulp bij het naaien is handig ivm zware deken).

Ik heb er zelf ook een maar ik heb niet echt klachten dus ik gebruik 'm amper.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al jaren gelijk in slaap met gewicht op me. Mijn vriend's arm om me heen brengt me binnen no time in slaap bijvoorbeeld. En soms leg ik boeken op mezelf. Een verzwaringsdeken vind ik zelf dus super fijn :-D Heeft je man ook zoiets?
Hier zijn trouwens de afgelopen maanden al flink wat topics over geweest.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-05-2020 15:26
Hier zijn trouwens de afgelopen maanden al flink wat topics over geweest.
ik had gezocht onder verzwarings deken maar kon niks vinden, heb je misschien een linkje?
hallohoihey567 schreef:
27-05-2020 15:26
Ik slaap al jaren gelijk in slaap met gewicht op me. Mijn vriend's arm om me heen brengt me binnen no time in slaap bijvoorbeeld. En soms leg ik boeken op mezelf. Een verzwaringsdeken vind ik zelf dus super fijn :-D Heeft je man ook zoiets?
hij heeft niet perse iets met druk op zijn lichaam zoals jij dat beschrijft.

Hij woelt veel en ligt in gekke houdingen die hem weer wakker maken en ik dacht laten we dit eens proberen :)
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-05-2020 15:25
Als je een naaimachine kunt besturen (of iemand kent die dat kan) dan kan je er heel eenvoudig zelf eentje maken.

Twee lappen katoen (of een katoen en een fleece), zo groot als je de deken wilt.

Dan koop je granulaat (bij online knutselzaken) à 10 procent van het lichaamsgewicht.

Even berekenen hoeveel vakjes je wilt maken en hoeveel gram granulaat daar dan in moet.

Je naait de lappen aan drie kanten aan elkaar. Omkeren. Dan quilt je er lange banen in (verticaal).

Een weegschaal en een schepje en dan in elk vakje van elke verticale baan het berekende hoeveelheid granulaat. Goed naar beneden duwen en dan de baan dichtnaaien horizontaal.

Net zo lang tot je een vet zware deken hebt. Materiaalkosten waren zo'n 40 euro (vooral het granulaat is duur).

Vriendin van mij heeft erg veel baat gehad bij de deken die we samen gemaakt hebben (hulp bij het naaien is handig ivm zware deken).

Ik heb er zelf ook een maar ik heb niet echt klachten dus ik gebruik 'm amper.
Ik ken helaas niemand die me hiermee zou kunnen helpen, dus ik moet toch even opzoek naar een winkel of webshop
Thuis-in-eigen-huis schreef:
27-05-2020 15:24
Ik zou eerst huren.
Ik heb zelf ook eerst paar types gehuurd om achter te komen wat ik het fijnst vind.
heb je dit bij een webshop gedaan of ben je naar een winkel gegaan??
Ik las toevallig laatst een artikel van een vrouw die ze maakt als hobby en voor de verkoop.

edit: TO, ik heb je een privéberichtje gestuurd.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 15:49
21.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-05-2020 15:25
Als je een naaimachine kunt besturen (of iemand kent die dat kan) dan kan je er heel eenvoudig zelf eentje maken.

Twee lappen katoen (of een katoen en een fleece), zo groot als je de deken wilt.

Dan koop je granulaat (bij online knutselzaken) à 10 procent van het lichaamsgewicht.

Even berekenen hoeveel vakjes je wilt maken en hoeveel gram granulaat daar dan in moet.

Je naait de lappen aan drie kanten aan elkaar. Omkeren. Dan quilt je er lange banen in (verticaal).

Een weegschaal en een schepje en dan in elk vakje van elke verticale baan het berekende hoeveelheid granulaat. Goed naar beneden duwen en dan de baan dichtnaaien horizontaal.

Net zo lang tot je een vet zware deken hebt. Materiaalkosten waren zo'n 40 euro (vooral het granulaat is duur).

Vriendin van mij heeft erg veel baat gehad bij de deken die we samen gemaakt hebben (hulp bij het naaien is handig ivm zware deken).

Ik heb er zelf ook een maar ik heb niet echt klachten dus ik gebruik 'm amper.


Oprechte vraag en niet lullig bedoeld, maar is dit brandveilig?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
boterhammie schreef:
27-05-2020 15:37
heb je dit bij een webshop gedaan of ben je naar een winkel gegaan??
Bij een webshop die met diverse soorten vullingen werkt, zelf vind ik namelijk de granulaat korrel echt niet fijn ben ik daardoor achter.
En daarnaast word afgeraden onder die korrel te slapen, die mag je gebruiken om bij in te slapen of te ontprikkelen (ik heb autisme) maar niet altijd onder slapen wegens de gewenning die optreed.

Mijn deken is wel stuk duurder dan diverse sites aanbieden (dit komt echt van een zorgwinkel) maar is wel brandveilig & katoen, kan in wasmachine en past 1-persoons dekbedovertrek over. En voor mij elke cent waard. Ik slaap onder een ballendeken, ook niet altijd want ook daar kan gewenning bij optreden.
sunshineandblueskies schreef:
27-05-2020 15:41
Oprechte vraag en niet lullig bedoeld, maar is dit brandveilig?

Is je dekbed brandveilig? En je matras? En je houten vloer?

Ik vind het een gekke vraag. Geen idee hoe hard hij fikt als er brand in huis is.

Granulaat zit ook in teddyberen (van die zware). Zijn die brandveilig? Geen idee. Who cares?
Alle reacties Link kopieren
Mijn (autistisch en ADHD) man en zoon hebben er allebei eentje en slapen er veel beter bij in en slapen ook rustiger/dieper door. Maar ze zijn wel vrij prijzig om uit te proberen, dus idd eerst huren zou ik aanraden.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-05-2020 15:51
Is je dekbed brandveilig? En je matras? En je houten vloer?

Ik vind het een gekke vraag. Geen idee hoe hard hij fikt als er brand in huis is.

Granulaat zit ook in teddyberen (van die zware). Zijn die brandveilig? Geen idee. Who cares?


Nou ja, mijn matrassen zijn inderdaad brandveilig en mijn vloer ook. Die worden namelijk volgens bepaalde standaarden gemaakt, evenals mijn meubels (bank, tafel etc.) en gordijnen (die dus ook allemaal een brandveilig keurmerk hebben). Dat is tegenwoordig met heel veel producten zo, trouwens. Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat een verzwaarde deken die je online bestelt of in een winkel koopt, ook zo'n brandveilig keurmerk heeft. Ik stelde de vraag omdat ik nieuwsgierig was EN omdat je er onder slaapt. Lijkt me geen fijn idee dat die deken om je heen smelt als ie in de fik staat. Maar hey, wie ben ik?
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 27-05-2020 15:55
Reden: Toevoeging
8.26% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
27-05-2020 15:54
Nou ja, mijn matrassen zijn inderdaad brandveilig en mijn vloer ook. Die worden namelijk volgens bepaalde standaarden gemaakt, evenals mijn meubels (bank, tafel etc.) en gordijnen (die dus ook allemaal een brandveilig keurmerk hebben). Dat is tegenwoordig met heel veel producten zo, trouwens. Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat een verzwaarde deken die je online bestelt of in een winkel koopt, ook zo'n brandveilig keurmerk heeft. Ik stelde de vraag omdat ik nieuwsgierig was EN omdat je er onder slaapt. Lijkt me geen fijn idee dat die deken om je heen smelt als ie in de fik staat. Maar hey, wie ben ik?

Tja, ik heb er nooit over nagedacht. Ik heb rookmelders hangen en verwacht daardoor wakker te worden voor een of ander vuur mijn deken bereikt heeft.
Maar goed, ik slaap nooit onder die deken en gebruikte het alleen om spierspanning tegen te gaan. Mijn vriendin gebruikte het tegen haar depressie. Sliep er niet onder omdat dat te warm was.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ze zelf. Met uitneembare zakjes. Dus je kan bij mij de zakjes kosteloos omruilen voor zwaarder of lichter.
Ook de maat van de deken kan je opgeven en stofkleur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
27-05-2020 16:17
Ik maak ze zelf. Met uitneembare zakjes. Dus je kan bij mij de zakjes kosteloos omruilen voor zwaarder of lichter.
Ook de maat van de deken kan je opgeven en stofkleur.

Heb je dan in elk vak een rits? Ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet! Lijkt me wel handig, uitneembare zakjes. Dan is ie ook een stuk makkelijker te wassen. Durf de mijne van 10 kilo niet in de wasmachine te gooien.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-05-2020 16:19
Heb je dan in elk vak een rits? Ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet! Lijkt me wel handig, uitneembare zakjes. Dan is ie ook een stuk makkelijker te wassen. Durf de mijne van 10 kilo niet in de wasmachine te gooien.
Ja je kan de zakjes eruit halen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ze elders kostten, maar een deken van 100x180 kost bij mij 65 euro incl. btw.
Een kinderdeken is 55 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
boterhammie schreef:
27-05-2020 15:35
ik had gezocht onder verzwarings deken maar kon niks vinden, heb je misschien een linkje?

Komt omdat je het niet goed schrijft. Je schrijft het aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
boterhammie schreef:
27-05-2020 15:35
ik had gezocht onder verzwarings deken maar kon niks vinden, heb je misschien een linkje?
De zoekfunctie op het forum is stuk.
Je kunt beter Google gebruiken en dan dit intoetsen: site:forum.viva.nl verzwaringsdeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven