Gezondheid alle pijlers

Vocht afdrijven: hoe?

10-03-2020 17:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Door medicijngebruik ben ik de laatste tijd veel vocht vast gaan houden, helaas is het niet ernstig genoeg (ondanks +10 kilo.. en deukjes als je in mijn wangen prikt) dat ik aan de plaspillen mag. Ik word er helemaal gek van, ik "zie" mijn wangen veel meer zitten onderin mijn blikveld dan normaal, mijn oogleden zijn dik en het lijkt daardoor de helft van de tijd alsof ik slecht geslapen heb. Om over krap zittende kleding nog maar niet te beginnen. :nooo:

Daarom vroeg ik me af of iemand hier misschien een goede tip heeft om vochtophoping op z'n minst te beperken? Genoeg drinken, geen zout en sporten ken ik al, helaas gaat dat laatste ook niet zo fantastisch; ik heb een chronische ziekte waarom ik juist aan die pillen moet ook, dus dat versterkt elkaar heel fijn. Dus ik ben op zoek naar bruikbare tips.

Met de medicatie stoppen is geen optie helaas, daar zit ik voor de komende tijd (lees: jaren) nog wel aan vast.

Alvast heel erg bedankt :-]
Als je van je arts geen plaspillen mag, zal er wel geen sprake van vocht vast houden, maar ben je gewoon dikker geworden,
Dagelijks ananas eten, dat drijft vocht met betere resultaten af dan plaspillen en je hebt er geen bijwerkingen van.
Ananas wordt gegeten door mensen met vochtproblemen, maar ook door bodybuilders om helemaal droog te worden.
Wat vervelend zeg.
Het ging mij na een tijdje ontzettend tegenstaan, maar bleekselderij doet wel iets. Sterkte!
witlof en asperges ( maar die zijn er nu niet) drijven ook vocht af
Selderij
Ananas
Peterselie
Bleekselderij
Kruidenthee
Aardbeien
Perzik
Groente Thee
Water Meloen
Komkommer
Tomaten
Kiwi
Spinazie
Asperges
Bananen
Cranberrie sap
Weet je zeker dat het vocht is wat je vast houd? Heb je dit met je arts besproken of ben je zelf gaan googlen?Het is namelijk niet raar dat je aankomt door het gebruik van (bepaalde) medicijnen.

Ik zou wanneer je dit nog niet gedaan hebt, terug een afspraak maken met je arts en dit bespreken. Wellicht is er een ander medicijn waar je beter op reageert en wellicht wil de arts met je meedenken hoe je minder last krijgt van de bijwerkingen.
10 kilo extra vocht?

Je bent hoogstwaarschijnlijk ook gewoon aangekomen. Komt best vaak voor.
Watermeloen eet ik niet meer als ik weg moet omdat ik er zo vreselijk van moet plassen.
Selderij helpt goed bij ontgiften en vocht afdrijven. Het is wel beter om dit met een sapcentrifuge klaar te maken dan met een blender heb ik gehoord.
Ik houd ook snel vocht vast wat bij mij echt goed helpt zijn solidago tabletjes van DrVogel .
Selderij eten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Brandnetelthee, wel in een thee-ei doen, in gewone theezakjes werkt t nauwelijks.
Ik hield na een operatie veel vocht vast en met die thee ging het stukken beter. Gekocht bij de Tuinen toen maar denk dat H&B t ook wel heeft of anders een reformhuis.
Paardenbloem als de bloem nog geel is.
Naar de sauna.
Dankjulliewel voor de tips!

Het zijn geen extra eetkilo's (dat dacht ik zelf ook eerst) maar echt vocht. Je ziet het inmiddels ook goed aan de vorm van mijn gezicht, handen en enkels. Ik ben vandaag bij de arts geweest en die heeft aangegeven dat dit wat ik nu slik het beste medicijn voor me is, helaas zijn er wat dat betreft ook niet zo veel opties. Het is dus ook niet zelf bij elkaar gedokterd, dit vochtprobleem.

Hannaa45, wat een bullshit opmerking. De meeste plaspillen hebben flinke bijwerkingen, dus wanneer overtollig vocht nog niet de spuigaten uit loopt zullen plaspillen niet snel voorgeschreven worden..

Sowieso ben ik trouwens vrij lang (1m80+), dus 10 kilo klinkt veel maar is verhoudingsgewijs minder dan bij iemand van 1m60. Maar alsnog is het meer dan me lief is, dus ik wil er wat aan doen voordat het zó erg wordt dat ik weer een extra pil erbij moet slikken per dag.
Soldiago capsules hebben bij mij wel eens goed geholpen.
inderdaad ananas en selderij, lindebloesemthee schijnt ook te helpen.
10 kilo vocht zou extreem veel zijn!!!!!
Rattatata schreef:
10-03-2020 19:57
Dankjulliewel voor de tips!

Het zijn geen extra eetkilo's (dat dacht ik zelf ook eerst) maar echt vocht. Je ziet het inmiddels ook goed aan de vorm van mijn gezicht, handen en enkels. Ik ben vandaag bij de arts geweest en die heeft aangegeven dat dit wat ik nu slik het beste medicijn voor me is, helaas zijn er wat dat betreft ook niet zo veel opties

Heeft de dokter nu een vochtprobleem geconstateerd of heb je dat zelf bedacht?
De dokter heeft dat probleem dus zelf geconstateerd.
Rattatata schreef:
10-03-2020 20:35
De dokter heeft dat probleem dus zelf geconstateerd.
Wel raar dan dat hij geen plaspillen voorschrijft.
Ik slik ze al jaren en heb totaal geen bijwerkingen.
Nou, fijn voor je dan. Maar dus niet echt iets waar ik hier zelf in deze situatie wat aan heb. Ik weet ook niet wat jij precies hebt, ik wil hier vanwege herkenbaarheid ook niet precies uit de doeken doen wat ik heb. Best kans dat er andere wisselwerkingen zijn met medicatie waardoor het in de ene of andere situatie eerder voorgeschreven wordt.
Yildizlar schreef:
10-03-2020 19:10
Ik houd ook snel vocht vast wat bij mij echt goed helpt zijn solidago tabletjes van DrVogel .
Dit dus. Deze tabletjes werken écht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven