Gezondheid alle pijlers

Vocht in benen

17-08-2018 23:22 7 berichten
Ik heb het idee dat ik vocht in mijn benen vast houd, niet extreem naar merk het als ik bijvoorbeeld even in het gras heb gezeten, de afdruk van het gras blijft dan nog een hele tijd in mijn huid staan.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Om nou weer de huisarts lastig mee te vallen?

Iemand dit ook weleens gehad? Ik hoor graag ervaringen, geen diagnoses.
Als ik een vochtprobleem heb dan los ik dat op door ananas te eten, dan is het dezelfde dag nog weg.
Ik heb het voornamelijk bij veel staan en hitte. Even benen iets hoger zetten helpt. Mss helpt dit ook bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gek maar je moet juist genoeg drinken. Heb je het al langer of alleen vandaag? Ik heb het zelf met warme dagen of als ik veel gelopen heb/gestaan (dagje Efteling is een zekerheid).

Mocht het nou langer dan een paar dagen aanhouden dan voor de zekerheid even langs de HA.
Ik zou ermee naar de huisarts gaan. Misschien is het je hart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Geen idee of dit een vochtprobleem is of een elasticiteitsdingetje van je huid. Als je het over echt vocht in je benen hebt als in oedeem, kun je dit vrij eenvoudig checken. Druk twee vingers stevig op je huid. Als er kuiltjes in de huid achterblijven als je je vingers weghaalt, heb je oedeem. Dit vult langzaam weer op tot je het niet meer ziet. Dit is pitting-oedeem, een lymfeprobleem. Daar moet je mee naar de huisarts.
Als alleen je vingeradrukken blijven staan is het meer een soort elasticiteits-iets, gevoeligheid van je huid, dat is bij iedereen anders, maar niet schadelijk. Ik heb het als ik met mijn benen over elkaar gezeten heb, dan zie je nog een uur een rode plek op mijn kuit. Ook charmant 😂
SpiritusLoco schreef:
18-08-2018 07:58
Geen idee of dit een vochtprobleem is of een elasticiteitsdingetje van je huid. Als je het over echt vocht in je benen hebt als in oedeem, kun je dit vrij eenvoudig checken. Druk twee vingers stevig op je huid. Als er kuiltjes in de huid achterblijven als je je vingers weghaalt, heb je oedeem. Dit vult langzaam weer op tot je het niet meer ziet. Dit is pitting-oedeem, een lymfeprobleem. Daar moet je mee naar de huisarts.
Als alleen je vingeradrukken blijven staan is het meer een soort elasticiteits-iets, gevoeligheid van je huid, dat is bij iedereen anders, maar niet schadelijk. Ik heb het als ik met mijn benen over elkaar gezeten heb, dan zie je nog een uur een rode plek op mijn kuit. Ook charmant 😂
Je hebt ook non-pitting oedeem, dus met die putjestest ben je er niet.

TO, als dit aanhoudt en je maakt je zorgen, even een bezoekje aan de HA brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven