Vocht in benen
vrijdag 17 augustus 2018 om 23:22
Ik heb het idee dat ik vocht in mijn benen vast houd, niet extreem naar merk het als ik bijvoorbeeld even in het gras heb gezeten, de afdruk van het gras blijft dan nog een hele tijd in mijn huid staan.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Om nou weer de huisarts lastig mee te vallen?
Iemand dit ook weleens gehad? Ik hoor graag ervaringen, geen diagnoses.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Om nou weer de huisarts lastig mee te vallen?
Iemand dit ook weleens gehad? Ik hoor graag ervaringen, geen diagnoses.
zaterdag 18 augustus 2018 om 01:12
zaterdag 18 augustus 2018 om 07:58
Geen idee of dit een vochtprobleem is of een elasticiteitsdingetje van je huid. Als je het over echt vocht in je benen hebt als in oedeem, kun je dit vrij eenvoudig checken. Druk twee vingers stevig op je huid. Als er kuiltjes in de huid achterblijven als je je vingers weghaalt, heb je oedeem. Dit vult langzaam weer op tot je het niet meer ziet. Dit is pitting-oedeem, een lymfeprobleem. Daar moet je mee naar de huisarts.
Als alleen je vingeradrukken blijven staan is het meer een soort elasticiteits-iets, gevoeligheid van je huid, dat is bij iedereen anders, maar niet schadelijk. Ik heb het als ik met mijn benen over elkaar gezeten heb, dan zie je nog een uur een rode plek op mijn kuit. Ook charmant
Als alleen je vingeradrukken blijven staan is het meer een soort elasticiteits-iets, gevoeligheid van je huid, dat is bij iedereen anders, maar niet schadelijk. Ik heb het als ik met mijn benen over elkaar gezeten heb, dan zie je nog een uur een rode plek op mijn kuit. Ook charmant
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:21
Je hebt ook non-pitting oedeem, dus met die putjestest ben je er niet.SpiritusLoco schreef: ↑18-08-2018 07:58Geen idee of dit een vochtprobleem is of een elasticiteitsdingetje van je huid. Als je het over echt vocht in je benen hebt als in oedeem, kun je dit vrij eenvoudig checken. Druk twee vingers stevig op je huid. Als er kuiltjes in de huid achterblijven als je je vingers weghaalt, heb je oedeem. Dit vult langzaam weer op tot je het niet meer ziet. Dit is pitting-oedeem, een lymfeprobleem. Daar moet je mee naar de huisarts.
Als alleen je vingeradrukken blijven staan is het meer een soort elasticiteits-iets, gevoeligheid van je huid, dat is bij iedereen anders, maar niet schadelijk. Ik heb het als ik met mijn benen over elkaar gezeten heb, dan zie je nog een uur een rode plek op mijn kuit. Ook charmant![]()
TO, als dit aanhoudt en je maakt je zorgen, even een bezoekje aan de HA brengen.