Gezondheid alle pijlers

Voel me rot..

22-01-2012 17:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik misschien dit beter in het Topic van Psyche kon plaatsen want ik ben me ervan bewust dat ik een probleem heb. Echter ben ik al voor mijn angsten en smetvrees naar de HA geweest en sta ik nu op een wachtlijst.Waarschijnlijk zal begin februari de 1e intake zijn.

Mijn tentamen week begint morgen en ik moet hier absoluut hard tegenaan, maar door wat er gisteren is gebeurd is mijn concentratie nog steeds ver te zoeken, ik blijf ermee in me hoofd dwalen.

Ik kan er in komen dat mensen het onzin en smetvrezerig etc vinden en belachelijk, dat snap ik want dat realiseer ik me zelf ook, ik weet namelijk dat ik een 'probleem' heb. Maar ik hoop dat er toch wat mensen zijn die me hoe dan ook gerust kunnen stellen oid zodat ik nog de avond goed kan besteden aan mijn studie.

Gisteren had ik een feestje van een vriendinnetje.Zij woont op het platteland en hun hebben thuis een stuk of 4/5 paarden. Daarnaast hebben ze ook 2 honden, 2 katten en nog een aantal dieren zoals kippen ed.

De honden en katten lopen gewoon in huis, maar kunnen ook via de bijkeukendeur naar buiten en zitten dus ook geregeld bij de paarden.

Ik heb het altijd al een beetje 'eng' gevonden bij hun omdat ik voorheen heel erg last had van smetvrees.

Nou vind ik het niet meer zo erg als die hond tegen mij aan gaat springen of bij mijn benen gaat zitten. Maar waar ik me nog steeds zorgen om maak is dat mijn vriendinnetje gewoon de honden knuffelt/kust etc en daarna drinken voor mij inschenkt of en zoals gisteren dus: daarna mij een stukje taart geeft.

Ze wast dan haar handen helemaal niet als ze met die honden heeft geknuffeld, en dat terwijl die honden ook gewoon bij de paarden lopen en ze de vorige keer zélfs een rat hadden gevangen.

Ik weet dat ik mijn angst moet overwinnen en heb dus gewoon alles gegeten en gedronken wat ze me heeft aangeboden. Echter heb ik nu heel erg spijt...

ik ben zo bang dat hier erge ziektemakers op zit of dat ik hier strakjes een enge ziekte van kan krijgen. het zijn namelijk niet alleen de honden, maar die lopen dus overal daar (bij de paarden etc en vangen gewoon ratten/muizen!)

pff, dat is dus een ding...

Daarnaast heb ik nog een dingetje..

Nét toen ik weg wilde gaan kwam haar oom en tante binnen, haar oom had bij beide mondhoeken heel veel korsten en blaasjes. Bij de een was het veel erger dan bij de andere, ik heb geen idee of dit ook daadwerkelijk een koortslip was maar ik vond het wel een beetje vies.

Hij gaf mijn vriendinnetje gewoon drie kussen en zij keek ook niet echt ergens van op. Toen ik dus wilde gaan wilde ik in de eerste instantie gewoon haar een knuffel geven maar gaf ze mij meteen drie kussen. Ook dit maakte mij weer angstig.... Ik wil totaal geen koortslip krijgen. Ik weet dat het virus bij het meredeel al in het lichaam zit, maar bij mij is het in ieder geval nooit geuit en dat wil ik eigenlijk dus ook zo houden...

Daarnaast ben ik al een paar dagen ziek en zwakkig, dus ben ik bang dat het virus nu misschien wel toeslaat.

Naja, dit zijn even twee dingen waar ik me momenteel heel druk om maak. Ik kan me totaal niet concentreren op mijn boeken en denk alleen maar aan de enge en vieze bacterieen van haar honden en wat er allemaal wel niet in mijn taart en de rest van het eten + drinken heeft gezeten.

Tja... het is echt verschrikkelijk, dat weet ik, maar ik ga nu voor de hulp.

Aan de ene kant is het nu zo dat ik eigenlijk trots moet zijn dat ik gewoon heb gegeten en gedronken, ondanks dat ik angst had. Maar nu baal ik zo dat ik gewoon het had overgeslagen, dan was ik nu niet zo bang....

Wat denken jullie? Moet ik me hier maar gewoon overheen zetten?

Iemand die misschien wat gerusttelde woorden heeft? want ik voel me nu zo rot..
Er zijn meer dames op het forum met smetvrees. Misschien helpt het als jullie elkaar een hart onder de riem kunnen steken.
quote:Moonlight82 schreef op 22 januari 2012 @ 17:49:

Er zijn meer dames op het forum met smetvrees. Misschien helpt het als jullie elkaar een hart onder de riem kunnen steken.

Ja, dat kan misschien wel een goed idee zijn.

Ik ben alleen 18 jaar dus ik weet niet of het dan 'raar' is om met andere te praten, omdat ik misschien nog zo jong ben
Nee hoor dat is niet raar.
Als jouw weerstand en conditie een beetje goed zijn zul je echt nergens last van hebben.

Als er al bacterien en/of virussen bij zaten, heeft jouw lichaam die al lang uigeschakeld, net zoals ieder gezond lijf dat doet.

Zo te lezen ben je nog erg jong en best gezond dus de kans dat je aan dit bezoek iets over houdt is echt minimaal!

Verder goed dat je hulp zoekt! Zo te lezen heb je het echt nodig.
quote:jo12345 schreef op 22 januari 2012 @ 17:55:

Als jouw weerstand en conditie een beetje goed zijn zul je echt nergens last van hebben.

Als er al bacterien en/of virussen bij zaten, heeft jouw lichaam die al lang uigeschakeld, net zoals ieder gezond lijf dat doet.

Zo te lezen ben je nog erg jong en best gezond dus de kans dat je aan dit bezoek iets over houdt is echt minimaal!

Verder goed dat je hulp zoekt! Zo te lezen heb je het echt nodig.Oke, ja dat hoop ik! Ben de afgelpen dagen alleen wel ziekjes geweest (nog steeds) hoop niet dat misschien mijn weerstand verzwakt en het alsnog erg kan zijn.
Is er verder niemand die mij wat kan geruststellen meer..?
Misschien even bellen voor overleg met je vriendin omdat je nog ziekjes bent. Je wilt toch ook niet op je geweten hebben dat je haar, haar familie, de paarden, honden, katten en muizen met een vies virus besmet.
quote:prutteldepruttel schreef op 22 januari 2012 @ 18:09:

Misschien even bellen voor overleg met je vriendin omdat je nog ziekjes bent. Je wilt toch ook niet op je geweten hebben dat je haar, haar familie, de paarden, honden, katten en muizen met een vies virus besmet. sorry maar dat vind ik echt niet zo grappig.
Hoe ziek is je vriendin?

Ze is niet ziek, dus trek je daar aan op. Als zelfs zij, die al die dingen doet, honden knuffelt, rechtstreeks in contact met de paarden komt, niet ziek is, zal jij echt niet ziek worden.

Hou dat voor ogen en probeer je 'zieke'gevoel uit je hoofd te zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar pak je studieboeken en begin gewoon.
Nope
quote:muurbloempjek8 schreef op 22 januari 2012 @ 18:07:

Ik doe ook een poging. En dat doe ik alleen omdat ik weet dat je een afspraak voor een intake hebt staan. Goed zo! Althans... is het zo dat die afspraak sowieso doorgaat, maar dat je de exacte datum nog niet weet (dus dat ze je nog moeten terugbellen)? Of hangt het van jou af of het inderdaad begin februari is?

Een paar punten die er misschien voor kunnen zorgen dat je wat geconcentreerder voor je tentamens kunt leren:

- Als je van het aaien en knuffelen en kwijlen van honden iets kunt krijgen, dan zou je vriendin ook al lang ziek zijn geweest.

- Je bent er vaker geweest schreef je, dus een bepaalde weerstand heb je dan al wel opgebouwd (mócht er al iets rondwaren).

- Die oom met die kapotte lippen: dat klinkt meer als schrale lippen, hebben meer boeren last van. En mannen gaan niet meteen aan de lipbalsem.

- Ze kusten ongetwijfeld niet op elkaars mond. De meeste drie-kussers zijn luchtkussers.

- Ook al ben jij wat snotterig de laatste dagen, dan is dat alleen maar gunstig. Want je lichaam is al bezig om bacterieën en virussen op te ruimen (van je verkoudheid).

Wees gerust. Je weet ergens in je hoofd dat het irreëel is, in je hart voel je die angst. Maar angst is geen goede leidraad, dus redeneer dan maar op deze manier: ik ben angstig, dat is irreëel, ik blijf dat angstige gevoel houden, maar verstandelijk weet ik dat er niets aan de hand is. Zeg het desnoods een paar keer, adem een paar keer diep in door je neus, richting je buik, adem uit via je mond, en dit alles heel langzaam. Je zult je dan weer wat rustiger voelen en kunt geconcentreerder werken.

Succes!
Hoe kom je erbij dat paarden zo extreem vies zijn TO? En tenzij je getongzoend hebt met je vriendin zal het wel loslopen met die koortslip..al snap ik dat je die oom zijn mond niet zo fris vond.
quote:muurbloempjek8 schreef op 22 januari 2012 @ 18:37:

[...]

sorry maar dat vind ik echt niet zo grappig.TO: geen energie verspillen aan dergelijke nutteloze reacties van sommigen. Die energie heb je zelf hard nodig.
quote:muurbloempjek8 schreef op 22 januari 2012 @ 18:37:

[...]

sorry maar dat vind ik echt niet zo grappig.

Was denk ik ook niet grappig bedoeld.

Maar je schrijft zelf dat je ziek bent, ooit weleens bedacht dat je dan zelf ook besmettelijk bent voor anderen?

Mensen met smetvrees lijken wel alleen vanuit hun eigen belevingswereld te kunnen denken. Gewoon een eyeopener.
Here I am - now what are your other two wishes...

Ja hoor, dat kan ik wel. Ik heb zelf een paard. Ik borstel hem, rij met hem, aai hem. Vaak was ik mijn handen voordat ik ga eten, maar het komt geregeld voor dat ik een snackje eet zonder dat ik mijn handen heb gewassen. Drinken doe ik sowieso wel zonder mijn handen te wassen.

Tijdens het rijden waait mijn haar wel eens in mijn mond. Ik haal mijn haar dan rustig met mijn vingers uit mijn mond. Misschien niet heel hygiënisch, maar geloof me, ik ben er nog nooit ziek van geworden. Wat voor ziekte denk je te kunnen krijgen van paarden of andere dieren?

Is er verder niemand die mij wat kan geruststellen meer..?Ik aai en knuffel mijn hond zo vaak op een dag, en was echt niet elke keer daarna mijn handen, en ik ben de laatste jaren niet meer ziek geweest.

Probeer het maar van je af te zetten, ik hoop dat het lukt. Succes de komende week, en goed dat je binnenkort een intake hebt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven