Gezondheid alle pijlers

Vraag over de pil

22-08-2012 15:41 20 berichten
Het is vast niet het eerste topic wat hierover gaat, maar ik forum even mobiel en kan daardoor niet zoeken.

Ik ben de laatste tijd een beetje chaotisch geweest met mijn pil, waardoor ik deze 3x vergeten ben (ook niet meer later ingenomen).

Ik heb de 1e pil genomen op 31 juli of 1 augustus (weet ik niet meer). Ben op 12, 13 en 17 augustus de pil vergeten. Heb op 19 augustus de laatste pil geslikt (moest eigenlijk tot 21e maar had eerder per ongeluk dubbel geslikt dus strip al leeg).

Nu is er nog geen menstruatie op gang gekomen, wat normaliter rond deze periode al wel het geval is. Kan het zijn dat de "bloedingen" (bij lange na niet zoveel als een gewone menstruatie die ik plotseling na het vergeten van de pillen op 12 en 13 augustus) kreeg mijn menstruatie is geweest?

Ik heb de 20e 's avonds een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Wel gedurende de hele maand onveilige sex gehad. Er zijn symptomen die ik kan linken aan een zwangerschap, maar dat kan ook toeval zijn (pijn aan de onderrug, met vlagen misselijk, veel plassen, erg moe, veel hoofdpijn en duizelig)

Ik zie door de bomen het bos niet meer en de huisarts is telefonisch niet meer bereikbaar vandaag. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
idee; kies voor een andere vorm van anticonceptie.

Spiraal, implanon of de prikpil
Zo, je maakt er wel een behoorlijke puinhoop van! Je kunt zwanger zijn inderdaad. Over een paar dagen nog maar een test doen zou ik zeggen. En misschien uitkijken naar andere anticonceptie?
Is inderdaad een idee waar ik al aan gedacht heb. Klopt het dat de menstruatie bij een spiraal in z'n geheel wegblijft? Ik slik de pil nu ruim 5 jaar maar weet nog dat de menstruatie zich daarvoor altijd slecht getimed en heel heftig aandiende. Prikpil moet iedere 3 maanden?
Bij mirena, implanon en prikpil wordt je als 't goed is niet meer ongesteld.
En wat nou als je zwanger bent, TO?

Je bent wel heel erg onzorgvuldig geweest! Misschien maar iets anders inderdaad, geen pil meer.
Bij sommige mensen wel, niet bij iedereen. Google kan je er genoeg over vertellen!

Prikpil moet trouwens om de 12 weken. Komt nogal precies.
Bedankt voor de info over de andere anticonceptiemiddelen, ik ga straks eens kijken welke het meest geschikt voor mij is.

Mocht ik zwanger zijn dan is het van harte welkom, al hadden we zelf in gedachten om nog een jaartje te wachten
quote:Dyaa schreef op 22 augustus 2012 @ 15:59:

Mocht ik zwanger zijn dan is het van harte welkom, al hadden we zelf in gedachten om nog een jaartje te wachten In dat geval is de prikpil dan weer niet handig.
Ja, je lichaam raakt natuurlijk wel in de war als je zo met hormonen omgaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Dyaa schreef op 22 augustus 2012 @ 15:59:

Mocht ik zwanger zijn dan is het van harte welkom, al hadden we zelf in gedachten om nog een jaartje te wachten

Gelukkig!

En in dat geval zou ik niet aan de prikpil beginnen, het duurt gemiddeld 10 maanden voordat je lichaam z'n eigen hormoonbalans hersteld heeft en je zwanger kunt worden.
Waarom ben je zo laks met je pil?

Dat snap ik dus echt niet.

Mijne ligt voor mijn wekker,en die heb ik misschien in de 35 jaar dat ik hem slik 2 keer vergeten.
Waarom hou je wel een stopweek? Als je nu aan een geslikt had is de kans op een zwangerschap veel kleiner. Dat je bloeding nu uitblijft / later is, is logisch want je hormoonstelsel ligt overhoop.
Been there, done that, got the T-shirt.
Beetje overtrokken reacties met die smiley's en 'hoe kon je' reacties hoor...

Je hormonen zijn nu van slag, dus ik zou me nog niet storten op babykamers en testen en gewoon even afwachten.

Het is al gezegd, maar mocht het nog eens voorkomen, even een strip doorslikken zonder stopweek, en vergeten pil altijd zsm alsnog slikken. Staat als het goed is ook in de bijsluiter.
Je kan de pil tot 12u na de normale inname tijd nog slikken. Als je het in de tweede of derde week vergeet is er nauwelijks een kans op zwangerschap.

Maak een ritme van de pil. Mijn Pilstrip ligt naast mijn lenzenbakje, die doe ik elke ochtend in, dus de pil zie ik dan telkens liggen.

Afgelopen vakantie wel 1x de pil vergeten, in mijn eerst week.. Door t reizen en uit de koffer leven, was ik m vergeten.. Toen in mijn portemonnee gedaan, die moest ik sowieso elke dag gebruiken.
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2012 @ 15:57:

Bij mirena, implanon en prikpil wordt je als 't goed is niet meer ongesteld.Dat is volgens mij heel persoonlijk. Bij Implanon werd ik nog steeds ongesteld, met Mirena niet meer.
Met mijn ervaring dat ik ook door de zorgvuldig geslikte pil heen zwanger werd, zou ik zeker later nog eens testen... Maar inderdaad, het kan ook gewoon zijn dat je lichaam in de war is van de hormonen, veel bijwerkingen van de pil lijken vedraaid veel op zwangerschapsverschijnselen.
Vandaag een nieuwe strip beginnen. Door een stopweek te gaan houden als je er al zo'n zootje van hebt gemaakt, vergroot je de kans op een zwangerschap nog eens verder. En vanaf nu condooms gebruiken. Pas als je weer 7 dagen achter elkaar zonder vergeten de pil hebt geslikt, ben je weer in de veilige zone.

Slik je de pil al lang? Als je al jarenlang slikt, is de kans op een zwangerschap kleiner dan als je net bent begonnen.

Overigens, als je de bijsluiter leest, dan zie je dat je met 2 pillen vergeten in week 2 al in de gevarenzone zit en contact moet opnemen met de huisarts. Dus toen je de 12e en de 13e vergeten was, kon je al wel weten dat dit niet goed was. Waarom dan nog zo doorrotzooien?

Het kan trouwens inderdaad wel zo zijn dat die bloeding je menstruatie was. Maar dat hoeft niet. En als het zo was, kun je even goed daarna nog zwanger geworden zijn. Of nu worden, je bent immers een stopweek begonnen terwijl dat niet mag. Daarom dus meteen een nieuwe strip starten!

En over een paar dagen nog maar eens testen. Als je toch zwanger bent, is de pil niet goed voor de baby.

En ga naar de huisarts voor iets anders want dit werkt niet! Je zou de nuvaring kunnen overwegen. Hoef je minder vaak aan te denken. Vooral goed aan denken dat je op tijd een nieuwe ring doet. Prikpil zeker niet doen als je volgend jaar een kindje wilt.

Als je toch de pil wilt blijven slikken, maak er dan een gewoonte van om 's avonds voor je naar bed gaat te slikken en 's ochtends te controleren of je dat inderdaad hebt gedaan. Als je het dan bent vergeten, dan ben je nog op tijd. Niet andersom doen want dan ben je al snel te laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven