vreemde bult
dinsdag 24 mei 2016 om 09:11
Dag,
Ik merkte enkele maanden geleden een bult tussen mijn lies en mijn vagina. Het leek een beetje op een puist, dus ik heb daar niet direct op gereageerd.
Echter schrok ik enkele dagen geleden toen ik merkte met scheren dat deze bult gegroeid is. Hij is wat langwerpiger en +- 3 a 4 cm lang.
Het doet niet zeer en het is niet rood.
Ik besloot dus naar mijn huisarts te gaan. De huisarts gaf aan dat hij niet weet wat het is. Het lijkt niet op een klier, cyste of een abces. Maar hij vond het ook niet verontrustend. Echter moet ik voor de zekerheid toch een echo maken.
Hoe kan mijn huisarts nou zeggen dat het niet verontrustend is, als hij niet weet wat het is.
Ik maak me best een beetje zorgen en kan volgende week pas terecht.
Ik merkte enkele maanden geleden een bult tussen mijn lies en mijn vagina. Het leek een beetje op een puist, dus ik heb daar niet direct op gereageerd.
Echter schrok ik enkele dagen geleden toen ik merkte met scheren dat deze bult gegroeid is. Hij is wat langwerpiger en +- 3 a 4 cm lang.
Het doet niet zeer en het is niet rood.
Ik besloot dus naar mijn huisarts te gaan. De huisarts gaf aan dat hij niet weet wat het is. Het lijkt niet op een klier, cyste of een abces. Maar hij vond het ook niet verontrustend. Echter moet ik voor de zekerheid toch een echo maken.
Hoe kan mijn huisarts nou zeggen dat het niet verontrustend is, als hij niet weet wat het is.
Ik maak me best een beetje zorgen en kan volgende week pas terecht.
dinsdag 24 mei 2016 om 09:18
Ik heb dat eens gehad toen ik 19 was geloof ik. Ik weet niet meer zeker wat het was eigenlijk..stom. Er staat me vaag iets bij dat het een ontstoken haarzakje was maar iig niks ernstigs. Wel is het weggehaald omdat het me irriteerde ..het zat precies daar waar de rand van mijn ondergoed zat. Niet te druk maken hoor..komt vast goed
aan het typen...
dinsdag 24 mei 2016 om 09:29
Er zijn bepaalde symptomen die juist wel of niet direct tot zorgen lijden. Waarschijnlijk zijn er dus geen zaken die er op wijzen dat je iets ernstigs hebt, daarmee wilde de huisarts je waarschijnlijk wat gerust stellen. Een echo maakt duidelijk wat het is en dan weet je over je er iets mee moet of niet of bijvoorbeeld wel als er zaken veranderen. Waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee maar ik kan me voorstellen dat je het wel spannend vind. Als de huisarts zich wel erg zorgen maakte kon je wel eerder terecht dus hoe lastig wachten ook is, het is vaak geen slecht teken. Sterkte.
dinsdag 24 mei 2016 om 10:18
je arts heeft je verhaal gehoord en je fysiek onderzocht en dan vallen in zijn hoofd al ernstige zaken af omdat je geen symptomen heb die daarop wijzen ( je zal zelf denken aan kanker )
vandaar dat hij zegt, maak je geen zorgen.
Betekent niet dat hij meteen weet of het een ingegroeide haar is, een onderhuids vetbultje, een abces of een ontstoken kliertje is. Dat moet een echo even uitwijzen zodat hij weet of het vanzelf weggaat of het weggesneden moet worden.
vandaar dat hij zegt, maak je geen zorgen.
Betekent niet dat hij meteen weet of het een ingegroeide haar is, een onderhuids vetbultje, een abces of een ontstoken kliertje is. Dat moet een echo even uitwijzen zodat hij weet of het vanzelf weggaat of het weggesneden moet worden.
dinsdag 24 mei 2016 om 10:28