Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Ik brand op dit moment een kaarsje voor je. Een dikke knuffel voor jou.
:hug:
Och, lieverd... Gecondoleerd met je grote verlies :rose: Gelukkig lijdt hij niet meer.
Gecondeleerd :rose:
Gecondoleerd lieve Pink! Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende week, maar zeker ook daarna. Schrijf van je af als het nodig is en omring jezelf met lieve mensen.
Hopelijk slaap je een beetje vannacht, al is het maar een paar uurtjes.
Heel veel sterkte... :redrose:
Lieve Pink,gecondoleerd met het verlies van jouw lieve man.Ook voor jouw naasten :rose:
Donderdag om 15u steek ik een kaarsje aan,misschien dat meerdere hier mee willen doen.Ik hoop dat je daar wat kracht uit kunt halen en de liefde van hier kunt voelen.
Sterkte voor nu,dat je straks maar even lekker kunt slapen.Dikke :hug:
Gecondoleerd Pink..
Gecondoleerd vind ik altijd een stom en gek woord, maar ik vrees dat er geen andere woorden bestaan die je in deze situatie kunt gebruiken, dus ik zeg toch maar: gecondoleerd.
Wat vind ik jou een dappere vrouw.
De komende periode zal een onwerkelijke tijd worden en ik hoop dat je omringd wordt door lieve fijne mensen. Die jou niet alleen steunen in deze tijd, maar die jou voor altijd steunen. Steunen tijdens die ontelbare moeilijke momenten die er nog gaan komen en er altijd wel zullen zijn.
En weet je wat ik het allermeeste hoop? Ik hoop dat je ontiegelijk enorm gigantisch waanzinnig over the top trots op jezelf bent. Je vindt het misschien vanzelfsprekend dat wat je hebt gedaan, maar dat is het niet.
Sterkte, voor nu en alle momenten in de toekomst waarop je het nodig hebt.
Heel veel sterkte PW. Wat een vreselijk verdriet :hug:
:rose: gecondoleerd. Wat een gemis...
Lieve pinkwombat, gecondoleerd :heart:
Sterkte de komende tijd, woorden schieten tekort.
:redrose:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sterkte
Sterkte :redrose: :hug:
Lieve Pink,

Wat een verdriet..
Ik heb je berichten van de afgelopen dagen met een brok in mijn keel gelezen.

Gecondoleerd en ontzettend veel sterkte gewenst. :redrose:
Gecondoleerd.
Ik wens je heel veel sterkte met wat ook nu nog komen gaat.
Heel veel sterkte PW... woorden schieten tekort... :hug:
Gecondoleerd Pink, heel veel sterkte :redrose:
Heel veel sterkte :rose:
Lieve Pink,

Wat ben jij een mooi mens!

Ze zeggen wel eens dat berichtjes verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Maar jouw berichtjes laten mij weten dat je een hart van goud hebt. Je eerlijkheid, openheid en jouw liefde voor je man maakt het net alsof je heel dichtbij me staat.

Ik hoop dat jullie liefde voor elkaar jou de kracht kan geven om alle mooie herinneringen te koesteren en dat je jezelf toestaat om verdriet te hebben, want dat is ook krachtig!

Heel veel liefs en kracht toegewenst :heart:
Gecondoleerd lieve sterke Pink.
:redrose: :hug:
Sterkte, :redrose:
Heel veel sterkte gewenst :redrose:
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Sterkte PinkWombat. Bedankt voor de mooie omschrijvingen van jou, je man en jullie samen.
Wat een mooie dag
Alsof er nooit iets is gebeurd
Alsof de nacht niet heeft bestaan
Alsof het nooit donker is geweest
Een mooie nieuwe dag
Ik voel de warmte van de zon
Die toch is opgegaan
Terwijl toch in het duister
mijn hele wereld is vergaan

Van Birgitte Kaandorp
Heel veel sterkte :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven