Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Gecondoleerd lieve Pink.
Veel sterkte!
Gecondoleerd. Het leven kan zo makkelijk den heel andere wending nemen en toch sta je er zelden bij stil. Het lot dat jullie getroffen heeft is zo heftig en zo oneerlijk. Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je met alle liefde waarmee je over je man hebt geschreven aan hem terug kan denkend en de moed kan vinden om met die zelfde kracht een tweede hoofdstuk in jouw leven te beginnen ❤️🍀
Het leven is niet eerlijk
Sterkte met dit intense verlies! Zorg goed voor jezelf en geef jezelf de tijd om het een plekje te geven. Voor zover dat kan. :heart: :redrose:
discover wijzigde dit bericht op 20-07-2019 11:38
3.78% gewijzigd
Ach lieve Pink, gecondoleerd. :redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Wat mooi omschreven: "Ik was er bij en toch niet".
Was dat niet precies waar je bang voor was: erbij zijn of niet erbij zijn? Als ik je berichten goed gelezen heb, denk ik dat dit precies is hoe het had moeten gaan.

Ik wenste je van de week al sterkte voor alles wat je te wachten stond. Daarbij wens ik je nu veel kracht om dit grote verlies te dragen en t.z.t. stapje voor stapje verder te kunnen gaan met jouw leven.
Gecondoleerd lieve PinkWombat. :hug:
Heel veel sterkte lieve pink!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Gecondoleerd en heel veel sterkte. :rose:
Life is short. Eat dessert first.
Gecondoleerd lieve Pink!
Wat is het snel gegaan.
Ik begrijp heel goed dat naast het verdriet, er ook opluchting is dat dit niet langer heeft hoeven duren en dat hij niet meer hoeft te lijden.
Hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen die er voor je zijn en je steunen. Niet alleen de komende dagen, maar ook na de uitvaart. Want je hebt zoveel meegemaakt in het afgelopen halfjaar, ook daar moet je mee om leren gaan.

Ik vind ik het dapper hoe je hier elke keer weer je verhaal schreef. En ik ben het eens met mijn voorgangers dat jij ongelofelijk trots op je zelf mag zijn, hoe jij hier mee om gaat en hoe liefdevol jij over je man praatte en dingen voor hem regelde. Petje af!

Nogmaals heel veel sterkte!
Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Gecondoleerd lieve mooie Pink!

Ik wens voor jou dat je heel binnenkort even niet meer sterk hoeft te zijn en kunt leunen op de mensen om je heen. Dat heb je meer dan verdiend.

🌹🌹🌹
Gecondoleerd en veel sterkte, :rose:
Gecondoleerd met je lieve man, heel veel sterkte! Je schrijft zo liefdevol over je man. Fijn dat er zo van hem gehouden is. :redrose:
Hier zijn geen woorden voor.. Gecondoleerd en heel veel sterkte :hug:
Gecondoleerd, PinkWombat :hug:

Heel veel sterkte. Hoop ook dat je de ruimte kan en mag hebben om je verdriet te uiten en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die jou kunnen steunen.

Ik denk aan je.
In this mad house we must all survive
Wat een verhaal. Heb alles in één ruk met grote tranen gelezen. Lieve PW, gecondoleerd. Ik wens je heel wel sterkte toe de komende tijd, je bent overduidelijk een sterke vrouw en ik denk dat je ook trots mag zijn op hoe jij het afgelopen half jaar je man hebt weten te steunen. 🌹❤️ :hug:
Gecondoleerd en heel veel sterkte lieve Pink :hug:
Traantje hier, Pink.
Gecondoleerd, mooi mensch.

O ja, op het moment dat ik lees over die kopjesgevende poes, laat ik compleet mijn nuchterheid varen en denk ik, voel ik, weet ik: daar had je je eerste 'contactmomentje".
:heart:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
:redrose:
Al een tijdje lees en leef ik met je mee. Gecondoleerd lieve Pink, en heel veel sterkte nu en in de toekomst. :hug:
truusdemier1981 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 09:06
Reden: Hoofdletter vergeten
0.86% gewijzigd
Traantje hier, Pink.
Gecondoleerd, mooi mensch.

O ja, op het moment dat ik lees over die kopjesgevende poes, laat ik compleet mijn nuchterheid varen en denk ik, voel ik, weet ik: Voilà, daar had je je eerste 'contactmomentje".
:heart:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gecondoleerd Pink. Wat een liefde voor je man lees ik. :hug:
Heel veel sterkte en gecondoleerd met je verlies.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Heel veel sterkte, wat mooi dat je bij hem was en dat het niet eng was toen hij stierf. Verder leed bespaard. Nogmaals heel veel sterkte
Lieve Pink,

Wat ben je een mooi mens, wat een mooie liefde hebben jij en je man! Ik wens je oprechte innige deelneming en heel veel sterkte! Neem rustig de tijd om te rouwen en om afscheid te nemen. Ik ben ook een nuchter mens, maar ergens geloof ik toch dat die kat een boodschap bracht.
:redrose: :hug:
Ook hier zal een kaarsje branden!
Een stille meelezer op wie dit topic een grote indruk heeft gemaakt.
Gecondoleerd :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven