Gezondheid alle pijlers

Vulva twijfels

28-08-2019 17:08 194 berichten
Hola,

Thanks voor de duidelijkheid en advies.
Ik ga me verheugen om uit de kleren te gaan. :(

(ik haal mn op weg, omdat t misschien niet heel gepast is op een openbaar forum, en kindertjes enzo het ook kunnen lezen).


Als iemand het toch niet vind kunnen hoor ik het wel.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Originele OP:

Omdat de eendenbek niet mn allergrootste vriend is, en ik mijn huisarts best aardig vind, maar niet enorm graag voor uitkleed dacht ik,
ik vraag eens of hier dames ervaring hebben.

Tijdens een potje vingeren met mn rechterhand een paar dagen geleden voelde ik een zeer onplezierig plekje in mn vulva. Na vandaag weer wat mastruberen ben ik toch maar eens met een selfie modus van mn mobiel gaan kijken... Er lijkt net een extra schaamlip aan de buitenkant van de binnenste schaamlip te groeien. Het voelt ruw aan, heeft ongeveer 4 cm lengte, en 1 cm breedte. Er zit wel gevoel in (het doet namelijk rete pijn als je het aanraakt).

Kan iemand me geruststellen, gaat dit vanzelf weg, of kan ik beter toch maar weer verheugen op mn benen wijd voor de huisarts.

Dank is groot!
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 28-08-2019 17:27
20.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte vandaag. Hopelijk krijg je een helder plan, waardoor je weet waar je aan toe bent. Zodat je over een tijd weer helemaal beter bent.
:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Utakar! :heart:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag! Ik hoop dat het meevalt, dat je het minst slechte nieuws krijgt.
Ik hoop dat het is meegevallen vandaag :redrose:
Ik denk aan je Utakar. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag aan je gedacht Utakar.
Ik denk nog steeds aan je :redrose:
Toch maar hier even een berichtje typen terwijl ik nu het bad halfvol heb zitten janken. Straks maar een bruisbal erbij en toch nog maar een beetje proberen te genieten.

Gister was nogal een tegenvaller. Maar dat was het denk ik altijd geweest, omdat het geen wat we hoopte eigenlijk geen optie is/was. Namelijk dat er een foutje zou zijn gemaakt, en ik gewoon door kon fladderen door het leven.

Maar kortweg het behandelplan, eerst 4 interne bestralingen, daarna opereren daarna lading chemos. Gelukkig geen uitzaaiingen naar longen of mn hoofd maar wel wat plekjes in bekkenbodem en buikholte.

En omdat ik gister natuurlijk totaal van het padje af was zijn we met 3 goede vrienden uit eten geweest. Beetje drank sloeg nogal hard in, maar het is ons toch gelukt wat positieve punten te vinden tijdens het lachen en lallen.
1. vent en ik zijn nog nooit zo lang samen geweest. Normaal hadden we max een paar weken tot een maand, om daarna weer weken/maanden uit elkaar te zijn.
2. Ons grootste ruziepunt/stresspunt in de relatie is weg. Een eventuele kinderwens zit er gewoon niet meer in. Niet dat we het daar nu al actief mee bezig zijn, omdat we dan onze levens heel anders hoefde in te vullen, maar we waren wel bezig met de afweging willen we dat, en hoe gaan we ons leven dan invullen.

Dus nu opzoek naar een nieuw ruziepunt. Iemand inspiratie? :popcorn:
3. Over een paar weken komt mn halve familie naar nederland (tussen operatie en chemo in voor een week). Met zn allen in een groepsaccommodatie en heel veel lachen (hoop ik) zo veel zin in. :proud: En zonder het ziek zijn had het waarschijnlijk niet gebeurd.
4. mn grootste angst is kaal worden en dat iedereen me aanstaart (pruiken zijn namelijk ook een nogal ver van mn bed show), dus die vrienden hadden gisteren allemaal vlechtjes met kralen in hun baard laten knopen, zodat die meer voor aap lopen dan ik, en mensen hun aanstaren en niet mij. Goed halverwege de avond hebben ze het weer uitgehaald, want heel comfortabel was het niet, maar het gaf me toch wel lachstuipen.
Alle reacties Link kopieren
Verbouwen schijnt altijd goed te zijn voor ruzies en discussies, dus misschien kunnen jullie een nieuw behangetje in de woonkamer opplakken? :idee:

Verder vind ik alles shit om te horen, fladderen zou toch een betere optie geweest zijn... Wel fijn dat er geen uitzaaiïngen gevonden zijn, maar balen van de plekjes.

Eigenlijk kan ik niks anders dan je nog een knuffel geven :hug:
Heel veel sterkte Utakar :hug:
Wat een verdrietig nieuws :hug: hopelijk slaat alles goed aan!!

Fijn om te horen dat er nog wel veel lichtpuntjes zijn!
Ach Utakar, ondanks dat er een lichtpuntje is: dat het niet in je hoofd zit enz, is het toch gewoon allemaal heel heftig en kut.

Is het een optie om eicellen in te laten vriezen? Of wil je dat niet?

Fijn dat je verder toch ook nog andere lichtpuntjes ziet en dat je zo ontzettend veel lieve mensen om je heen hebt. :heart:

Huil maar :hug:
anoniem_167983 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 19:15
Reden: Gaat allemaal even niet zo lekker met typen
98.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat dat enorm tegenvalt. Gelukkig heb je ook leuke dingen voor de boeg als afleiding . Leuke mensen heb je in je omgeving 👍🏻 Wanneer gaat het gebeuren van start?
Alle reacties Link kopieren
Ach dat zijn geen fijne berichten, vooral die 'plekjes' niet! Hebben ze daar iets over gezegd, worden die aanvullend behandeld? Ik ben er niet in thuis hoor (gelukkig).

Tja, verbouwen inderdaad, of een flinke tent opzetten, dat soort dingen. Elkaars kleding verpesten in de was doet het ook goed.

Je vrienden klinken leuk, wees daar maar blij mee. Enne, voel je niet verplicht om hier te schrijven hè? :hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Je hebt alle redenen om nu verdrietig te mogen zijn. Heel heftig om dit mee te maken. Je bent ingestapt in een soort achtbaan en bent er voorlopig nog niet uit...

Het klinkt alsof je fijne mensen om je heen hebt. Het is alvast fijn dat je iets hebt om naar uit te kijken tussen de behandelingen door. Ik hoop dat jullie samen alle moeilijke momenten iets dragelijker kunnen maken en dat er na deze periode weer veel moois op jullie pad mag komen. :redrose:

Zitten de chemo's in de winter in de planning? Anders heb je een goed excuus om mooie mutsen te zoeken. Om in de baarden-sfeer te blijven:
Afbeelding
Wat een domper... er staat een pittig programma op je te wachten.

Een pluspunt in deze tijden is wel dat je het vermogen hebt om het positieve te blijven zien. En je hebt duidelijk een groep lieve mensen om je heen :heart:

Praktische tip: vraag op tijd naar training met pelottes. Inwendige bestralingen kunnen voor littekenweefsel zorgen. Tijdig en goed gebruik van pelottes kan veel ellende voorkomen. Een vriendin van mij begon laat en daarbij duurde het zo veel langer voor het weer goed was.
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, wat een ellende...
mooi om te zien dat je ondanks al dit geweld toch ook op zoek gaat naar lichtpuntjes. En dat je zoveel humor hebt! En vrienden die je aan het lachen maken en je zo steunen.

Ik wilde ook nog even zeggen: Schrijf alleen hier als je wil. Het vivaforum is wel de laatste waar je je gezicht moet laten zien nu. Maar het mag. We lezen je en leven met je mee. En als je zin hebt, mag je hier huilen, lachen, balen en opgelucht zijn,

We hebben altijd genoeg :hug: :hug: :hug: voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat een levensveranderende situatie zeg.. Daar gaat je gefladder.. Ik vind dat je enorm dapper overkomt.

Ontzettend veel succes komende periode!
Utakar, ben je het weekend een beetje doorgekomen? Wanneer starten de eerste behandelingen? Ben je al snel aan de beurt?
Alle reacties Link kopieren
Hey Utakar...ik moest aan je denken.
Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Kom even een :hug: brengen.
Utakar ik bedenk me dat je oorspronkelijk dit topic helemaal niet geopend hebt om je verhaal kwijt kunnen/te delen. Misschien zit je helemaal niet te wachten op de goedbedoelde berichten. Het staat je natuurlijk ook vrij om dit topic voor jezelf af te sluiten. Ik kan me ergens ook voorstellen dat je geen zin hebt om alles op het Viva forum te delen.

Er wordt aan je gedacht en met je meegeleefd. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
kylie_ schreef:
10-09-2019 21:45
Utakar ik bedenk me dat je oorspronkelijk dit topic helemaal niet geopend hebt om je verhaal kwijt kunnen/te delen. Misschien zit je helemaal niet te wachten op de goedbedoelde berichten. Het staat je natuurlijk ook vrij om dit topic voor jezelf af te sluiten. Ik kan me ergens ook voorstellen dat je geen zin hebt om alles op het Viva forum te delen.

Er wordt aan je gedacht en met je meegeleefd. :redrose:
Helemaal mee eens!
helena2 schreef:
10-09-2019 21:54
Helemaal mee eens!
Ja, ook eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven