Gezondheid alle pijlers

Vulvaplastie

15-02-2015 09:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.

Het is namelijk zo.

Al meer dan een jaar heb ik pijn tijdens het vrijen/tijdens mijn regels/aanraking.. aan het begin van mijn vagina.

Nu is er uiteindelijk een oorzaak gevonden en moet ik een vulvaplastie ondergaan.

Iemand hier al ervaring mee?
Ja, daar heb ik ervaring mee.

Onder narcose heeft de gynaecoloog bij mij geopereerd. Ik moest dus nuchter blijven vanaf de avond voorafgaand aan de operatiedag. De herstellingsperiode was wel vervelend. Het bloedde nog veel, daarvoor had ik vooraf kraamverbanden gekocht, die zijn dik en absorberen veel. Na elk toiletbezoek alles schoonspoelen. Pas na 4 maanden durfde ik weer te vrijen.

Maar uiteindelijk was het me allemaal waard geweest, nooit meer pijn gehad

Veel sterkte.
Dag Meaki,

Mag ik vragen wat ze dan precies bij jou hebben gedaan?

Want zoals ik het heb begrepen heb ik zelf een strook van weefsel waar klieren en zenuwen in zitten.

En deze zwellen dan op en het wordt eigenlijk een hard weefsel, een soort van drempel.

En omdat die zenuwen dan zo gevoelig worden, doet dat allemaal pijn.

Was dit bij jou ook zo of?

En hoe lang heb je thuis gezeten? En mocht je zitten trouwens?

Bedankt al voor je info!
Ik lees even mee. Gemeenschap heeft bij mij nog elke keer pijn gedaan, ook aan het begin van de vagina. En het scheurde ook elke keer een beetje in. Volgens mijn huisarts (een vrouw) was ik te krap en moest ik waarschijnlijk een operatie. Terwijl mijn seksuoloog (een man) zei dat er niks mis was, maar ik gewoon te gespannen was. Ik weet nu niet wie er gelijk heeft, maar het probleem ging niet weg. Glijmiddel hielp niet. Nu heb ik nog maar 1 bedpartner gehad en we waren niet verliefd, maar goede vrienden. We deden het uit nieuwsgierigheid en we kwamen beiden niet aan een partner. Ik hoor vaak zeggen dat als je de juiste man treft het wel goed komt. Maar ik heb ook al verhalen gelezen dat dat niet altijd zo is.

Dus ik vraag me af: Hoe kan een arts het verschil tussen Vaginisme en een werkelijk te krappe vagina zien?
dag hondenmens,

ja dat is het dus niet.

ik ben niet te krap en k span me volledig niet op.

ik kan bv in bad liggen en met mijn vinger exact de plaats aanduiden die pijn doet.. ik ben dan totaal ontspannen.

Ik heb dit ook niet altijd gehad dus..

maar ook mijn dokters en gynaecologen zeiden telkens van" ja je spant je te fel op, drink eens wat dan ontspan je en dan ga je geen pijn hebben.."

maar dat was het dus niet.

Het probleem is gewoon dat dat weefsel daar zit. Dat weefsel moet normaal gezien plat zijn maar bij mij is dat gezwollen. En ofwel krijg je dit weg met zalf maar als dat niet helpt, operen ze.

En daar sta ik nu dus voor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven