Gezondheid alle pijlers

Wanneer is mooi slank te mager?

11-10-2010 14:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is mooi slank te mager?

Ieder jaar een kilo eraf.. resultaat: 1.80m en 55 kilo.

Wat is jou ideale plaatje?
ik weeg 77 schoon aan de haak ben ik nu dik?? hihih heb me er altijd kut om gevoeld soms nog maar ik laat lijnen mijn leven niet meer beinvloeden vind het wel best ook als ik altijd maar met eten bezig moet zijn word ik gek en dun zou ik nooitworden ben ik nooit geweest ook wij zijn allemaal wat steviger

en ach veder ben ik eeen super leuke lieve spontane meid dat maakt de rest weer goed he hahahaha

waar wel ik pissig om kan worden als een gratenpakhuis aan mij vraagt of ze dik is whaha dat is zo dom en dan kom je echt aandacht te kort
als er hihihihi en hahahaha en geen punten en komma's in een post staan, krijg ik echt de kriebels, hebben jullie dat ook? hahahaha?

Klinkt mij als veel te mager in de oren. BMI hoort toch tussen 20-25 te liggen? Dan is 17 veel te weinig. Net als 28 echt flink overgewicht/obees betekend, is 17 dan flink ondergewicht/anorectisch misschien zelfs.
Ik ben 1.74 en weeg 61 kilo en een BMI van 20.1

Lijkt me prima.

Daarnaast heb ik wel heupen en beetje en buikje. Dus iets strakker mag wel, maar hoef zeker niet af te vallen.

Ik vind het bv. juist mooi als vrouwen billen hebben o.i.d., het hoeft niet allemaal zo dun dun dun. Je wilt toch iets hebben om vast te houden?
sorry septembergril niet iedereen is zo perfect waar je je al niet druk om kan maken je had het niet hoeven lezen hoor!!!!!!
Mijn gewicht is nu 75/74 met een lengte van 170m

Volgens de BMI ben ik nog te zwaar, maar van binnen voelt het heerlijk.

Niks model plaatje, en hier en daar een vetrol..

komend van de 120 kilo ben ik meer dan tevreden.
goed gedaan margootje prima toch nks mis mee!!!!
quote:Margootje_2 schreef op 02 november 2010 @ 12:19:

Mijn gewicht is nu 75/74 met een lengte van 170m

Volgens de BMI ben ik nog te zwaar, maar van binnen voelt het heerlijk.

Niks model plaatje, en hier en daar een vetrol..

komend van de 120 kilo ben ik meer dan tevreden.

Wauw! Vandaar dat jij zo straalt! Goed hoor!
quote:middje28 schreef op 02 november 2010 @ 12:00:

waar wel ik pissig om kan worden als een gratenpakhuis aan mij vraagt of ze dik is whaha dat is zo dom en dan kom je echt aandacht te kortNounou, moet dat nou zo? Fijn dat je lekker in je vel zit met je lijf! Dat meen ik echt. Maar laat andere mensen ook in hun waarde! Als iemand dun is, dan hoef je ze toch niet meteen een gratenpakhuis te noemen? Misschien kan die vrouw daar zelf helemaal niets aan doen. Heb je daar wel eens aan gedacht? Een dun iemand een gratenpakhuis noemen, staat voor mij gelijk aan een dik iemand een olifant noemen. Beide niet toelaatbaar in mijn ogen. Laat mensen lekker in hun waarde.
Doe even rustig middje, je wordt boos op anderen die het wagen commentaar te hebben op jouw schrijfstijl (en terecht overigens) terwijl jouw opmerkingen ook niet echt getuigen van empathisch vermogen.
1.80 wat een lengte. En dan 55 kilo. Maar als jij je daar lekker bij voelt.. Aan die lengte valt niets te doen.
doelde meer op dames die altijd maar willen horen dat ze zo slank zijn dan denk ik wat vind je van mij als je jezelf zo dik vind dan ben ik waarschijnlijk een olifant ;)

en firene is het wel is bij je opgekomen dat ik dat misschien niet kan!!!!!!!!!! als ik het had gekunt hadden er comma's etc etc tussen gestaan misschien moet je zelf niet zo snel zijn in je oordeel

groetjes
TO als jij tevreden bent met je lijf dan is dat toch prima?

Ik vind het persoonlijk te mager.

Ik was altijd 56 kilo bij een lengte van 1.72 en vond dat altijd mijn ideale gewicht.

Na mijn zwangerschap heb ik een iets ander lichaam: 62 kilo. En ik vind nu mijn lichaam veel en veel mooier. Ik heb eindelijk borsten en billen en door veel trainen zijn ze ook nog eens goed stevig. Staat veel mooier in een spijkerbroek of in bikini;-)

Als ik foto's van mezelf terugzie van mijn "voor-zwangerschap" periode vind ik mezelf een mager scharminkel eigenlijk.
quote:middje28 schreef op 02 november 2010 @ 12:49:

en firene is het wel is bij je opgekomen dat ik dat misschien niet kan!!!!!!!!!! De uitroepteken-toets weet je anders goed te vinden
haha ja dat kan ik dan weer wel ;)
Ik ben 1.65 m en weeg 48 kilo, mijn BMI is 18, iets te licht dus.

Als ik stress heb, val ik snel een paar kilo af en dat zie je gelijk in mijn gezicht. Ik krijg er ook vaak negatieve opmerkingen over, maar ik kan er weinig aan doen. Meestal kom ik wel weer aan als de spanning achter de rug is.

Ik zou wel graag wat rondingen hebben, maar ik denk niet dat ik dat ooit zal krijgen. Ik ben altijd zo licht geweest en heb het zelfde tengere figuur als mijn moeder, zit gewoon in de genen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
ik noem dat gewoon ondergewicht
wanneer je er topics over opent
ieder jaar een kilo eraf? hoeveel woog je bij je geboorte?
quote:middje28 schreef op 02 november 2010 @ 12:00:

waar wel ik pissig om kan worden als een gratenpakhuis aan mij vraagt of ze dik is whaha dat is zo dom en dan kom je echt aandacht te kort

Ten eerste is gratenpakhuis een zeer kwetsende en respectloze benaming voor een mens van vlees en bloed met gevoel.

Ten tweede iemand dom noemen om zijn onzekerheden getuigt ook niet van inlevingsvernogen, daarom lachen al helemaal niet.

Jij kan je dus totaal niet inleven dat iemand zo vreselijk onzeker is over zijn lichaam / er een verstoorde verhouding mee heeft en daardoor een totaal afwijkend zelfbeeld heeft.

Zich daar erg ongelukkig onder voelt en wellicht er een behoorlijke strijd voor levert, elk uur van de dag?

En daar lach jij om?? wordt je pissig van?

En niet iedere zeer slanke dame zal het op deze manier hebben die deze vraag kan stellen, maar je ziet niet aan de buitenkant hoe de vork echt in de steel zit in iemands hoofd.

Het getuigt dan ook van zeer weinig kennis dat dom te noemen.

Iemand met een serieus probleem is niet dom, die heeft het moeilijk. En zolang je niet weet wat er onder schuil gaat lijkt het mij zeer misplaatst er om te moeten lachen.

En pissig word je alleen maar als het je eigen onzekerheid aantast, ook om lachen dan??
Hey iry, heb je aan de assertiviteitsdrank gezeten? Goeie post
quote:meds schreef op 03 november 2010 @ 01:09:

Hey iry, heb je aan de assertiviteitsdrank gezeten? Goeie post

Geen a-drank, verlost... word je ineens assertief van
Ik ken wel de omgekeerde versie, ieder jaar een kg erbij....

Sluit me verder aan bij Meds, dat is niet mager maar heet ondergewicht. (Vraagt zich af, wat over 10 jaar als je in dit tempo doorgaat....?)
iry

als jij daar om wil lachen moet je dat zeker doen daar zit ik niet zo mee als jou dat een fijn gevoel geeft vooral doen

heb je ook mijn andere bericht gelezen wat ik nu eigelkijk bedoelde was misschien niet zo handig om het zo te plaatsen

nou komt ie voor alle mensen die zch nogal aangevallen voelen of die ik heb beledigt

EXCUUS
Middje, je andere post had ik ook gelezen en dat maakt je uitspraak niet minder, want zoals ik al schreef, je ziet niet aan de buitenkant waarom men het vraagt evt. keer op keer.

Of ze moeten er letterlijk bij zeggen, ik vraag het alleen maar omdat ik aandacht wil.Maar ik neem aan dat dat niet zo is.

En nee, ik lach niet om iemands onzekerheden, uiteraard was die vraag enigzins.

Om antwoord te geven wat men dan wel van jou zou moeten vinden als een heel slank iemand aan je vraagt of ze dik is.

Ik heb die vraag in een andere context wel eens gekregen.

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken, maar nee ik vind anderen die reel gezien zwaarder zijn dan mij geen olifanten( ik vind uberhaupt niemand een olifant)

Zoals ik al schreef, het gaat om een verstooord ZELFbeeld, anderen zie ik prima zoals ze zijn en zal ik ook niet veel dikker, dan wel slanker zien als mijzelf.

Excuus aanvaard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven