Gezondheid alle pijlers

'We gaan te nonchalant om met de pil'

27-01-2020 19:41 89 berichten
Las een interessant interview op de site van de Volkskrant, over dat we wellicht te nonchalant omgaan met de pil. Het kan voor aardig wat mentale verandering zorgen en je veranderen in een ander persoon, en je keuzes laten maken die je zonder pil niet zou maken.

Je hoort ook best regelmatig dat mensen er na het stoppen met de pil pas achterkwamen wat voor slechte invloed het eigenlijk heeft gehad, ook hier op het forum.

Zelf ben ik er ook pas jaren later achtergekomen dat een vreemde periode in mijn leven, qua psyche en gedrag, samenviel met het slikken van de pil, en dat dat me dus nogal wat gedoe had kunnen besparen als ik dat eerder had beseft. Ik denk dat de kans erg klein is dat ik ooit nog aan de pil ga.

Meer mensen die hier tegenaan liepen en om deze reden zijn gestopt? Wordt de pil ook minder populair bij jongere generaties (bijvoorbeeld jullie dochters)?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-01-2020 23:12
Ahh joh... :flirting:
Over een jaar of 20 wil ik wel oma worden.

:jump:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van de prikpil werd ik 8 maanden chronisch ongesteld.

Het bijbehorende gesjaggerijn in die periode zal wel een kip-en-ei verhaal zijn. Daar zal ik die prikpil niet direct de schuld van geven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
27-01-2020 23:17
Over een jaar of 20 wil ik wel oma worden.

:jump:
Ook leuk! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de pil.
Toen ik nog niet slikte, was ik te vaak ongesteld. (om de week) Was toen ook altijd ziek.
Nu met de pil is het een opluchting.
Heb geen bijwerkin waar ik anderewel overhoor.
Wel is jammer dat ik elke chacharijnig ben. Maar dat was voor de pil ook al zo.
Dus blijf er nog een tijdje aan
Alle reacties Link kopieren
Is er wel onderzocht waarom je dat was Lady?
Of moet dat nog als je ooit wil stoppen als je kinderen wil?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-01-2020 23:28
Is er wel onderzocht waarom je dat was Lady?
Of moet dat nog als je ooit wil stoppen als je kinderen wil?
Jammer genoeg niet. Was 16 toen ik er aan ging. Dus heb daar ook niet naar gevraagd toen. Wel werd er gezegd, dat meer vrouwen dat hadden.
Wanneer ik weer eens bij de huisarts kom er eens naar vragen.
Moet toegeven, dat ik bang ben wat er gebeurt als ik stop.
Ik ben 21 en heb zo’n 3 jaar de pil geslikt. Ik had enorme mood swings en een nog pijnlijkere menstruatie dan voordien. Daarom heb ik uiteindelijk een jaar geleden besloten om over te stappen op een hormoonspiraal en ik merk het verschil heel hard! Ik voel me terug mezelf.
Al mijn vriendinnen gebruiken wel nog steeds de pil en vonden mijn overstap naar een spiraal eng. Zij blijven liever bij de “veilige” optie van de pil.
Zebra123 schreef:
27-01-2020 23:08
Ik heb het ook gehad (nog nooit bevallen) en ja, het is pijnlijk maar kom op, tanden op elkaar en klaar is kees (in de meeste gevallen).
Het geven van de optie om te sederen oke, maar dan op eigen kosten.
Ik vraag mij serieus af...wie ben jij?????? (Om dit zo te stellen en te verkondigen).
Ttroeteltje schreef:
28-01-2020 09:51
Ik vraag mij serieus af...wie ben jij?????? (Om dit zo te stellen en te verkondigen).
Iemand die denkt dat haar ervaring een maatstaaf is voor de rest van de vrouwelijke bevolking. :nut:
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-01-2020 19:47
Doordat vrouwen nu hun vruchtbaarheid kunnen regelen, kunnen ze ook seks hebben met mannen die niet de beste genen hebben. Ze zijn minder kieskeurig. In mijn boek schrijf ik dat mannen dus weleens minder gemotiveerd kunnen zijn om iets te bereiken, omdat ze niet meer hoeven te presteren om seks te krijgen. Als je als man nog steeds seks kunt krijgen terwijl je bij je moeder in de kelder woont en de hele dag zit te gamen, waarom zou je dan ooit nog wat anders doen?’


:rofl:
Oké, dus door de pil maken Incels nu ook kans vanachter de gamecomputer? OMG wat een theorie.
YellowLemon schreef:
28-01-2020 09:57
Iemand die denkt dat haar ervaring een maatstaaf is voor de rest van de vrouwelijke bevolking. :nut:
Nou en of zeg.

Eerst maar eens bevallen....dan praten we verder. Want in ander bericht las ik dat het met die ervaring dus niet zo ruim gesteld is. Echter wel van mening zijn dat de wijsheid in pacht is en dus mag beoordelen en oordelen wat een ander dient te doen, of niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Zebra123 post_id=30904444 time=1580161424 user_id=254039

Spiraaltje is over het algemeen 10 seconden je tanden op elkaar en klaar.

Maargoed, misschien kan je ook hier wel sedatie voor krijgen als je daarom vraagt, vind ik persoonlijk erg ver gaan.
[/quote]

Boren bij de tandarts duurt ook niet langer dan 10 seconden.

Toch kan je daar ook een verdoving voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. zit wellicht wat in..

Ik word echter een ander mens van PMS 2 weken per maand en zou graag aan de pil gaan maar mag ik helaas niet. Dus heb een koperspiraal en dus een eigen cyclus.

Alles heeft voor en nadelen. Per persoon moet je bekijken wat voor diegene wel of niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Bij een spiraal wordt doorgaans ook een pijnstiller voorgeschreven.

Pil is een life-saver! Je leven wordt zoveel leuker als je je niet hoeft af te vragen wanneer je ongesteld wordt en hoe lang en als je niet meer naar de wc hoeft te rennen...
Enige nadeel was dat ik na een tijdje last van hoofdpijn ging krijgen, maar als je 1 of 2 strips achter elkaar slikt, gaat dat ook bijna helemaal weg.

En nee, ik val door de pil niet opeens op loser-mannen. En voor de pil viel ik ook niet op klootzakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven