Gezondheid alle pijlers

Week wachten op behandeling

02-09-2009 08:57 10 berichten
Gisteren ben ik naar de tandarts geweest. Ik heb toch best wel kiespijn. Na enig getik tegen mijn kies en 2 foto's maken was de conclusie dat er een wortelkanaalbehandeling nodig is.

Ik heb antibiotica en Ibuprofen 600 meegekregen. De ibuprofen werkt nog niet echt denderend, helaas...

Maar wat ik nou zo raar vind is dat ik pas volgende week dinsdag behandeld kan worden. Is dit normaal? Moet daar een tijd tussen zitten zodat de antibiotica z'n werk kan doen?

Het doet iig verrekte zeer, ik kan bijna niet meer eten. Kauwen is hell...
Alle reacties Link kopieren
Ik had enorme kiespijn na het plaatsen van een vulling en 1 van de oplossingen was een wortelkanaalbehandeling of het zou vanzelf overgaan. Mijn tandarts heeft in zijn spreekuur wat plek gereserveerd voor spoedgevallen en ik zou dan direct geholpen kunnen worden. Gelukkig verdween de pijn zelf (maar wel heel langzaam) en was een behandeling niet meer nodig.

Ik zou nog een keer bellen naar je tandarts en vragen of het eerder kan.
Als je een ontsteking hebt, dan is het wellicht handig om te wachten tot de antibiotica zijn werk heeft gedaan aangezien een ontsteking slecht te verdoven is, en dan is een wortelkanaalbehandeling misschien ietwat traumatisch.

Bel anders je tandarts op om raad.
Ja, bel je tandarts op en vraag wat de reden is van het wachten. Als hij je uitlegt dat het met die antibiotica te maken heeft dan kun je er wellicht iets beter mee omgaan. Als hij zegt dat ie eerder geen tijd heeft dan ga je verschrikkelijk zielig tegen hem doen dat je het echt niet redt tot volgende week. Succes... kiespijn brrrr echt erg
bij een ontsteking behandelen ze liever eerst met antiB omdat anders de verdoving niet werkt.
Ik heb vorige week ook enorme kiespijn gehad. Ben ook naar huis gestuurd met antibiotica en Ibuprofen 600. Inmiddels ben ik een week verder en de pijn is weg! Mijn tandarts wilde niet meteen een wortelkanaalbeh. doen maar even afwachten of de pijn echt weg gaat blijven.

Het viel mij wel op dat de Ibuprofen pas na een uur 2 goed zijn werk doet. Na een dag of 2 had ik helemaal geen ibuprofen meer nodig en was de antibiotoca goed aangeslagen.

Veel sterkte!
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:Toadette schreef op 02 september 2009 @ 11:38:

Ik heb vorige week ook enorme kiespijn gehad. Ben ook naar huis gestuurd met antibiotica en Ibuprofen 600. Inmiddels ben ik een week verder en de pijn is weg! Mijn tandarts wilde niet meteen een wortelkanaalbeh. doen maar even afwachten of de pijn echt weg gaat blijven.

Het viel mij wel op dat de Ibuprofen pas na een uur 2 goed zijn werk doet. Na een dag of 2 had ik helemaal geen ibuprofen meer nodig en was de antibiotoca goed aangeslagen.

Veel sterkte!

Ik hoop dat mij dat ook overkomt, dat de pijn weg is en weg blijft! Nu maar hopen dat de antibiotica/penicilline goed werkt en dat de ontsteking verdwijnt. Ik zit niet echt te wachten op een wortelkanaalbehandeling

En ik vind het idd erg lastig dat ibuprofen pas na zo'n lange tijd gaat werken. Ik wil iets in mijn mond stoppen en dat moet binnen 5 minuten werken! Niet na een uur of wat....

Ik heb de tandarts gebeld en het duurt idd zo lang om de antibiotica z'n werk te laten doen i.v.m. de verdoving.
Hoe gaat het Ratteke? Werkt de antibiotica al? Of moet je nog steeds aan de Ibuprofen. Hoop dat het beter gaat!
Stay with me, let\'s just breathe.
je kunt ook paracetamol bij de ibuprofen slikken. met deze combinatie heb je betere pijnstilling dan de pillen op zich. omdat beide pijnstillers anders werken, kun je dit veilig doen. natuurlijk niet meer dan de maximale dagdosis, dus niet meer dan 4g oftewel 8 tabletten van 500mg per dag

(shift doet het niet, dus hoofdletters zitten er niet in)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Toadette schreef op 03 september 2009 @ 16:44:

Hoe gaat het Ratteke? Werkt de antibiotica al? Of moet je nog steeds aan de Ibuprofen. Hoop dat het beter gaat!

Het gaat gelukkig een stuk beter! De ab is eindelijk aangeslagen, ik kan weer mijn kiezen op elkaar doen! Dat betekend ook dat ik weer gewoon kan eten. En dáár ben ik heel blij mee. Ibuprofen heb ik vandaag niet eens ingenomen.

Helaas is mijn allergie voor ab wel weer de kop op gestoken. Ik jeuk aan alle kanten! En ja, dan ga ik krabben met als gevolg dat ik mezelf weer blauwe plekken heb gekrabd. Verder ben ik weer zo wazig als maar kan... En diaree... geen smakelijk onderwerp maar het is wel erg vandaag.... Nog ff doorbijten, nog twee pillen (vanavond nog een en morgenochtend nog een) en dan is de kuur af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven