Gezondheid alle pijlers

welede oogentroost

14-03-2016 16:45 23 berichten
Ik heb eindelijk lenzen die goed zitten. Nu merk ik alleen wel dat ik soms even niks meer zie, en mijn ogen moet druppelen. Ik had hele goede verhalen gelezen over Weleda oogentroost. En nu moet ik zeggen dat die ook heel goed werkt. Er staat alleen op dat je maar 3 keer per dag in beide ogen 1 druppel mag doen? Ik doe al snel 3 druppels meer keer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je dan echt niets meer ziet of heb je dan droge ogen? Ik gebruik zelf de oogdruppels van Kruidvat, wit met paarse verpakking. Die bevallen goed
Met je ogen moet je niet zelf klooien, ga even terug naar de opticien
Wat voor lensvloeistof gebruik? Dat kan heel erg veel verschil maken.
Bedoel je dat je lenzen dan wazig/vies zijn? Of heb je last van je ogen zelf?

Ik draag al 15 jaar lenzen, maar herken niet wat je schrijft. Ik zou hiermee naar de opticien gaan.
als mijn ogen droog worden, draait de cilinder niet lekker mee, dus ja de opticien heeft al gezegd dat ik dan gewoon mag bij druppelen. Alleen zijn mijn ogen de ene dag wat droger dan de andere
Ah droge ogen en cilinder. Ik heb ook een cilinder bij mijn ene oog/lens en dat gaat ook niet altijd lekker. Maar gelukkig geen last van droge ogen. Dus kan je verder geen tips geven voor oogdruppels. Succes!
Ps: hoe ik soms wel mijn ogen bevochtig is gewoon met mijn lenzenvloeistof. Maar als het een nog erg volle fles is gaat dat ook te hard. Ik druppel dan wat op een schone vinger en breng zo een druppel in mijn oog. Is dat een idee? Dan schiet je dus niet uit.
Ja als ik thuis ben doe ik het daar ook mee, maar als ik dus onderweg ben zie ik soms alleen maar een waas haha dan heb ik dus die druppels wel nodig
Ja, maar helpt het dan misschien ook om het met je vinger in je oog aan te brengen? Ik bedoelde meer de manier waarop dan het middel waarmee in mijn laatste post
geen idee nog niet geprobeerd haha, maar kan het altijd een poging geven
Bij daglenzen had ik ook erge last van droge ogen. Inmiddels overgestapt op nachtlezen en geen problemen meer.
What's in a name?

Je kan ook kunsttranen kopen. Dat klinkt wat minder sexy maar is misschien beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 14 maart 2016 @ 21:48:

What's in a name?

Je kan ook kunsttranen kopen. Dat klinkt wat minder sexy maar is misschien beter.stukken goedkoper ook
en hoe herken je dat dan? Want je mag niet alles met lenzen gebruiken
bij je apotheek halen
Drie druppels ??? Wat een waterballet.

Mijn harde lenzen met cilinder hebben genoeg aan één druppel Ogentroost of Similisan.

Dan ligt de lens echt vol. Vervolgens inzetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Haha ja de tranen lopen dan ook wel over mijn wangen hoor, maar vind 1 druppel net te weinig, heb het idee dat het niet werkt. Hoe vaak gebruik jij dan Ogentroost op een dag?
quote:lilalinda schreef op 14 maart 2016 @ 17:10:

Met je ogen moet je niet zelf klooien, ga even terug naar de opticien
ik spuit het trouwens wel pas in als de lenzen al een paar uur in mijn oog zitten, dus niet tijdens het inzetten
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 maart 2016 @ 23:01:

bij je apotheek halenWerken die kunsttranen dan beter. En dat mag toch alleen op recept?
quote:dyllyd schreef op 14 maart 2016 @ 23:24:

Haha ja de tranen lopen dan ook wel over mijn wangen hoor, maar vind 1 druppel net te weinig, heb het idee dat het niet werkt. Hoe vaak gebruik jij dan Ogentroost op een dag?

Af en toe een druppel bij het inzetten.

Niet elke dag, maar bijvoorbeeld bij erg droog weer (hooikoorts).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:dyllyd schreef op 14 maart 2016 @ 23:28:

[...]

Werken die kunsttranen dan beter. En dat mag toch alleen op recept?ja, gewoon vrij verkrijgbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven