Gezondheid alle pijlers

Welke opticien?

24-08-2015 08:05 33 berichten
hallo Forummers ,

Ik heb een bril nodig voor veraf, ik stel het maar uit, maar volgens het oogziekenhuis moet ik wel. Ik gebruik maar 1 oog doordat de ander gewoon lui is Verder kan ik hierdoor ook geen diepte zien en loens ik lichtelijk

Welke opticien is goed en ook niet zo duur? Moet ik nog op bepaalde dingen letten qua glazen? Het gaat om een bril voor veraf. dus een opticien die goed is in de oogopmeting en waar je goed en eerlijk advies krijgt. Is Hans Anders wat? of kan ik beter naar Pearl gaan? Of hebben jullie een andere opticien met betere ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Somidi.
@Madamme, heel veel succes voor je vriend! Precies ik heb het nu ook niet, maar ik ga de tip van Casalinga opvolgen. Ik leg gewoon wat geld iedere maand opzij.
Alle reacties Link kopieren
Op mij telefoon kan ik nu niet quoten..

Ik heb prisma glazen. Mijn beeld staat weer stil. Ik lees weer boeken en ik ben niet meer zo moe. Niet te verwarren met cilinderglazen trouwens. Kan ook een optie zijn!
quote:Bluegreen schreef op 24 augustus 2015 @ 11:13:

Op mij telefoon kan ik nu niet quoten..

Ik heb prisma glazen. Mijn beeld staat weer stil. Ik lees weer boeken en ik ben niet meer zo moe. Niet te verwarren met cilinderglazen trouwens. Kan ook een optie zijn!Prismaglazen krijg je normaal gesproken alleen via de oogarts of heel misschien via de optometrist. Een gewone opticien zal je, als je met dergelijke klachten komt, doorsturen naar de huisarts voor een verwijskaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 24 augustus 2015 @ 09:42:

Die opticien is niet gek natuurlijk. Die meet je ogen en zet de resultaten in zijn computer, die krijg jij echt niet mee. Trouwens, ook niet bij Pearle, Hans Anders, Specsavers of welke andere brillenwinkel dan ook. Dat op de eerste plaats.

Dieptezicht is NIET te verhelpen. Brandpunt heeft te maken met de afstand tussen je ogen en een cylinder is gewoon een afwijking aan je ogen, als je die niet hebt, heb je die niet nodig.

Ik heb het bij Hans Anders, City Lens en Specsavers wel meegekregen. Ik moest er wel naar vragen en ze keken een beetje vertwijfeld, maar kreeg het wel.

Ik ben bij verschillende geweest, maar uiteindelijk kom ik toch altijd uit bij Specsavers. Ik de winkel, het personeel en de service bij deze specifieke vestiging (Zuidplein) erg fijn.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Zuidplein is voor mij niet ver van waar ik woon, daar zou ik even kunnen gaan kijken. Ik ga woensdag om de oogmeting bij één van de winkels en kijken voor een montuur. Ben benieuwd, vaak heb je wel bij die ketens 2e gratis of zelfs 3e en dat is wel leuk natuurlijk
Even een update: Ik ben toch op het advies van jullie naar een optometrist gegaan. Ik heb dus cilinders nodig. Ik heb 2 brillen. Was wel wat duurder uit nu, maar goed. over 2 weken zou het klaar zijn ben benieuwd. Volgens haar gaat het loensen ook verminderen door het dragen van de bril en ik moet hem wel echt gewoon gaan dragen dus niet alleen tijdens tv kijken. Allemaal bedankt voor het mee helpen mee- voor de adviezen!
Dat het loensen verminderd kan wel kloppen, je ogen zijn nu vermoeid en dat wordt straks een stuk minder.

Ga met die bril niet meteen gekke dingen doen, aan een cylinder moet je wennen. Je merkt over twee weken wel wat ik bedoel.

Veel plezier met je nieuwe bril(len).
Dank je Casalinga! Ja ik zal wel dronken gevoel krijgen zonder dat ik drink Ik laat het wel even nog weten als ik hem heb hoe hij kijkt. En wat je zegt klopt! Heb ook in de avond altijd veel last van vermoeide ogen en wat lichte druk in het hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven