Gezondheid alle pijlers

wie herkend dit?

22-06-2014 19:56 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 8 -9 geleden merkte ik voor het eerst dat de grote teen van mijn rechtervoet een gevoelsloze plek had. Dat stuk voelt verdoofd aan zoals je kaak na een bezoek aan de tandarts en als je er hard op duwt tintelt het net alsof het slaapt.

Een week of twee afgewacht, en toen bij een bezoek aan de huisarts met één van de kinderen toch maar even gemeld.

De meest voor de hand liggende oorzaak was een vitamine b tekort dus een stevige kuur gehad.

Na drie weken was de kuur afgelopen, en moest ik weer naar de huisarts met één van de kinderen. Daar gemeld dat het niet was overgegaan en dat de plek wat groter was geworden en de andere grote teen nu ook gevoelloos was.

Zijn besluit polyneuropathie om nog ongekende oorzaak. Hij had het liefste gehad dat ik naar een neuroloog ging maar doordat het door mijn gezinssituatie niet zo makkelijk is om zomaar even naar die dokter en die dokter te gaan, besloot hij eerst een kuur met een lage dosis gabapentine te beginnen samen met nog meer vit. b.

een week later moest ik weer naar de huisarts en toen kwam ter sprake dat de gabapentine nog niets uithaalde en dat er nog een teen bij was gekomen dat nu verdoofd was. Verder heb ik ook al heel lang het gevoel dat als ik mijn hoofd beweeg mijn ogen een secondje langer nodig hebben om zich terug scherp te stellen, heb ik last van mijn evenwicht, denk ik soms dat er een insect over mijn been of arm loopt omdat het kriebelt en als ik dan kijk is het niet zo, en ben ik al jaren extreem vermoeid en heb concentratieproblemen.

De dokter heeft toen de gabapentine verhoogd en heeft me op het hart gedrukt dat wanneer mijn doos leeg is en mijn symptomen niet over zijn ik echt terug moet komen omdat al mijn symptomen wijzen naar een neurologisch probleem. Woensdag is het zover en is de doos leeg maar tot nu toe merk ik totaal geen verschil.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn en geen diagnose kunnen geven , maar iemand die dit herkent?

ps: ja ik weet het dat ik héél vaak bij de dokter zit met de kinderen , en neen das niet omdat ik een overbezorgde moeder ben, maar omdat al mijn kinderen meerdere problemen hebben die vaak een doktersbezoek noodzakelijk maken.

en Neen , ik begin niet iedere keer als ik met een kind ga, over mijn eigen kwaaltjes. Ik vermeld het juist dan omdat ik dan geen tijd hoef te nemen om alleen voor mezelf te gaan
quote:lillyvande5 schreef op 25 juni 2014 @ 14:38:

Ik werk als kinderverzorgster in de klassen.En dan kun je nooit eens een middagje vrij nemen? Stel je voor dat je echt ziek wordt, bijvoorbeeld doordat je nu heel stoer blijft rondlopen met je klachten. Dan zijn de rapen pas gaar, vrees ik.
Weet je, Lilyvd5, al die tijd die je hier nu op het forum hebt gezeten om uit te leggen dat je geen tijd hebt voor een arts, had je een mooie diagnose op kunnen leveren.

Had je alleen wel naar het ziekenhuis moeten gaan, hier op het forum mogen we geen diagnoses geven.
Ik herken de klacht trouwens wel. Ik heb ook een gevoeloos plekje op mijn voet. Bij mij komt het door ziekte die ik als baby had en waardoor neurologische problemen ontstaan zijn. Lijkt mij wel iets wat je moet onderzoeken als dat zo ineens opkomt.
Even snel laten weten (weinig tijd) klachten zijn niet weggegaan of vermindert en ik ben terug naar de huisarts gegaan , en hij belt morgen naar de neuroloog om een afspraak te regelen.
Ga eens naar de neuroloog! Anders kunnen de kinderen straks zonder mama naar de dokter..
quote:lillyvande5 schreef op 26 juni 2014 @ 18:40:

Even snel laten weten (weinig tijd) klachten zijn niet weggegaan of vermindert en ik ben terug naar de huisarts gegaan , en hij belt morgen naar de neuroloog om een afspraak te regelen.Goed zo, niet voor je klschten natuurlijk maar voor de aktie
Je bent zelf een theepot
Veel sterkte to,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte bij de neuroloog, ik hoop dat je goed geholpen kunt worden en snel van je klachten af bent.
Dring stevig aan op een onderzoek naar je b12 waarde. Het klinkt mij in de oren als een flink tekort aan b12 en dit geeft de neurologische klachten die jij ook hebt, zoals gevoelloze voeten en dat kriebelende gevoel. Als je dat hebt, is er al langere tijd sprake van een groot tekort en dat moet behandeld worden. Laat je niet afschepen! Google er maar eens op.
Nou ja, TO heeft in haar openingspost al genoemd dat ze meteen bij de eerste klachten (hoe bijzonder!!) al een stoot kuur b12 heeft gekregen en een diagnose stellen mag niet he

Mocht het al iets met je b12 te maken kunnen hebben, dan is het verstandiger om dit idd goed te laten onderzoeken. Neurologische klachten kunnen bij een b12 tekort voorkomen, maar ook bij tal van andere "ziekten"

Om voor mezelf te spreken, ja ik herken je klachten (vooral de kriebelbeestjes die er niet zijn) en bij mij is er sprake van een b12 tekort en die wordt nu verholpen met b12 injecties, maar dan wel op een goede manier gegeven. Dit houdt in gedurende 5 weken 2 injecties per week en daarna op gevoel afbouwen. In de hoop dat ik over een poos op 1 injectie per maand zit en misschien kan er nog langer tussen zitten. En in de wetenschap dat dit de rest van mijn leven zal moeten gebeuren.

Ik wens je heel veel succes bij de neuroloog en hopelijk is het iets anders en ben je er snel vanaf.
even een update,

Gisteren naar de neuroloog geweest. Reflex van mijn rechtervoet was afwijkend. Ze heeft een EMG gedaan van mijn benen/voeten. Deze vertoonde ook afwijkingen.

Mijn symptomen wijzen veel op een myelineprobleem. Maar ze denkt dat er dan ook al wat te zien zou moeten geweest zijn op een mri van mijn hersenen die ik 2.5 jaar geleden had gehad. Ook kan ik blijkbaar bepaalde dingen niet meer , waar ik niet eens weet van had. (op de hakken lopen , tenen naar me toe trekken)

Vit b tekort denkt ze helemaal niet aan, omdat bij vorige bloedonderzoeken mijn vit b gehalte heel keurig was en dat de vit b kuren dan wel al iets van verschil hadden moeten geven.

Ook heb ik symptomen die niet met een vit b tekort in verband gebracht worden. Schildklierprobleem lijkt het ook niet op.

2 September krijg ik nu een mri van de volledige wervelzuil, en 16 September een VEP onderzoek en dan ook de resultaten van de mri.

Blijven afwachten dus. Thuis gekomen , besefte ik opeens dat ik drie (denk ik) belangrijke problemen vergeten vermelden ben.

De spierkrampen en verkrampingen van mijn vingers die ik soms heb. De duizeligheid , soms zo erg dat ik ervan moet braken , en de problemen met mijn geheugen. Die moet ik de 16de dus wel nog even melden.
Ik schrik hiervan, ik heb dat ook met mijn tenen....

Ben wel bij de dokter geweest maar die vond het niets....
Sterkte Lily.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:babyengel schreef op 09 augustus 2014 @ 13:25:

Ik schrik hiervan, ik heb dat ook met mijn tenen....

Ben wel bij de dokter geweest maar die vond het niets....Hoe bedoel je babyengel, herken je deze symptomen?
quote:viva-amber schreef op 09 augustus 2014 @ 14:49:

Sterkte Lily.Dank je viva-amber
De Mri is achter de rug.

Volgens de plannen moest ik een MRI van mijn gehele wervelzuil zonder contrast.

Maar ik kreeg toch zo'n kooi over mijn hoofd.

Is dit gebruikelijk bij een MRI van de wervelzuil?

En middenin de sessie werd toch beslist om contrast toe te dienen en werd dat stuk (tenminste dat denk ik want dat stuk lag ongeveer midden in de buis) tussen mijn schouders , waar ik dus die druk voel in mijn slechte periodes nog eens opnieuw gescand.

Ben benieuwd of dit dus wil zeggen dat daar toch iets te zien was. Nu twee weken wachten op de VEP en de uitslag van de MRI.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven