Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 4 november 2019 om 12:20
Daar doe je slim aan kohaku.
Doro, ik zou niets doen denk ik. Mijn ervaring met mensen die véél drinken is helaas dat ze niet ontvankelijk zijn voor enige vorm van kritiek. Zelfs niet opbouwend omdat je ze wilt helpen.
Dus aan mijn mening heb je niets helaas.
Ik heb vandaag nog helemaal niets gedaan. Hang op de bank met een boek en een dekentje.
Slechte zaak. Met een stom excuus, ik had een hele slechte nacht. Zo zie je maar
Ik drink niet maar heb wel slechte excuses
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 4 november 2019 om 12:20
Ik ben nog even met de camera op stap geweest. Helaas is het erg donker en grijs hier, dus echt een succes was het niet, maar toch weer een ochtend bezig geweest.
Morgenochtend komt oma op de koffie, dus dat geeft ook alweer afleiding. En vanmiddag ga ik maar een film kijken.
Qua pijn is het goed te doen de laatste dagen, het verbaast me echt. Misschien ben ik toch echt rustiger gaan doen en werpt dat nu de vruchten af.
Morgenochtend komt oma op de koffie, dus dat geeft ook alweer afleiding. En vanmiddag ga ik maar een film kijken.
Qua pijn is het goed te doen de laatste dagen, het verbaast me echt. Misschien ben ik toch echt rustiger gaan doen en werpt dat nu de vruchten af.

maandag 4 november 2019 om 12:21
En ik vrees dat ik hier mijn excuses moet aanbieden voor het feit dat ik het ook wel eens over mijn ‘autistische’ man heb gehad
Sorry. Dit klinkt heel zwak, maar ik had er nooit echt bij stilgestaan dat dat niet zo leuk is voor mensen met een diagnose. Wat heel gek klinkt omdat dat als je er even bij stil staat natuurlijk zo duidelijk is als wat.
Ik zal er voortaan op letten en het niet meer doen.

Sorry. Dit klinkt heel zwak, maar ik had er nooit echt bij stilgestaan dat dat niet zo leuk is voor mensen met een diagnose. Wat heel gek klinkt omdat dat als je er even bij stil staat natuurlijk zo duidelijk is als wat.

maandag 4 november 2019 om 12:25
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat het de relatie verslechtert en dat er niets verandert.lientje69 schreef: ↑04-11-2019 12:20Daar doe je slim aan kohaku.
Doro, ik zou niets doen denk ik. Mijn ervaring met mensen die véél drinken is helaas dat ze niet ontvankelijk zijn voor enige vorm van kritiek. Zelfs niet opbouwend omdat je ze wilt helpen.
Ik heb vandaag nog helemaal niets gedaan. Hang op de bank met een boek en een dekentje.
Slechte zaak. Met een stom excuus, ik had een hele slechte nacht. Zo zie je maar
Maar helemaal niets doen vind ik ook geen optie.
Dus voor nu wil ik eens polsen bij haar man. En ik informeer bij Jellinek wat zij adviseren.
Maar ik vrees dat ik haar niet in één keer het licht kan laten zien én helpen helaas.
Je hebt wél iets gedaan vandaag. Namelijk goed voor jezelf gezorgd

maandag 4 november 2019 om 12:27
Hier ook grijs vandaag.lise1985 schreef: ↑04-11-2019 12:20Ik ben nog even met de camera op stap geweest. Helaas is het erg donker en grijs hier, dus echt een succes was het niet, maar toch weer een ochtend bezig geweest.
Fijn dat de pijn minder is!

maandag 4 november 2019 om 12:29
Oh dat was me niet eens opgevallen Doro. Wat mij betreft hoef je er niet op te letten hoor. Bij mij scheelt het wel wie het zegt, maar ik weet niet of Kohaku daar hetzelfde over denkt.Doro75 schreef: ↑04-11-2019 12:21En ik vrees dat ik hier mijn excuses moet aanbieden voor het feit dat ik het ook wel eens over mijn ‘autistische’ man heb gehad![]()
Lise wat fijn dat de pijn nu minder is.
Leuk dat je oma morgen even komt

Ik wacht eigenlijk op een telefoontje of mail, maar die is er nog steeds niet. Ik moet dadelijk werken, zul je net zien dat ze dan bellen

maandag 4 november 2019 om 12:31
Niet hier geloof ik, Kwebbel. Maar in het algemeen. Ik doe het gewoon niet meer.Kwebbeltje91 schreef: ↑04-11-2019 12:29Oh dat was me niet eens opgevallen Doro. Wat mij betreft hoef je er niet op te letten hoor. Bij mij scheelt het wel wie het zegt, maar ik weet niet of Kohaku daar hetzelfde over denkt.
Lise wat fijn dat de pijn nu minder is.
Leuk dat je oma morgen even komt![]()
Ik wacht eigenlijk op een telefoontje of mail, maar die is er nog steeds niet. Ik moet dadelijk werken, zul je net zien dat ze dan bellen![]()
Als je wacht op een telefoontje, komt dat áltijd als je net weg bent of als je even naar de wc gaat, is mijn ervaring.
maandag 4 november 2019 om 12:31
Echt hoor, komt er net een begeleider aan de deur, dus ik zo van, uh wat is er?
Ja mag ik ff binnenkomen? Dus ik meteen, ga je weg? Gaat er iemand dood?
En de 4e dit jaar die weggaat..
(Heb me er nooit aan gestoord Doro, maar dankje! Lief)
Ja mag ik ff binnenkomen? Dus ik meteen, ga je weg? Gaat er iemand dood?
En de 4e dit jaar die weggaat..
(Heb me er nooit aan gestoord Doro, maar dankje! Lief)
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

maandag 4 november 2019 om 12:34
Ah zo.
Ja echt he.
Zo had ik het ook een paar jaar geleden toen ik een dag vrij had genomen omdat ze mijn bank kwamen bezorgen. Het was die dag slecht weer en ik kreeg 's morgens om 8 uur een smsje, wij verwachten er tussen half 3 en half 4 te zijn. Prima. Al baalde ik wel even want ik dacht: ik had een halve dag kunnen werken. Maar ik had nogal wat overuren staan dus besloot toch maar de hele dag vrij te nemen.
Afijn het werd half 3. Kwart voor 3. 10 voor 3 weer een smsje, wij zijn vertraagd. We verwachten er rond 4 uur te zijn.
Uiteindelijk werd het half 6 en ik dacht: Die komen helemaal niet meer. Maar ik had gelezen dat ze tot 20.00 konden komen.
Inmiddels was het 6 uur en besloot toch maar te gaan koken.
En ja hoor, ik stond nét 10 minuten te koken totdat ze aan de deur stonden.

maandag 4 november 2019 om 12:40
Hahaha, heel herkenbaar!Kwebbeltje91 schreef: ↑04-11-2019 12:34Ah zo.
Ja echt he.
Zo had ik het ook een paar jaar geleden toen ik een dag vrij had genomen omdat ze mijn bank kwamen bezorgen. Het was die dag slecht weer en ik kreeg 's morgens om 8 uur een smsje, wij verwachten er tussen half 3 en half 4 te zijn. Prima. Al baalde ik wel even want ik dacht: ik had een halve dag kunnen werken. Maar ik had nogal wat overuren staan dus besloot toch maar de hele dag vrij te nemen.
Afijn het werd half 3. Kwart voor 3. 10 voor 3 weer een smsje, wij zijn vertraagd. We verwachten er rond 4 uur te zijn.
Uiteindelijk werd het half 6 en ik dacht: Die komen helemaal niet meer. Maar ik had gelezen dat ze tot 20.00 konden komen.
Inmiddels was het 6 uur en besloot toch maar te gaan koken.
En ja hoor, ik stond nét 10 minuten te koken totdat ze aan de deur stonden.![]()

maandag 4 november 2019 om 12:52
Pff mijn menstruatie krampen zijn eindelijk afgezakt.
Zo heb ik er een op mijn instagram, die weet alles beter. Hoe je met mist in je kop omgaat, dat mijn operatie misschien toch niet de operatie word die ik denk maar een minder zware, dat je altijd gewoon door moet gaan.
Heb van t weekend voor de grap eens pannenkoeken gebakken met mist in mijn kop. Had 1 hele. Had er eigenlijk een foto van moeten maken. En deze keer had ik zelfs een spatel om te draaien. De keer ervoor had ik die niet en had ik geen een pannekoek verpest en ze allemaal in de lucht geflipt.
maandag 4 november 2019 om 13:10
Misschien juist door de spatel
moest toch nog naar de winkel
ik had de vleeswaren laten vallen, de wattenstaafjes waren ook op. Dus even gauw naar de winkel hier vlakbij gewandeld. Moest toch mijn wandelingetje doen.
Doro, denk je dat de kinderen mogelijk gevaar lopen als moeder zo dronken is? Anders zou je ook veilig thuis om advies kunnen vragen. Lijkt me voor de kinderen totaal niet fijn en die krijgen vaak meer mee dan je denkt.

moest toch nog naar de winkel

Doro, denk je dat de kinderen mogelijk gevaar lopen als moeder zo dronken is? Anders zou je ook veilig thuis om advies kunnen vragen. Lijkt me voor de kinderen totaal niet fijn en die krijgen vaak meer mee dan je denkt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 4 november 2019 om 13:16
Goede zaak, geen excuus nodiglientje69 schreef: ↑04-11-2019 12:20Daar doe je slim aan kohaku.

Later is nu
maandag 4 november 2019 om 13:17
suzyqfive schreef: ↑04-11-2019 13:10Misschien juist door de spatel![]()
moest toch nog naar de winkelik had de vleeswaren laten vallen, de wattenstaafjes waren ook op. Dus even gauw naar de winkel hier vlakbij gewandeld. Moest toch mijn wandelingetje doen.
Ik zou denk ik toch proberen eerst met de man te praten. Anders ga je zo achter zijn rug om. Hoewel informatie inwinnen natuurlijk altijd kan.
Later is nu
maandag 4 november 2019 om 13:19

maandag 4 november 2019 om 13:58
Ik snap je redenering wel. Maar dat zou ik echt niet snel doen en al helemaal niet in deze situatie.
Het is echt een heel lieve moeder. De kinderen krijgen er vast iets van mee, maar lopen geen gevaar. Voor zo ver ik kan beoordelen natuurlijk. Maar een voorbeeld: ze gebruikt een excuus als ze ‘s avonds onverwacht moet rijden en stapt dus niet in de auto. Het is meer vervelend voor hen om hun moeder zo te zien, lijkt me.
maandag 4 november 2019 om 14:28
Ik zou wat advies inwinnen, dat kan ook bij veilig thuis en dan eens kijken of je met andere mensen in de omgeving over je zorgen kunt praten. Als meer mensen dit zien, kan iemand die dichterbij haar staat dit misschien aankaarten. Of je gaat samen, een soort interventie, maar dan zachter. Ik weet het ook niet precies, maar als je niets doet is er een kans dat de kinderen het wél gaan merken en er wél last van krijgen. En dan is ingrijpen misschien al te laat.
Later is nu
maandag 4 november 2019 om 14:40
Oh god ik krijg serieus haat nu van een totaal onbekend iemand die mij niet volgt dus wss doorgebriefd is door dat ene mens van eerder op IG met de opmerking dat ik nergens tegen kan, zielig ben en mezelf maar moet opsluiten :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
maandag 4 november 2019 om 15:06
Ttsjonge, te zot voor woorden zeg! Hoe moeilijk ook, zeker in de situatie waar je nu in zit, negeer het kohaku.
Het zegt veel over deze personen. En niks over jou.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 4 november 2019 om 15:07
Als je wil mag je mij wel een DM met naam doen hoor. Ik heb nog wel wat energie van me af te blaffen. Stelletje zotten.
maandag 4 november 2019 om 15:13
Hm ik werd niet gevolgd door degene die de opmerking maakte, maar er is een screenshot van m'n story gemaakt en gestuurd door iemand die mij volgt. En had ze dat dus in haar story gezet met 'krijg je echt zoveel haat? ja kijk maar hier'.
En alles wat ik zei er tussen aanhalingstekens tussen zetten want ik overdreef en was onvolwassen. Nou zij dan. Had er bij gezet dat ik nou ineens de boeman was alleen omdat ik iemand attendeer op dat het klote kan worden opgevat. Echt zo van 'attendeer'. Kut mensen :') Dit is de reden waarom er minder stigma en vooroordelen nodig zijn.
Maar ik heb er in een half uur bijna 20 volgers bij dus was niet de enige die het kut vond.
En alles wat ik zei er tussen aanhalingstekens tussen zetten want ik overdreef en was onvolwassen. Nou zij dan. Had er bij gezet dat ik nou ineens de boeman was alleen omdat ik iemand attendeer op dat het klote kan worden opgevat. Echt zo van 'attendeer'. Kut mensen :') Dit is de reden waarom er minder stigma en vooroordelen nodig zijn.
Maar ik heb er in een half uur bijna 20 volgers bij dus was niet de enige die het kut vond.
maandag 4 november 2019 om 15:19
Doro wat een lastige situatie. Bij Veilig Thuis kun je ook alleen advies inwinnen, wellicht is dat een optie? Je hoeft dan ook geen namen of woonplaatsen of zo te noemen.
Lientje, heel goed een dag niks doen, is niks mis mee.
Vandaag mijn eerste echte vrije maandag van dit schooljaar. Tussen 8 en 10 kwamen ze een slimme meter hier plaatsen, dan zou ik een uur geen stroom, warm water etc hebben. Had van te voren al heet water klaar gezet. Gelukkig waren ze er ook om 8 uur, had in het uur dat ze bezig waren mooi de badkamer gepoetst. Verder hardgelopen vanmorgen en de rest van mijn huis gepoetst. En toen viel ik na de lunch in slaap...
Lientje, heel goed een dag niks doen, is niks mis mee.
Vandaag mijn eerste echte vrije maandag van dit schooljaar. Tussen 8 en 10 kwamen ze een slimme meter hier plaatsen, dan zou ik een uur geen stroom, warm water etc hebben. Had van te voren al heet water klaar gezet. Gelukkig waren ze er ook om 8 uur, had in het uur dat ze bezig waren mooi de badkamer gepoetst. Verder hardgelopen vanmorgen en de rest van mijn huis gepoetst. En toen viel ik na de lunch in slaap...
"After all this time?" "Always."