Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
zondag 3 november 2019 om 23:30
Op de uitslaapkamer mag je niet nagellakken (of zoals mijn leerlingen meestal schrijven: nagelslakken). Als je een eigen kamer hebt zal het wel mogen maar de meeste mensen vinden de geur niet zo fijn.
Ik heb geen baarmoederslijmvlies meer en daardoor nauwelijks ongesteld, echter wordt het wel weer steeds meer. Ik was altijd zo erg ongesteld. Ben blij daar af te zijn. Mijn Eerste mirena was perfect, vijf jaar nergens last van en na verwijderen meteen zwanger. Maar de tweede was ellende, maar er bleek later nog een stukje placenta te zitten dus zal daar wel van komen.
Met alle andere ac (pil, implanon) zwanger geraakt.
Ik was vandaag heel goed bezig met mijn programma. Totdat ik om half 5 ging photoshoppen... toen was het ineens half 8, was mijn wekkertje vergeten te zetten.
Maar ik heb nu wel een heel gaaf cv gemaakt.
Ik heb geen baarmoederslijmvlies meer en daardoor nauwelijks ongesteld, echter wordt het wel weer steeds meer. Ik was altijd zo erg ongesteld. Ben blij daar af te zijn. Mijn Eerste mirena was perfect, vijf jaar nergens last van en na verwijderen meteen zwanger. Maar de tweede was ellende, maar er bleek later nog een stukje placenta te zitten dus zal daar wel van komen.
Met alle andere ac (pil, implanon) zwanger geraakt.
Ik was vandaag heel goed bezig met mijn programma. Totdat ik om half 5 ging photoshoppen... toen was het ineens half 8, was mijn wekkertje vergeten te zetten.
Maar ik heb nu wel een heel gaaf cv gemaakt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 4 november 2019 om 07:02
Regenboog, knockout zelfs zo te lezen?
Dochter moest in verband met de lengte van de operatie, een katheter. Dus helemáál geen onderbroek. Dat kan ook nog.
Verder wordt er op een van de nagels natuurlijk ook nog een klem gezet om het zuurstofgehalte in je bloed te meten.
Dus dat is één van de redenen dat je geen nagellak mag. De andere is dat ze verkleuring van de nagels ( doorbloeding ) sneller zien.
Make-up dito. En op het gezicht worden ook plakkers geplakt om hersenactiviteit te meten. Dus voor geen make-up en geen nagellak gelden 2 redenen

Dochter moest in verband met de lengte van de operatie, een katheter. Dus helemáál geen onderbroek. Dat kan ook nog.
Verder wordt er op een van de nagels natuurlijk ook nog een klem gezet om het zuurstofgehalte in je bloed te meten.
Dus dat is één van de redenen dat je geen nagellak mag. De andere is dat ze verkleuring van de nagels ( doorbloeding ) sneller zien.
Make-up dito. En op het gezicht worden ook plakkers geplakt om hersenactiviteit te meten. Dus voor geen make-up en geen nagellak gelden 2 redenen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 4 november 2019 om 08:39
lientje69 schreef: ↑03-11-2019 21:44Hygiëne denk Lise?
Yellow, dat zou een hele lastige keuze worden dan ja. Gelukkig dat je dat je die nu niet hoeft te maken dan.
Ik ben gewoon vet in de overgang.
Maar een keer om de zoveel maanden ongesteld. Héél onregelmatig. Ben er blij om. Minder geslaagd vind ik de spieren en gewrichten die véél meer pijn doen.
Ik werd door overgang juist vaker en heftiger ongesteld. Jij zit aan de goede kant van de deal

Inmiddels geloof ik ook niet meer dat ik in de overgang zit of zat, want dat werd me dus 5 jaar terug al verteld en die gallige menstruatie blijft. Mét buikpijn, zere borsten, hoofdpijn enz. Door mirena vloei ik dan gelukkig amper meer.
Later is nu
maandag 4 november 2019 om 08:52
De cup al eens geprobeerd? Die zijn ook gladder dus gaan makkelijker dan tampons.YellowLemon schreef: ↑03-11-2019 23:23Ik kan alleen die mini’s erin krijgen. En ik menstrueer best zwaar dus bij een lange operatie lig ik gewoon te bloeden op die tafel hoor.
Enfin, voor alsnog word het niet spannender dan een Yellow die handen te kort komt met al het verband en dus dr schone maandverband in de pleepot laat vallen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 4 november 2019 om 08:55

maandag 4 november 2019 om 08:55
Ik ben sowieso lek (sorry Regenboog
)
En ik heb dan weer niet zo'n last van opvliegers. Nachtzweten al zeker 10 jaar (als niet altijd) wat mijn zus ook een indicatie van naderende overgang vond. Want zij was wél vroeg.
Afijn
Hier goede nacht gehad, maar wat kort, helaas. Ik moet Lubach maar op maandag terug gaan kijken. Zondags kom ik sowieso al lastiger in slaap, maar tegen de tijd dat Lubach begint, hoor ik eigenlijk al naar bed te gaan.

En ik heb dan weer niet zo'n last van opvliegers. Nachtzweten al zeker 10 jaar (als niet altijd) wat mijn zus ook een indicatie van naderende overgang vond. Want zij was wél vroeg.
Afijn
Hier goede nacht gehad, maar wat kort, helaas. Ik moet Lubach maar op maandag terug gaan kijken. Zondags kom ik sowieso al lastiger in slaap, maar tegen de tijd dat Lubach begint, hoor ik eigenlijk al naar bed te gaan.
Later is nu

maandag 4 november 2019 om 08:57
Rust regelen voor jezelf?

Als het je niet te binnen schiet, zal het vast niet heel belangrijk zijn. En als het wel belangrijk was en je vergeet het, zal de wereld ook niet vergaan. Dus... lekker rustig aan. Je doet het voor een goed doel!

maandag 4 november 2019 om 09:10
Ik twijfel of ik hier een topic over zal openen, dus zou het eerst maar hier in de groep willen gooien.
Wat zouden jullie doen als iemand in jullie omgeving een alcoholprobleem lijkt te hebben?
Een kennis die ik steeds beter leer kennen, staat bekend om haar voorliefde voor een glaasje wijn - of meer. Dat bleef eerst beperkt tot feesten en partijen waarbij ze zich nogal liet gaan. Op zich niks mis mee. Ieder zijn ding.
Maar de laatste tijd lijkt het uit de hand te lopen. Of ze overdag drinkt, weet ik niet. Maar elke avond zit ze heel stevig aan de wijn.
Er zijn nu een aantal voorvallen geweest die er op wijzen dat het meer is dan elke avond lekker ‘wijnen’ zoals dat tegenwoordig heet. Zonder op details in te gaan ivm herkenbaarheid is een voorbeeld dat ze ‘s avonds gewoon ‘out’ is van de alcohol.
Overdag functioneert ze redelijk normaal voor zover ik kan zien. Wel zie je haar uiterlijk langzaam veranderen.
Ik vind het zooo lastig! Ze staat niet heel dicht bij me. Anders had ik er al lang wat van gezegd en aangeboden te helpen. Maar ze staat ook weer niet zo ver weg dat ik geen verantwoordelijkheid voel om haar te helpen.
Het is een schat van een vrouw, super lieve moeder, intelligent en met veel humor.
Ik ben zo bang voor een negatieve reactie die de relatie vertroebelt. Bovendien: waar bemoei ik me mee? Is het niet eerder aan haar man, de kinderen en haar familie om er iets van te zeggen / aan te doen? En als ze dat al doen zonder succes: waarom zou ik meer succes hebben?
Afijn. Jullie ideeën en tips zijn welkom!
Wat zouden jullie doen als iemand in jullie omgeving een alcoholprobleem lijkt te hebben?
Een kennis die ik steeds beter leer kennen, staat bekend om haar voorliefde voor een glaasje wijn - of meer. Dat bleef eerst beperkt tot feesten en partijen waarbij ze zich nogal liet gaan. Op zich niks mis mee. Ieder zijn ding.
Maar de laatste tijd lijkt het uit de hand te lopen. Of ze overdag drinkt, weet ik niet. Maar elke avond zit ze heel stevig aan de wijn.
Er zijn nu een aantal voorvallen geweest die er op wijzen dat het meer is dan elke avond lekker ‘wijnen’ zoals dat tegenwoordig heet. Zonder op details in te gaan ivm herkenbaarheid is een voorbeeld dat ze ‘s avonds gewoon ‘out’ is van de alcohol.
Overdag functioneert ze redelijk normaal voor zover ik kan zien. Wel zie je haar uiterlijk langzaam veranderen.
Ik vind het zooo lastig! Ze staat niet heel dicht bij me. Anders had ik er al lang wat van gezegd en aangeboden te helpen. Maar ze staat ook weer niet zo ver weg dat ik geen verantwoordelijkheid voel om haar te helpen.
Het is een schat van een vrouw, super lieve moeder, intelligent en met veel humor.
Ik ben zo bang voor een negatieve reactie die de relatie vertroebelt. Bovendien: waar bemoei ik me mee? Is het niet eerder aan haar man, de kinderen en haar familie om er iets van te zeggen / aan te doen? En als ze dat al doen zonder succes: waarom zou ik meer succes hebben?
Afijn. Jullie ideeën en tips zijn welkom!
maandag 4 november 2019 om 09:11
Ik lees net een tussenkop in de krant, in een artikel over een topvrouw. Zij leerde van het doen van de marathon "als je wilt, kan het" en soms komt zo'n opmerking zó binnen. Want ook als ik wil, kan ik dat niet. En ik wil wel meer dingen, die ik niet (meer) kan. Maar mensen die zo'n kop lezen kunnen denken "Zieje, zó is het", vooral bij zo'n wazige aandoening als fibro.
ja, stom, opmerking komt even volledig verkeerd binnen en is waarschijnlijk door betreffende dame niet zo bedoeld.
Ik ga maar brieven maken. Wil ik niet, kan ik wel
ja, stom, opmerking komt even volledig verkeerd binnen en is waarschijnlijk door betreffende dame niet zo bedoeld.
Ik ga maar brieven maken. Wil ik niet, kan ik wel

Later is nu

maandag 4 november 2019 om 09:14
'Als je wil, kan het'. Ik krijg er braakneigingen van. Niet dat er geen waarheid in zit hoor, maar er zijn gewoon grenzen aan wat je kan. Ik wil ook wel een prachtig schilderij maken, maar ik kan dat echt niet. Ik wil ook wel een marathon rennen, maar ik kan dat echt niet.Dreamer schreef: ↑04-11-2019 09:11Ik lees net een tussenkop in de krant, in een artikel over een topvrouw. Zij leerde van het doen van de marathon "als je wilt, kan het" en soms komt zo'n opmerking zó binnen. Want ook als ik wil, kan ik dat niet. En ik wil wel meer dingen, die ik niet (meer) kan. Maar mensen die zo'n kop lezen kunnen denken "Zieje, zó is het", vooral bij zo'n wazige aandoening als fibro.
Ik ga maar brieven maken. Wil ik niet, kan ik wel![]()
Gelukkig zijn er ook dingen die ik weer wel kan, en een ander niet.
Ik ga meer voor 'samen kunnen we een hoop'.

maandag 4 november 2019 om 09:15