Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Een rode fiets! Ik zou het doen: je houdt meer energie over voor andere dingen.
En je kunt samen met man fietsen. En je vindt die rode fiets leuk, dat vooral.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
24-10-2019 10:41
Een rode fiets! Ik zou het doen: je houdt meer energie over voor andere dingen.
En je kunt samen met man fietsen. En je vindt die rode fiets leuk, dat vooral.

Jij snapt me, dat is duidelijk :proud:
Later is nu
@Yellow, sterkte :hug:

@Dreamer, doen. Een elektrische fiets is zo fijn!
Dreamer schreef:
24-10-2019 10:35
(afblijven Suzy!)
Hahaha! Ik heb net een nieuwe, weet je nog?! Ik ga voorlopig toch niet elektrisch fietsen.

Het is wel zo dat je echt veel minder calorieën verbruikt met een elektrische fiets dus wat dat betreft snap ik je argument wel. Aan de andere kant ga je nu misschien wel wat extra fietsen. en P die weet zijn fietsen wel te verkopen...

Ik heb overigens wel eens gekeken naar een elektrische maar dat was dan om naar mijn werk 27km verderop te fietsen. Heb dat toen eerst uitgeprobeerd op mijn vaders elektrische fiets maar ik vond het vooral heel irritant dat die dingen op 25km/u begrensd zijn dus kon ik ook niet harder fietsen. Werd ik steeds door de fiets teruggefloten. Dus als er ooit een komt dan zal het een speedpedelec zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik durf niet harder, dus dat scheelt :rofl:
Ja, ik kan altijd goed terecht bij P. Ik weet dat niet iedereen over hem te spreken is, maar wij gingen er ook altijd heen voor het oppompen van de wielen van de rolstoel en andere keren zette hij gratis even wat op m'n fiets.
Nu wel een lampje voor 5 euro en die doet het nog niet, dus terug moet ik toch.

(kun jij m'n hond even uitlaten? Kan ik gelijk na het werk gaan :proud: )

Overigens is oudste volgende week jarig en jongste heeft uit zichzelf een doos met cadeaus samengesteld. Zo lief! Of ik even de verzendkosten wil vergoeden (27 euro, naar Engeland) Dat wil ik natuurlijk, had ik zelf ook al voorgesteld. Ik mocht van hem niet meebetalen aan de cadeaus.
Later is nu
Elektrische fiets echt doen! Ik laat de auto nu meer staan ook in de winter.

En geniet er van dat ik weer verder kan fietsen.

Wel adviseer ik een proefrit te namen.

En je iets re verdiepingen in soorten elektronische fietsen.

Je hebt met voor, midden en achter motor.

Bij mijn klachten is voor motor het fijnst.

Ook is het belangrijk te weten hoeveel km je per volle accu kunt rijden.

Even googlen op, waar op te letten.
suzyqfive schreef:
24-10-2019 10:51
Hahaha! Ik heb net een nieuwe, weet je nog?! Ik ga voorlopig toch niet elektrisch fietsen.

Het is wel zo dat je echt veel minder calorieën verbruikt met een elektrische fiets dus wat dat betreft snap ik je argument wel. Aan de andere kant ga je nu misschien wel wat extra fietsen. en P die weet zijn fietsen wel te verkopen...

Ik heb overigens wel eens gekeken naar een elektrische maar dat was dan om naar mijn werk 27km verderop te fietsen. Heb dat toen eerst uitgeprobeerd op mijn vaders elektrische fiets maar ik vond het vooral heel irritant dat die dingen op 25km/u begrensd zijn dus kon ik ook niet harder fietsen. Werd ik steeds door de fiets teruggefloten. Dus als er ooit een komt dan zal het een speedpedelec zijn.
Mijne zou begrenst moeten zijn, maar is het niet. Althans, niet bij 25 km/u
Yellow sterkte.

Ik heb wel eens gehoord over een autisme armbandje. Ik kan het alleen niet terug vinden nu.

Dat is ontwikkeld dat als je bv een ongeluk krijgt of in het ziekenhuis bent, ze zien dat je een andere aanpak nodig hebt.

Ik dacht toen. Slim bedacht. Scheelt veel uitleggen en hopelijk meer begrip.

Is het een idee dat je vragen die je nu hebt over morgen op te schrijven.

En vanmiddag te bellen om zo al meer duidelijkheid er op te krijgen?
Ik ga sowieso een proefritje doen, maar als deze het niet wordt, is de kans klein dat ik een andere neem, ben ik bang.
Man heeft zich indertijd wel helemaal verdiept in de fietsen. We hebben een Stella-man bij ons in het blok wonen, die is gelijk met mans fiets gekomen. Zo handig :rofl:
Later is nu
Dreamer: wat lief van je zoon!
Yellow :hug: Hopelijk tref je deze keer wel iemand die rekening met je houdt.

Dreamer: Doen! Ik gebruik mijn e-bike ook gewoon in de winter. Goede kleding doet veel. Ik durf nog steeds niet echt auto te rijden.

Lientje: even een :bye: naar jou. Nog veel plezier.

Kwebbeltje: veel sterkte

Als man en ik samen gaan fietsen moet hij zich op zijn gewone fiets nog inhouden voor mij. :-$
Ik zou toch eens kijken naar die fiets, Dreamer.
Ik had tot halverwege vorig jaar 2 fietsen, een elektrische en een oude stationsfiets. De 1e is wel verzekerd hoor, maar vond het geen fijne gedachte als ie op een station oid zou staan.
Maar sinds ik mijn auto heb, heb ik stationsfiets weggedaan.
En ik heb altijd geroepen, ik blijf gewoon fietsen hoor, nu ik een auto heb.
Ahum.
Ik fiets bij de fysio wel regelmatig. Werd ook geadviseerd.
Maar ik houd meer energie over als ik op de elektrische fiets rijd hoor, als ik op die stationsfiets ging, fietste het 3 keer zo zwaar.

Nog een uurtje, dan eens kijken wat de fysio zegt over mijn nek.
Moyrrie, maar ik zit dus met die 'goede kleding'. Ik heb het nu ook altijd koud op de fiets, 's winters. Een collega heeft in de winter standaard een regenbroek aan, misschien moet ik dat dan ook maar doen, want van kou heb ik natuurlijk óók meer pijn. En het is eigenlijk maar 10 minuten he. Elektrisch dus nog minder. Of ik moet om gaan fietsen (doe ik nu ook wel eens, maar niet met slecht weer ;-D )
Later is nu
Dreamer, 2 paar handschoenen aan helpt veel. Eerst dunne en daarna je gewone handschoenen. Regenbroek is ook een goede tip. En standaard een muts opzetten, maar dat doe je waarschijnlijk al.
Thermokleding aan, ook als het niet vriest. Ik krijg mezelf niet meer opgewarmd als ik dat niet doe.
Moyrrie- schreef:
24-10-2019 11:30
Dreamer, 2 paar handschoenen aan helpt veel. Eerst dunne en daarna je gewone handschoenen. Regenbroek is ook een goede tip. En standaard een muts opzetten, maar dat doe je waarschijnlijk al.
2 paar handschoenen heb ik ook al vruchteloos geprobeerd. Muts heb ik wel, maar zelfgebreid en van katoen, want allergisch. In de handschoenen zit wel fleece, waar ik vervolgens veel last van heb :purple:
Later is nu
cesium24 schreef:
24-10-2019 11:34
Thermokleding aan, ook als het niet vriest. Ik krijg mezelf niet meer opgewarmd als ik dat niet doe.

Daar ben ik dus allergisch voor.
Later is nu
Dreamer, geloof me, neem zo’n fiets! Er gaat een wereld voor je open.

Regenboog probeert wat te schuiven in zijn rooster maar heb nog geen definitief antwoord of hij mee kan.
Net terug van de fysio.
Het zit muurvast in mijn nek, blijkbaar zijn mijn spieren op slot geslagen ofzo :facepalm:
Ze heeft flink gemasseerd en het is wel iets verlicht, maar het kan een week duren voordat het helemaal over is. De kans is groot dat het morgen nog erger is omdat ze nu de spieren wat los heeft gemaakt.
Verder kon ze niet veel doen, maandag heb ik nog een afspraak bij haar. Tot die tijd maar even kijken wat ik ga doen. Ik moest in ieder geval naar mijn lichaam luisteren. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan.
Straks even met werk overleggen.
Gele_Suikerspin schreef:
24-10-2019 11:04
Yellow sterkte.

Ik heb wel eens gehoord over een autisme armbandje. Ik kan het alleen niet terug vinden nu.

Dat is ontwikkeld dat als je bv een ongeluk krijgt of in het ziekenhuis bent, ze zien dat je een andere aanpak nodig hebt.

Ik dacht toen. Slim bedacht. Scheelt veel uitleggen en hopelijk meer begrip.

Is het een idee dat je vragen die je nu hebt over morgen op te schrijven.

En vanmiddag te bellen om zo al meer duidelijkheid er op te krijgen?
Ik ben nu om de eerste hulp heen gelukkig. Ik zeg het altijd meteen als ik een nieuwe arts spreek. Ik heb het tegen de telefoniste/assistente hoe heet dat? van chirurgie ook gewoon gezegd van, sorry ik ben een moeilijke patiënt want ik heb angst/paniekklachten. Maar ze vroeg op gegeven moment van “trilt je stem nou zo”. “Juup angst”. En dat vond ze ook echt sneu voor me zeg maar.

Bij de eerste hulp hebben ze gewoon haast. En dat snap ik nog wel. Maar daar heeft de vorige keer een hele jonge arts tegen me staan blaffen alsof ik een klein kind ben dat je door boos te worden wel even met beide voeten op de grond krijgt zeg maar. En als ik daar vandaag heen was gegaan had ik bijvoorbeeld tot vanavond misschien wel zitten wachten...
Dreamer schreef:
24-10-2019 11:24
Moyrrie, maar ik zit dus met die 'goede kleding'. Ik heb het nu ook altijd koud op de fiets, 's winters. Een collega heeft in de winter standaard een regenbroek aan, misschien moet ik dat dan ook maar doen, want van kou heb ik natuurlijk óók meer pijn. En het is eigenlijk maar 10 minuten he. Elektrisch dus nog minder. Of ik moet om gaan fietsen (doe ik nu ook wel eens, maar niet met slecht weer ;-D )
Ik zeg altijd, het is ongelofelijk wat ze kunnen bij de Hema. Zo’n regenpak kost niks, blijft droog, en houd je lichaamswarmte vast waardoor je lekker warm wordt. :proud: En dan betaal je 100 euro voor een winterjas, hij kiert en is niet waterdicht. :rofl:
Ja, maar dat gele regenpak van de hema is er niet meer. Ik ga wel voor een gele, bij m'n rode fiets. :proud:

Vervelend Yellow, dat zo'n dokters/ziekenhuisbezoek zo lastig kan zijn :hug:
Later is nu
Dreamer schreef:
24-10-2019 10:57
Ik durf niet harder, dus dat scheelt :rofl:
Ja, ik kan altijd goed terecht bij P. Ik weet dat niet iedereen over hem te spreken is, maar wij gingen er ook altijd heen voor het oppompen van de wielen van de rolstoel en andere keren zette hij gratis even wat op m'n fiets.
Nu wel een lampje voor 5 euro en die doet het nog niet, dus terug moet ik toch.

(kun jij m'n hond even uitlaten? Kan ik gelijk na het werk gaan :proud: )

Overigens is oudste volgende week jarig en jongste heeft uit zichzelf een doos met cadeaus samengesteld. Zo lief! Of ik even de verzendkosten wil vergoeden (27 euro, naar Engeland) Dat wil ik natuurlijk, had ik zelf ook al voorgesteld. Ik mocht van hem niet meebetalen aan de cadeaus.
Mijn vader heeft een keer enorme ruzie met hem gehad omdat ie allemaal dingen had gedaan die niet waren afgesproken. Maar dat is al eeuwen geleden, toen zat ie nog aan het water, ik denk al wel 30jr terug. Maar: duur is ie wel.

Ik wil best je hond eens uitlaten hoor :rofl: Helaas ben ik nu niet thuis :sun:

Wat lief van je zoon!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
24-10-2019 11:10
Ik ga sowieso een proefritje doen, maar als deze het niet wordt, is de kans klein dat ik een andere neem, ben ik bang.
Man heeft zich indertijd wel helemaal verdiept in de fietsen. We hebben een Stella-man bij ons in het blok wonen, die is gelijk met mans fiets gekomen. Zo handig :rofl:
Ik hoop dat die Stella man beter fietsen kan repareren dan dat ie autorijdt :rofl: hij reed bijna iemand van de fiets laatst bij jullie straatingang en hij raust soms over die drempel bij de school dat je denkt van: WoW! Hij kan ook vliegen! :rofl:

Is die fiets ook een Stella?
suzyqfive schreef:
24-10-2019 13:22
Ik hoop dat die Stella man beter fietsen kan repareren dan dat ie autorijdt :rofl: hij reed bijna iemand van de fiets laatst bij jullie straatingang en hij raust soms over die drempel bij de school dat je denkt van: WoW! Hij kan ook vliegen! :rofl:

Is die fiets ook een Stella?

Ik denk het niet, ik weet het merk niet, maar hij ís rood :rofl:
O dear, ik ben zo erg :facepalm:

Misschien is rood trouwens niet eens handig, bedenk ik me net. Op het werk was een collega een keer haar fiets kwijt, ook rood. Had een andere collega gedacht dat het een dienstfiets was, want.. rood :lol:
Maar goed, dat was op een hele drukke locatie en in een afgesloten fietsenstalling en ze had haar fiets kennelijk niet op slot staan.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven